Citat:
Ursprungligen postat av Arg Helena
Hej!
Jag undrar, när 2007 var Du iväg till Isla de Margarita? Anledningen till att jag frågar är för att Fritidsresor nekar till att man hade någon som helst kännedom om att det förekommit magproblem på Coche innan den dag som vi for iväg dit, 29/2-08. Vi blev som sagt evakuerade dag 4 i paradiset. Tacksam för svar.
Vänligen
Helena
|
Hej Helena.
Januari 2007 var min fru och jag 14 dgr på Isla, vi bodde på Hotell Portofino. Ungefär vid den tiden, eller innan vi kom dit så fick Fritidsresor evakuera ett antal personer från den ensliga ön som ligger utanför huvudön, kommer inte ihåg namnet så därför namnger jag inget som jag inte är säker på, men det var mycket skriverier i blaskorna här hemma i Sverige om den evakueringen. Evakueringen berodde på dåliga avlopp och problem med hygienen. Alldeles bakom hotellet, bara några meter så gick skit och hela faderullan direkt ut i dagern.
Och just av den anledningen, magsjukeproblem, så evakuerades turisterna.
I Portofinos reception kom det upp anslag där gästerna ombads att iakta en bra handhygien och öht vara nogrann med den allmänna hygienen. Om detta berodde på att gäster evakuerades till Portofino, eller om det kom upp som allmän information vill jag låta vara osagt.
Vi hade en helt underbar semester på Portofino, varken vi eller andra svenska turister som vi kom i samspråk med hade några magproblem på det hotellet, och för oss har Fritidsresor alltid varit okey.
Men jag tycker det vore skit av dom om dom försöker krypa undan sitt ansvar för detta.
Så är denna beskrivning av läget januari 2007 dej till någon hjälp så hoppas jag det ger dej lite information. Men som sagt evakueringen som jag här har beskrivet, den finns dokumenterad i många svenska tidningsarkiv.
Hoppas allt ordnar sej för er.
Isla Margarita är en pärla, och trots allt elände ni råkat ut för tycker jag ni ska ge ön en chans till, men som sagt välj då huvudön.