|
|

2008-08-28, 21:48
|
Reg.datum: aug 2008
Rykte: 0
|
Frågor om IM
Hej!
Vi är 4 st som åker till IM i december och ska bo på hotell Portofino.
Många här hemma pratar om säkerheten, att man inte skall gå ut på kvällen utan åka taxi etc. Finns det någon som nyligen har varit där som kan berätta lite seriöst om hur det är skulle jag vara tacksam. Maten på Portofino har man läst flera olika inlägg om, är det mycket vanligt med magsjuka? Finns det personal från Fritidsresor på hotellet? Allt målas ju ibland upp så fint av arrangören men hur är det i verkligheten. Tacksam för svar.
|
|
|

2008-09-08, 08:59
|
|
|
Säkerheten är nog mer beroende av ditt personliga agerande, inte farligare att promenera på en bakgata på IM än i sthlm, sunt förnuft så är det inte farligare på IM än hemma mao.
Det är överlag inga problem med maten på Portofino, då vi var där drabbades mej veterligen ingen svensk av magbekymmer. Du kan ju gå på krogen här hemma och bli sjuk som sa....n så inget är ju säkert. Portofino har normal svensk hygienisk standard på maten, visserligen är det ett stort och bitvis slitet hotell, men behöver inte vara sämre för det. Fritidsresor har ingen, eller hade inte någon personal på just Portofino när vi var där. De kom dit ett par gånger i veckan på fasta tider. Däremot har dom ett kontor vid Playa Aqua, och dit var det promenadavstånd om man vill gå över kullen och sen strandpromenera bortåt playan. Eller fem - tio minuters taxiresa så är du där.
Vill du ha mer ingående information så sök dej runt här på forumet och du hittar mycket om både Portofino och säkerhet och mycket mera.
|
|
|

2008-09-09, 09:16
|
|
|
|

2008-09-09, 18:02
|
|
Hej och tack så hemskt mycket för svar och fina bilder! Ska bli roligt att komma dit och få uppleva detta själv!
|
|
|

2008-09-23, 13:59
|
Reg.datum: feb 2006
|
Hej all glada
ja, mycket får man ju höra...då man bor här permanent och driver restaurang nere på stranden. För drygt ett år sedan, tror jag nog att det var, så kom det ett sällskap på tre personer till min restaurang. Det var ett par och en kvinnlig bekant till dem. De åt och drack hos oss och var där en hel del och Vi kom att prata rätt då ofta och mycket. Det framkom då att den kvinnliga bekanten hade läst så mycket negativt om Margarita och det hotell som de skulle bo på (Flamenco) att hon var på god väg att avboka resan, trots att hon inte skule få någonting alls tillbaka. Nu var hon glad att henner vänner lyckades övertyga henne att trots allt komma med, för som hon sade..." dessa människor kan ju inte ha varit på samma plats, för det är ju inte en siffra rätt"... så man ska nog inte tro på allt man hör och läser. Vi är ju som bekant inte all lika. Vill man ha det lite svenskt turistiskt med Kalles kaviar, Aftonbladet osv. så finns det ju närmre resemål. ;-)
Soliga & roliga från Rulle på 7th heaven - Playa el Agua
Senast redigerad av margarita den 2008-09-23 klockan 14:37.
|
|
|

2008-10-07, 20:57
|
|
Hej på dig Rulle!
Tack för svar. Felet var nog att jag läste så många negativa inlägg om IM här på forumet i samband med att vi bokade resan. Nu läser jag bara de positiva och framförallt de som du skriver... Har blivit väldigt nyfiken på ditt ställe och vi kommer självklart att göra ett besök på din restaurang. Återkommer säkert med en del frågor till dig när det närmar sig, men en sak undrar jag faktiskt redan nu, hur är kvällstemperaturen, blir det kyligt så man bör ha med sig fler än ett par långbyxor. Konstig fråga kanske men sällskapet består av mig, sambon och 2 döttrar (19 och 21 år) så då kanske du förstår varför jag undrar med tanke på packningen:-).
Väl mött!
|
|
|

2008-10-08, 02:09
|
Reg.datum: feb 2006
|
Hej igen...
Det glädjer mig att Ni så smått börjar komma på rätt köl, så att säga. :-)
Det enda skälet till att överhuvud taget ha med sig långbyxor är om man skall gå på bio, eller på någon lite mera "fancy" restaurang inne i Porlamar, där de på bägge ställena kan köra rätt hårt med AC...jag tar med mig en långärmad när Vi ska på bio.
Räkna med ca 30 grader i skuggan dagtid och att tempen kan sjunka ända ner till 23-25 på kvällarna....i vart fall inte under 20 kan jag lova! Så jag tror nog knappast att någon av damerna skall behöva frysa!
Kommer nI på fler frågor och funderingar så är det bara att hojta till! Mvh Rulle
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|