ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-08, 20:40

Gäst

Standard Förslag??
Skall till Blue Star Punta Blanca Ocean Club den 17 mars och längtar nåt otroligt!
Det är första gången jag o min flickvän åker utomlands ihop, hört väldigt mycket om El Coche men jag skiter i det negativa o tar det som det kommer.
Skulle bara kolla om det är någon som har en bar idé om hur jag skall överraska min tjej med nåt kul är vi är där ( nej jag skall inte fria) men gärna andra förslag!!

Hoppas vi ses den 17 mars utan mobiler o en rom o cola i handen
Svara med citat

Gammal 2008-03-08, 21:24

Gäst

Standard Punta Blanca var det ja...
Hei du. Jeg og min lille familie har nettopp kommet hjem fra Punta Blanca. Vi hadde en herlig tid på Isla Coche og Hotellet.

Men over oss hang mavesykdommer hos våre medresenærer som en mørk sky over hverdagen. Den siste uken kom mavesykdom og tok over også kroppen min. Jeg kallet på lege med en gang og fikk medisin og drog meg til på få dager. MEN...Vi ble flyttet heile gjengen av reisebyrået til et annet hotell på Isla Margarita grunnet den utbredde mavesykdommen. DET var ikke så morsomt. Hotellet vi ble flyttet til var Portofino og et større og mere "bråkete hotellkompleks. Stranden var umulig å bade på grunnet bølgene. Ingen balkong eller markterasse. Ikke i det heile tatt det vi vil ha fra vår ferie.

Når det gjelder mavesykdommen har det i ettertid viset seg at vi mest sannsynlig har fått Giardia Duodenalis. Dette ble påvist hos de av våre medresenærer det var tatt prøve av. En plagsom med rimelig ufarlig mavesjau. Man får orden på det med tablettkur (Flagyl). Den kan arte seg svært variert og er en veldig vanlig "åkomma" verden over. Noen får nesten ingen plager (og blir smittebærere), andre blir kjempedårlige. Denne "sykdom" får man av dårlig vann og dårlig hygiene kort og godt. Og det kan nok være sånn at det er mangelfull hygiene eller problem med avløpp og vann ved Punta Blanca. For din skyld håper jeg vireklig at alt dette er i orden til du skal til Isla Coche. For vi elsket øya!

Når det gjelder overaskelser da...Det er litet på Coche. Og det enkle er ofte det beste. Champagne på stranden...Et perlehalsbånd...Nyt den vakre stranden. Det gjorde vi. For Coche er herlig, med trivelige mennesker, hvite strender, og en frisk bris som svalker i varmen.
Svara med citat

Gammal 2008-03-10, 14:14

Gäst

Standard
Hej..
Jag skulle överraska genom att boka om till ett hotell på IM.
Hesperia Playa el Agua eller Hesperia Isla Margarita..
En som inte längtar till Coche
Svara med citat

Gammal 2008-03-10, 22:26

gertason

Medlem
gertason är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 6

Thumbs down
Qucka om att boka om.
PAPA
Svara med citat

Gammal 2008-03-12, 18:56

Gäst

Standard El coche
Japp då ringede fritidsresor o meddelade att alla resor till El Coche inställs, vi fick erbjudande om Pampatar och Laguna mar hotell istället.
Hade vi sagt nej hade vi fått tillbaka var enda öre för resan men det är lite sent att skita att åka när det var 6 dagar kvar så vi åker och får 4000:- i kompensation för detta!

Har någon varit på detta hotell och vad fick ni för intryck av detta!
Svara med citat

Gammal 2008-03-13, 09:04

Annapanna

Medlem
Annapanna är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Rykte: 0

Standard Hur mycket ersättning?
Var det 4000:-/pers? För hur många veckor?

Vi fick 1000:-/pers (per vecka). Vi skulle bara vara en vecka på coche och sedan 1 vecka på el tirano.
Svara med citat

Gammal 2008-03-15, 19:14

Gäst

Standard Ersättning
Så ni inte missuppfatar så var det 2000:-/pers för två veckor!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8