ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-05-11, 18:24

Gäst

Standard Planerar en resa till Isla margarita
Hej
Planer på att resa till IM april-09. när är den bästa perioden att besöka IM,
playa de aqua? finns det att upptäcka å strosa. Pris nivån var ligger den idag,var växlar man bäst till BF.Har läst i forumet att man inte ska vara ut efter mörkrets inbrott, att det inte är säkert, är det så eller? Ska ev. på 2dag.trip till orinocdeltat.
tacksam för alla tips vi kan få.
Svara med citat

Gammal 2008-05-12, 14:43

Gäst

Standard
absolut bäst kurs får du om växlar i Porlamar inne i en butik som heter mi pueblo. Butiken finns på en av dem stora affärsgatorna... jag minns tyvärr inte namnet - men ligger nära stans största torg.
Svara med citat

Gammal 2008-05-25, 13:10

Gäst

Standard
Tack för svaret, är euron lika gångbar som dollarn? har läst det på något ställe i forumet,
Svara med citat

Gammal 2008-05-27, 18:35

Gäst

Standard svar
Hej!

April är säkert helt bra, IM är ju ett stäle man egentligen kan åka till året om. Åk till Orinocco- Canaima och Los Roques. Vi hade också hört mycket om att man inte skall vara ute efter mörkret, vi märkte dock inte av något märkligt de kvällar vi gick till en restaurang en bit bort från hotellet. Man skall dock inte vifta runt med pengar och dyra smycken, utan använda sunt förnuft så går det nog bra! =) Vi är finlandssvenskar och hade med oss både euro och dollar, vilket fungerade hur bra som helst. Om jag inte minns fel, så var kursen för euron t.om. lite bättre. Resorna (utflykterna) skall dock betalas i dollar, så det kan vara bra att ha med så man får dem köpta i dollar.

Om ni vill veta mera om utflykterna och stället överlag kan ni läsa vår reseberättelse några sidor bakåt. Den heter Reseberättelse och är skriven av Catharina + Patrik (så hittar ni den).

Vid fler funderingar är det bara att fråga! =)
Svara med citat

Gammal 2008-05-27, 18:37

Gäst

Standard pengarna
Glömde skriva att vi växlade våra pengar med Rulle vid hans restaurang 7th heaven. Han hade en helt bra kurs och man kunde lita på att man fick rätt summa pengar. Dessutom var restaurangen lätt att hitta och nära till hands hela tiden!

// catharina
Svara med citat

Gammal 2008-05-28, 20:48

Gäst

Thumbs up
Hej
Trevligt med något positivt från Isla Margarita.
Reseberättelsen du skrivit var jätte bra, bra info. fler sådan vore fint.
Hur många dagar ska man vara på Los Roques är en dag för lite? De där med magsjuka har man ju också läst mycket om,min make har lite känslig mage men vi har resonerat att varara lite försiktiga med maten.
Orinocdeltat, är det något som man bör tänka på att ta med sig förutom myggmedel (finskt),
Vi bor vid gränsen till Finland så jag kan springa över och köpa =)

H. Anki
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8