|
Kris i Paradis - Lingonsylten håller på att ta slut!
|

2008-02-28, 01:06
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 0
|
Kris i Paradis - Lingonsylten håller på att ta slut!
Hej alla glada människor, särskilt Ni på väg hit till Isla Margarita!
Jaha, så var det dags igen då, lingonsylten håller på att ta slut. Jag har vädjat här förut och det har fungerat, så jag gör ännu ett försök. Det som är smidigast är ju dessa små korvar man köper för påfyllning, tåliga och smidigaatt packa/transportera. Jag betalar självklart för det Ni tar med hit och bjuder mer än gärna på något gott att dricka som tack för hjälpen. Dessutom så är vi tre svenskar som jobbar på/med restaurangen, så det finns goda möjligheter at få tips och råd... ja förutom god mat & dryck! :-)
Välkomna är Ni ALLTID, med eller utan lingonsylt, men helst med att glatt ansikte och ett gott humör!
Trevlig resa till Er på väg hit! Mvh Rulle - 7th Heaven/Septimo Cielo (eller som de flesta svenskar säger; "Sjuan").
PS: Vill samtidigt passa på att tacka alla gäster som har besökt oss sedan Vi tog över för drygt ett år sedan och ett särskilt tack till alla er som här på forumet och via mun-mot-mun-metoden, gett oss superlativer för bra service, trevligt bemötande....och ej att förglömma, mat & dryck. :-)
|
|
|

2008-02-28, 08:18
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Om ni tar med lingonsylt, lägg den i det incheckade bagaget.
Något säger mig att det inte är så poppis med sylt i handbagaget
|
|
|

2008-02-28, 13:00
|
|
Hej Olov!
Det var ett tag sedan. Det är ett helt riktit påpekande, då det räknas som "vätska", precis som hårglelé och annat, och skall följaktlgen packas i det bagage som checkas in.
Annars så är det bara bra här och jag hoppas att det är detsamma med dig. Mvh Rulle
|
|
|

2008-02-28, 14:59
|
|
|
Lingonsylt:D
tjena margarita.
Det går rykten om att ni har slut på Lingonsylt, hahaha. Antar att ni driver en svenskrestaurang eller nått.
Iallafall, jag och min flickvän kommer ner till margarita den 13-14 mars. Så om du vill så kan vi inhandla några påsar Lingonsylt till er.( har lite extra plats i bagaget).
om det verkar intressant kan ni kontakta mig på jonatanrobles(snabela)hotmail.com
Tänkte ändå komma förbi er och fråga en massa turistsaker(som hummer hyrning 
mvh
J
|
|
|

2008-02-28, 16:19
|
|
Jepp, det stämmer väl till viss mån, även om det inte är en SVENSK restaurang. men jag vill ju kunna erbjuda alla gäster (särskilt de fårn andra delar av världen än Sverige) i vart fall någon rätt som är typiskt svensk. Tror inte att det finns något som är så typiskt svenskt som köttbullar, potatismos, gräddsås och lingon....å så himmelsk gott! Mmmmm...
Men Vi har en bred meny med massor av god mat....så välkomna att prova.
Jag skriver direkt till Er för att komma överens om hur Vi löser det hela! Tack på förhand!
Hittar det hit flera som är på väg hit, inom kort eller framöver,så är Ni välkomna att höra av Er. Att Vi skulle få hit FÖR MYCKET lingonsylt har jag svårt att se. :-)
Mvh Rulle på "Sjuan"
Senast redigerad av margarita den 2008-02-28 klockan 16:40.
|
|
|

2010-12-12, 19:27
|
|
|
Hej!
Vi åker från Göteborg den 6 januari, vi kan säkert få med några korvar med lingonsylt om du behöver!? Något annat som kan vara till nytt?
Hälsningar
Suss & Magnus
|
|
|

2010-12-13, 17:16
|
|
Margarita!
Hej Suss & Magnuss (får ju bli med två s, för att det ska bli knorr på't *skrattar*)
Ja, men det låter ju alldeles utmärkt, för lingonsylt går alltid åt här. Vi har många gäster som gillar köttbullar, mos med gräddsås och lingon....inklusive jag själv och min sambo! :-)
Vi kan ju hålla kontakten så kan Vi se om det är just det som står högst på listan just då! :-)
Har Ni frågor och funderingar kringe Er resa hit (som Ni inte blir kloka på här) så är det bara att hojta till, så ska jag försöka hjälpa Er till rätta efter bästa förmåga, både då INNAN själva resan, men självklart också när Ni väl är på plats!
Många varma och soliga hälsningar! / Rulle
|
|
|

2011-02-07, 19:06
|
Reg.datum: jan 2011
|
Lingonsylt
Lingonsylt nerpackad, sill imorgon innan avresa:-)
|
|
|

2011-02-07, 22:33
|
|
Bra där! :-) Mmmm...jag kan redan känna sillsmaken i mun! ;-)
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|