|
Nu får "Sjuan" (7th heaven/Septimo Sielo) egen sida på nätet!
|

2008-04-10, 00:15
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 0
|
Nu får "Sjuan" (7th heaven/Septimo Sielo) egen sida på nätet!
Hej alla vänner från när och fjärran!
Äntligen så skall "sjuan" får en egen hemsida. Många har frågat men fram till nu så har Vi dessvärre inte haft någon egen hemsida.
Jag har sedan en vecka besök av min sons vän Michel från Sverige som är här och jobbar med det. Ni hittar redan nu förstasidan på 7th Heaven och inom en vecka, tio dagar så skall det hela vara klart. Till en början så kommer Ni att hitta karta, bilder, menyer med Vårt utbud av mat & drycker, samt när Vi har speciella erbjudanden och event. Det kommer även finna en gästbok där Ni kan gå in och lämna hälsningar, kommentarer och annat. Framöver å räknar Vi även med att ha ett alleri för bilder från Våra kära gäster/besökare.
Framöver, när bandbredden tillåter det, så kommer Vi att ha webkamera som under dagarna visar stranden och under kvällarna baren/restaurangen.
Jag vill samtidigt passa på att tacka alla gäster från den gångna säsongen, för alla fina vitsord och rekomendationer som Ni har lämnat. Ni har varit många, men beröm blir man som aldrig trött på att höra. :-) Vill även tacka alla Er som har hjälpt oss med att få hit lingonsylt och andra godsaker från Sverige. Tack, bock och bug!
Varma & soliga hälsningar från Playa El Agua - Isla Margarita! / Rulle
Klicka bara på texten här efter: 7th Heaven
Senast redigerad av margarita den 2008-04-10 klockan 00:17.
|
|
|

2008-04-10, 13:40
|
Reg.datum: apr 2007
Rykte: 6
|
Well Done Rulle..
Papa
|
|
|

2008-04-10, 14:21
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Citat:
Ursprungligen postat av gertason
Well Done Rulle..
Papa
|
Lite tidigt att säga "Well done" innan sidan är klar 
Men visst, det är en väldigt snygg "Under Construction"-skylt!!
|
|
|

2008-04-11, 11:59
|
|
|
Skoj
Halloj Rulle! Ska bli kul och följa er på IM via er sida, nu när man varit där hos er så är det extra kul när man vet hur skönt det är vid er. ( tack för senast ) Janne med familj från Gotland.
|
|
|

2008-05-17, 18:52
|
|
|
Hemsida
Hej Rulle
Du verkar vara hjälpsam man med mycket goda egenskaper som många kanske saknar jag letar efter din hemsida men jag kan ej hitta den vad här hänt. Skall åke dit i Septemer och det hade varit intressant att läsa om vad du har att erbjuda på din restaurang det hadde varit lite positivt att få en liten försmak av Isla Margarita.
Mvh/Göran
|
|
|

2008-05-28, 12:39
|
Reg.datum: nov 2006
|
Hemsida
Citat:
Ursprungligen postat av margarita
Hej alla vänner från när och fjärran!
Äntligen så skall "sjuan" får en egen hemsida. Många har frågat men fram till nu så har Vi dessvärre inte haft någon egen hemsida.
Jag har sedan en vecka besök av min sons vän Michel från Sverige som är här och jobbar med det. Ni hittar redan nu förstasidan på 7th Heaven och inom en vecka, tio dagar så skall det hela vara klart. Till en början så kommer Ni att hitta karta, bilder, menyer med Vårt utbud av mat & drycker, samt när Vi har speciella erbjudanden och event. Det kommer även finna en gästbok där Ni kan gå in och lämna hälsningar, kommentarer och annat. Framöver å räknar Vi även med att ha ett alleri för bilder från Våra kära gäster/besökare.
Framöver, när bandbredden tillåter det, så kommer Vi att ha webkamera som under dagarna visar stranden och under kvällarna baren/restaurangen.
Jag vill samtidigt passa på att tacka alla gäster från den gångna säsongen, för alla fina vitsord och rekomendationer som Ni har lämnat. Ni har varit många, men beröm blir man som aldrig trött på att höra. :-) Vill även tacka alla Er som har hjälpt oss med att få hit lingonsylt och andra godsaker från Sverige. Tack, bock och bug!
Varma & soliga hälsningar från Playa El Agua - Isla Margarita! / Rulle
Klicka bara på texten här efter: 7th Heaven
|
Hur går det med hemsidan? Länge sen den började att göras..
Är våran 50-års middag med ?
Vi som satt på stranden och åt......
|
|
|

2008-06-27, 07:30
|
|
|
va hände med sidan.....?
mycke å göra antar jag , men det vore kul å höra hur det ligger till där
under den svenska sommaren, typ lägesrapport
ha det bra allt folk! :-)
mvh
|
|
|

2008-07-09, 07:34
|
|
|
Längtar och väntar att sjuan ska få igång sin hemsida.Ska resa till IM april -09 så vi ser framemot resan speciellt Orinocdeltat. Är även tacksam för tips och råd.
H. Viggo
|
|
|

2008-07-15, 14:21
|
|
Det finns hopp!!!
Hej alla glada resenärer som har varit eller som skall hit till Margarita framöver, och kanske rent av till Playa El Agua och en sväng in på "Sjuan".
Jag kan ju säga att ingen är mer besviken än jag själv, över att hemsidan ännu inte är uppe. Men när man inte behärskar sådant själv, så blir man ju lite beroende av andra, inte en helt engenäm situation.
Enligt "snickaren" själv så är hela sidan så gott som färdig och skall laddas upp. Jag pratade med honom per telefon nu när jag var hemma i Svedala på semester, men då var hans dator hos farbror doktorn. Nu så har det gått cirka två veckor sedan dess och jag är tillbaka på ön igen, men än så har jag inte hört något. Sist jag skulle ha fatt i honom så var även mobilen trasig. Det är helt otroligt vad folk kan råka ut för!!
Jag skall ringa min son idag och se om han kan kolla upp vad som står på, då det är en kompis till honom som håller på med den.
Under tiden så vill jag bara säga det att alla Ni som har frågor och funderingar över både restaurangen och vistelsen här på ön i stort, kan höra av Er till mig direkt på runar.hellstrand@telia.com, så skall jag hjälpa Er efter bästa förmåga.
Varma, men dock för stunden, lite regniga hälsningar från Playa El Agua! / Rulle
PS: Några skriver ibland till mig via reseforums interpost, men då kan det ta tid innan Ni får svar, för ibland så har jag inte tid att titta in här på lång tid. Det är bätrre att skriva till mig direkt.
|
|
|

2008-08-05, 13:32
|
|
|
funderar på 50 års kalas
Citat:
Ursprungligen postat av Åke
Hur går det med hemsidan? Länge sen den började att göras..
Är våran 50-års middag med ?
Vi som satt på stranden och åt......
|
hej tänkte höra om din 50 års fest!!
mamma fyller 50 när vi ska dit, var du nöjd med den
|
|
|

2008-08-22, 09:42
|
|
Kalas
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
hej tänkte höra om din 50 års fest!!
mamma fyller 50 när vi ska dit, var du nöjd med den
|
Nöjd ? ? Det var en middag som jag inte kommer att glömma.Trerätters på stranden, syrran hade visst snackat med Rulles bror som fixade till det.Så jag kan varmt rekomedera detta. Prata med dom på sjuan så fixar dom det till dej.
|
|
|

2008-08-22, 19:01
|
|
Hej alla glada
Hon (frun alltså) och jag hade kontakt under en längre tid inna Er ankomst till ön och planerade detta i smyg så att säga. Sedan så träffades Vi ju alla när Ni väl var på ön och då sjobbade mycket riktigt min yngre bror Rickard här (han är nu åter I Sverige tyvärr). Jag har en del bilder från Er middag (några riktigt bra faktiskt), som jag tog själv,som jag kan sända till Er, tills Vi får ordning på hemsidan (ungdomar och ansvar!!!). Skicka mig bara ett mail till runar.hellstrand@telia.com så skickar jag Er dem.
Varma & soliga hälsningar från Playa el Agua - Isla Margarita! / Rulle - 7th Heaven
PS:Först en soppa (miins inte riktig vad, men en specialare) inbakad oxfile med rödvinssås och nog kan det väl vara så att Ni fick flamberad annanas med glass till efterrätt? :-)
Senast redigerad av margarita den 2008-08-22 klockan 19:13.
|
|
|

2008-09-02, 19:31
|
|
Middag
Ursäkta sent svar,Har bytt adress....Det var redd tomatsoppa med mozarella och den gick inte av för hackor inte, inte resten heller föressten....Nån gång kommer vi tillbaka och då blir det sjuan...Kort ? nej tack, men tack så mycket ändå.Tog ganska mycket kort själv då så vi klarar oss.
|
|
|

2008-11-03, 16:08
|
|
|
Hur går det med din sida, den har varit under "construktion" ganska länge nu.
en nöjd gäst
|
|
|

2008-11-03, 20:38
|
|
Jadu, han som har gjort den, men inte gjort den klar, har jag faktsikt gett upp på...så nu så har jag kontaktat en kille uppe i kalix, via nätet, som kommer att göra den... på nytt. Så nu så är det faktiskt så att nu så hänger det mycket på mig. jag måste sätta ihop texter och bilder och skicka till honom så att han kan knåpa ihop det hela. Nu så har Vi ju fullt upp här då band annat de svenska direktflygen har dragit igång, men jag skal göra allt jag kan för att få det färdigt så snart som möjligt.
Mvh Rulle
|
|
|

2008-11-04, 11:06
|
Reg.datum: okt 2008
|
Heeej!
Hej !
Grattis till den blivande hemsidan!
Vi åker snart kan knappt vänta längre.  Har nu vacc oss mot Heptatit A + B och gula febern. Nu har vi fullt skydd!
Vi vill fira jul hos dig på 7th heaven!! Tänkte ta med tomtemössor är det något som önskas av Rolle? Så kan vi ta med det det?
/ Sanna 123
|
|
|

2008-11-05, 12:54
|
|
Hej
... jamen det skall väl gå alldeles utmärkt det. Jag hojtar till om det är något som jag kommer på att jag/Vi kan behöva inför julen. När är det Ni kommer?
Mycket varma och soliga hälsningar, så här redan klockan 7.24 på morgonen! :-) / Rulle
|
|
|

2008-11-05, 12:58
|
|
Hej!
Hej!
Vi kommer den 11 december  Säg till i god tid innan så vi hinner handla
Ses den 11 december!
/ Sanna
|
|
|

2008-11-05, 13:24
|
|
Gott snack...
Jag hör av mig om det är något, annars så ses Vi den 11 december! / Rulle
|
|
|

2008-11-06, 16:48
|
|
Tandläkare?
Jag har en fråga bara hur är det med tandläkare på Isla? Billigare och bättre än i Sverige? Någon som vet?
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|