ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-08-12, 19:37

Svanen

Nykomling
Svanen är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Smile Seven Haeven
Hej
Tänkte dela med mig lite av våra upplevelser från när vi var på Isla Margarita, och detta med att vi Svenskar som finns bor på Playa Agua faktiskt har en nästan unik chans att få hjälp på plats eftersom det bor och verkar en Svensk på resmålet. Svensken är då givetvis Rulle som har lite lägenheter och framförallt en restaurang mellan stranden och bilvägen på Playa Agua. Det har ju skrivets mycket om Rulle och när vi åkte dit i juli 2008 så kändes det ju nästan som man redan var polare med Rulle eftersom man läst en hel del här, och faktum är att det är nog en av de lättaste människorna att verkligen bli kompis med, om man vill ( och han vill). När vi första dagen gick runt och kollade på stranden och shopparna, så hade vi ju hört att växla var även det en sak som Rulle eller Seven Heaven som Restaurangen heter kunde hjälpa till mig, så med detta i tankarna letade vi upp hans restaurang, vilket ur vår synpunkt var lite svårt, för vi utgick från vårt hotell Hesperia på Playa Agua, från hotellet och gick dit shoppingen pekade, dvs. åt höger sett med stranden framför oss ( söder om vi ska vara ordentliga ) men efter idogt letade och hökögon som letade efter en stor rund skylt med en sjua var det bara att konstatera att det nog var fel håll vi gick, vilket då också stämde för det låg lite norrut, från Hesperia 10 minuters gångväg bara. Väl där så tog vi en drickapaus och frågade om rulle var där , vilket han inte var, men han skulle komma. När Rulle anlände så kom han direkt fram åhhhhh Svenskar !!! sedan satte sig Rulle ner och drog berättelsen om hur han hamnade här, och lite till, och lite till igen, han var verkligen en hyvens kille och dessutom förnuftig och rolig, fick lite tips av honom , och växlade ju även då till kurs som var helt okej, vare sig den bästa eller den sämsta kursen. Vi åt inte just denna dag, men efter 3-4 dagar med hotellets mat så drog matlökarna oss till Seven Haeven för en utsökt middag, trevlig personal, rent fräscht och snygg, vilket då sannerligen inte merparter av restaurangerna har på denna ö. Så gott folk, utnyttja denna restaurang, utnyttja hans kunskap för jag tror han kan hjälpa till med det mesta - för det brukar entreprenörer med glädje kunna göra - TACK RULLE ! ...
Svara med citat

Gammal 2008-08-22, 19:31

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Tjenare Svanen!

Jadu, det är ju att man får tårar i ögonen....ett stort tack till Er får jag säga. Jag blev verkligen glad och betagen av ditt inlägg. Man gör ju så gott man kan och förösker verkligen ge hjälp så att de besökande skalöl få en bra upplevelse här på ön. Det var som en av kvinnorna på den venezuelanska ambassaden i Stockholm sade vid ett tillfälle, att du är som en ambassadör för Isla Margarita.

Som sagt var, stort tack, bock och bug för dina varma ord om mig som person och min restaurang och dess personal (som jag själv för övrigt också så här officiellt vill tacka).

Alla Ni andra som kommer hit eller har planer för det, hör av Er via mail eller Skype om det är något Ni undra över och kommer Ni in på plats och vill prata med mig och jag inte är där, så genera Er inte, utan prata med personalen och hör om jag är på G, eller om det kan ringa mig. Jag är sällan långt borta och kan komma förbi, eller att Vi bestämmer en tid lite senare, så att Vi kan ta något att dricka och prata lite om vad man kan och bör göra under sin vistelse på ön. Lite tips och råd är ju aldrig fel!...inte att lära känna nya människor heller!

Med det så ber jag att få tacka för ordet! / Rulle - 7th heaven

PS: Svanen, du får gärna skicka några semesterbilder till mig så jag får helt klart för mig vilka Ni är! :-).... på runar.hellstrand@telia.com
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8