Första
sidan
Rese
forum
Sök i
forumet
Res
bilder
Resmåls
fakta
Logga
in
Förstasidan
Reseforum
Sydamerika
Isla Margarita (Venezuela)
reseberättelse
reseberättelse
Användarnamn
Lösenord
LinkBack
Ämnesverktyg
2008-03-02, 21:53
Ulrica
reseberättelse
Var på IM två veckor i februari och vi var verkligen så nöjda med vår semester. Vi bodde på hotell Portofino. Rummen var väl inte de bästa i världen (bodde i det stora hotellkomplexet) men helt ok och rent och fräscht. Hotellområdet var verkligen fint ordnat och alltid snyggt och rent. Att bara behöva gå en minut från sitt hotellrum till stranden är riktig lyx enligt mig. Det är mer värt än det finaste hotellrummet. Det var en mycket fin strand och inte alltför mycket folk. Personalen var hjälpsamma och trevliga. Naturligtvis blir man lite trött på maten men vi blev i alla fall inte dåliga. Däremot blev vi förvånade över att maten var ganska smakfattig och att det ofta var ganska torrt utan några såser. På frukosten saknade jag yoghurt, fil och annat bröd gärna lite grövre men det fick gå ändå. Det var ganska skönt att hotellet låg lite avsides och i och med att det är så otroligt billigt att åka taxi var det inga problem alls att ta sig in till något större ställe för att äta ute eller liknande.
Jag saknade att kunna simma ordentligt i havet för i och med att det var så pass mycket vågor och undervattenströmmar fick man inte ge sig så långt ut. Åker jag tillbaka till IM (som jag gärna skulle göra helst idag) skulle jag nog välja att bo på andra sidan ön där havet var mycket lugnare.
Vi åkte en dag till Coche och det rekommenderar jag verkligen. jag hade gärna bott där några dagar för det var så underbart vackert. En dag åkte vi jeepsafari och det rekommenderar jag också. Vi försökte boka via Fritidsresor först men det var fullbokat den dagen. På hotellet fanns det ett lokalt resebolag som hjälpte oss att ordna en tur och det funkade jättebra. Desssutom var det billigare än Fritidsresors jeepsafari.
Vi åkte även öturen med Fritidsresor och för mig var den ganska tråkig. Den var ifs bra för man fick en helhetsbild av ön och det gav många fakta om ön men den blev lite väl "turistig" i mitt tycke.
Att växla pengar var inga större problem. Taxichaufförerna kunde göra det, eller personerna som sålde saker på stranden. Man kunde även växla pengar i affären vid hotellet men där var det oftast lite sämre kurs. När vi var där verkade det som de gärna ville ha euro istället för dollar men jag vet inte hur det funkar riktigt för vi hade enbart dollar med oss.
Ryktena om att det skulle vara mycket kriminellt märkte iaf inte vi något av. Folk var väldigt vänliga och hjälpsamma. Vi var i Porlamar en dag och där kände vi oss verkligen "vita" för vi var de enda turisterna vi kunde se då men det kändes aldrig farligt (vi var där dagtid ifs) och det var väldigt mycket poliser där.
En dag fick jag och min svärmor hjälp av vårt hotell att boka massage och ansiktsbehandlng på ett anat hotell Hesperia Margarita. Det var verkligen ett pampigt hotell! Spaavdelningen var jättefin och massagen och behandlingarna var underbart sköna och minst halva priset från Sverige.
Det finns MASSOR att berätta men det viktigast är ändå att vi var väldigt nöjda med vår semester och återvänder gärna dit igen!
Ulrica
2008-04-13, 01:31
Gäst
Vill tillbaka!
Usch vad jag saknar IM....
måste hitta på något sätt att kunna bosätta mig där....
//Larz
Gäst
«
Nöjd resenär
|
Isla Margarita - värme och avkoppling
»
Ämnesverktyg
Visa utskriftsvänlig version
E-posta den här sidan
Arkiv
-
Topp
Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO
3.0.0 RC8
LinkBack
LinkBack URL
About LinkBacks
Bookmark & Share
Digg this Thread!
Add Thread to del.icio.us