ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-24, 21:59

Sharon

Nykomling
Sharon är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Lightbulb Flamenco, 7th heaven, utflykter & shopping
Kom precis hem efter 2 veckor på IM, Playa Del Agua.

Måste säga att det bara var skönt att läsa allt det negativa folk hade att säga om IM... Då kunde vi på egen hand bli positivt överraskade!

Bodde på Flamenco.
Det ÄR ett ENKELT hotell (vilket stod skrivet i beskrivningen på Vings hemsida). Ingen försköning på varken bild eller text! Hotellet var rent och servicen var kanon. Visst, det var slitet (kranen vid ex handfatet var "igentäppt" av kalk, vilket gjorde det svårt att skölja händerna utan att ha duschat ner sin omgivning). Maten var enkel, ingen gourmetmat. Vi utgick från den som en bra bas för att sedan krydda till semestern med besöken hos de lokala restaurangerna.

Var och åt på de flesta restaurangerna på Playa Del Agua och TRO OSS, maten på 7th Heaven tog högsta priset! Supergod oxfilé! MUMMA. Ett minus för den svenska tavlan utanför entrén (kändes lite som Mallis) och det VILL man bara inte ha i Karibien.
Rulle - läser du detta fundera på att dumpa "trottoarprataren"
Träffade Rulle och han var superskön. Verkar vara hjälpsam vid problem och delar gärna med sig av bra tips! Bra koncept att ha menyn på spanska, engelska och svenska.

Vad du än gör, köp inga utflykter via ditt skandinaviska resebolag. Du betalar ockerpris och de påstår sig ha bättre(?) försäkringar (och därmed skrämmer folk). Du har försäkringar via hemförsäkringen och om du dessutom valde att köpa till en reseförsäkring (vid köpet av din resa), har du redan ett fullgott skydd...
Samma dag som välkomstmötet hölls träffade vi Douglas från Magic Tours. Han hade mycket lägre priser och exakt samma utbud på precis alla utflykter. Ex: Ving tog 50USD/person för jeep-safarin medan Douglas erbjöd redan vid första mötet 10USD billigare! Är man en familjs på 4 pers spar man en del pengar till annat... Det går att pruta på allt

Shoppingen existerar inte om man föredrar äkta märkeskläder. Visst Hilfiger och Ralph Lauren är billigare i Sambil (deras största shoppingcentrum) än i Sverige, men förutom det finns det bara en hel del krafs. Att handla på Zara är dubbelt så dyrt som hemma(!) så varför ta med träd till skogen?
På marknaden Conajero fanns allt. Cigarrer, hattar, resväskor, skönhetsprodukter en massa både bra och dåliga kopior på kläder så...

Taxis är billiga och chaufören hämtar dig gärna senare också (där kostanden för hela resan betalas vid hemkomsten).

Stranden och vattnet är mycket klarare vid Atlantensidan, vilket förvånade oss. Karibiska sidan tyckte vi att Playa Zaragosa var fin. Billigt att äta!
Biff, pommes och sallad ca 25 Bolivarer (vilket motsvarar ca 50sek).

Playa Del Agua hade högre priser på mat än på andra orter, så att det är bara att "ta". Samma rätt som ovan kostar 65 Bolivarer (vilket motsvara ca 130 sek). Öl 4sek
Rulles (7th Heaven) kostade en god oxfilé 50 Bvs (ca 100sek). Det var det värt och himla smaskens som nämnt tidigare.

okey då, lycka till alla som skall dit. Kom ihåg: man löser det mesta i Latinolandet Venezuela med en hel del tålamod och sitt bästa leende
Svara med citat

Gammal 2008-03-26, 00:27

gertason

Medlem
gertason är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 6

Exclamation Seven Heaven
Hej RULLE.
Vill bara be Din bror om ursäkt om jag blev förbannad i söndags kväll..
Men har man suttit i en halvtimme och väntat att få beställa din perfekta
oxfile som jag rekomenderar till alla våra vänner och får reda på att det inte
serveras vin, då har jag lätt att flyga i luften..
PAPA
Ps
Blev erbjuden vin vid sidan om, men dom har inte Din oxfile.
Ds
Svara med citat

Gammal 2008-03-27, 14:24

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Smile Ursäkten mottagen! :-)
Hej Gert!

Jadu, men får väl säga att jag blev lätt förvånad då min bror berättade om din utspel på restaurangen och har väntat på att det skulle komma något här på forumet, då min bror dels berättade vad som hade hänt (direk via mobiltelefon). Han lät vidare meddela att du minsann skulle skriva på reseforumet om denna orätt, som du menade på att det var, och att det inte fanns någon lag som förbjöd utskänkninga av alkohlhaltiga drycker under söndagen.
Nu så vet du sannolikt att det VAR så och nu så här i efterhand kan du kanske förstå att JAG inte vill riskera mina tillstånd för NÅGON gäst, när det som i år bara handlade om EN dag med "torrlag" som berörde oss. Att man sedan inte fick servera alkohol mellan 03.00 och 12.00 berörde ju inte oss så nämnvärt

Jag driver en av få verksamheter i Playa El Agua som har alla tillstånd och papper helt ordning och alla skatter och avgifter betalda upp till dags datum HELA TIDEN och så kommer jag att fortsätta att driva min verksamhet här. Jag driver min verksamhet som lagen säger, oavsett om andra tummar på det. Dessutom så är Vi en av få restauranger som har toaletter av lite högre standard och som alltid har vatten, tvål, toapapper och handukar.

Allt det tidigare nämnda kostar pengar (förutom högsta klass på råvaror) och trots det så vill jag mena att Vi ligger rätt så bra i prislinje jämnfört med andra här och jag hoppas att Vi kommer att kunna forsätt hålla hög kvalite till rimliga priser. Det har ju visat sig vara ett vinnande koncept, så varför inte fortsätta med det?

Tack för ordet! Mvh Rulle på "Sjuan" (för Er som är nya på forumet så är det alltså Restaurang 7th Heaven/Septimo Cielo här i Playa El Agua på Isla Margarita

PS: Min sons kompis kommer hit nu på fredag (de imorgon det) för förändra min hemsida Välkommen till Isla Flats - Ert boende i paradiset! och för att "bygga" en ny för Sjuan" och göra bägge anpassade för att jag själv skall kunna underhålla och uppdatera dem med nya bilder, priser och veckans, månadens tips från köket/baren. Det blir framöver även en plats för gästernas bilder och när bredbandshastigheten tillåter även en webcam som visar stranden på dagarna och baren/restaurangen på kvällarna. Var lugn för att jag kommer att hålla Er alla uppdaterade.
PSII: Vil Ni h en karta för att itta oss lättare under tiden, så skicka bara ett mail så kommer det en grafisk karta som jag själv har gjort. :-)
Senast redigerad av margarita den 2008-03-27 klockan 14:30.
Svara med citat

Gammal 2008-03-27, 15:40

H@ns

Medlem
H@ns är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Thumbs up Webcam
Men fy då Rulle! Då kommer man ju att bli ännu mer sugen på att åka tillbaka igen! :-)
Skämt åsido tror jag det skulle vara bra för "affärerna" att du får igång en sida för 7:an och att din andra sida blir lite mer "levande".
Jag hann ju inte kolla alla andra restauranger på den vecka jag vara där men håller med om att din mat var både mycket god och billig.
PS: Har du sett att jag lagt ut bilder på Google earth också? DS
Svara med citat

Gammal 2008-03-27, 16:50

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Jepp, jag såg det, men har bara haft häcken så himla full att jag knappt hinner med allt så då får man prioritera. Då blir det att först och främst svara på förfrågingar om boende och annat. Nu så är jag dck hemma och är lite risig, så då blir man ju vid dator vara sig man vill eller inte.
Sköt om dig oc hör av dig när det blir dags igen! varma & soliga! / Rulle
Svara med citat

Gammal 2008-03-27, 18:13

gertason

Medlem
gertason är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 6

Thumbs up
Hej RULLE, jag förstår Dig, men jag hade ingen aning om spritförbudet
på restauranger, bara att inte affärerna fick sälja..
Bästa hälsningar
PAPA
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8