|
|

2008-02-13, 10:20
|
Reg.datum: sep 2007
Rykte: 0
|
Sexturisterna?
Såg (tror att det var på kanal 5) programmet sexturisterna i måndags.
Det sändes, som jag förstod, från isla de Margarita.
Jag har läst en hel del på forumet om ön och har ingen illusion om att det ska vara lyxigt eller som på aruba, men att det flockas sexturister hade jag inte varit beredd på.
Kan någon ge mig lite mer info?
Är sexturismen utbredd på IM eller var det ett undantag som sändes på TV.
Är det bara vissa "utvalda" hotell som sysslar med detta eller är det utbrett även på allmänna stränder osv?
Vill verkligen inte framstå som chockad över att det finns sexturism och jag är väl medveten om att problemet finns på många ställen över hela världen. Vill bara höra efter om det är allmänt känt att IM blivit nya Natal?
MVH
Anna
|
|
|

2008-02-13, 16:16
|
|
|
Såg inte tv-programmet så jag har lite svårt att kommentera det, men när vi var där för ca ett år sen så var det inget vi märkte någonting av. Vårt hotell, Portofino, tyckte jag mest var familjer som bodde där. Vore intressant om fler har synpunkter från andra hotell.
|
|
|

2008-02-14, 08:51
|
|
|
märkte ingen sexturism
Jag och min man besökte Isla Margarita två veckor i december-januari och vi märkte ingenting av någon sexturism. Vi var i och för sig aldrig till Porlamar ("huvudstaden") kvälls- eller nattetid, men där vi rörde oss såg vi inget sådant.
Kan dock tänka mig att det existerar i någon form, eftersom befolkningen är fattig och det är ett ganska "enkelt" sätt att förtjäna pengar. Men eftersom vi under 2 veckor inte märkte av det, kan det inte vara så väldigt vanligt, eller så sköts det väldigt diskret.
|
|
|

2008-02-14, 09:00
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Det är inte alltid sådant syns öppet. Jag var i Goa för 8 år sedan och bodde i Calangute. I "stan" såg man inget, på strand såg man inget... Men så en dag bestämde jag mig för att utforska vad som fanns bakom en udde som man såg från stranden så jag gick över floden och började vandringen. Gissa om jag blev förvånad när jag kommit förbi udden och hittade en liten fin gömd strand bakom. Och på den öde stranden satt en naken vit man med 5 indiska pojkar som alla var nakna.
Goa - Google Maps
|
|
|

2008-02-14, 15:16
|
Reg.datum: dec 2006
Rykte: 6
|
Vore intressant..
... att se det programmet. Har knappt sett något alla här. Skall inte förneka att det finns, för det finns en del bordeller i Porlamar city, men inget speciellt som man ser när man traskar runt på dagar eller kvällar.
|
|
|

2008-02-14, 15:21
|
|
Det här var mer ett "lyxigt" all inclusive där verkligen allt ingick.
Tjocka 50+ européer som fick två veckors all inclusive där de hyrde flickvänner dygnet runt.
De kanske mestaldels höll sig på hotellområdet (hotel hibiscus), så det kan förklara att det inte blir så synligt.
|
|
|

2008-02-14, 17:14
|
|
Hotel Hibiscus?
Googlar det men får inte fram något. Se om du hittar en länk så skall jag undersöka saken åt dig. Har aldrig hört talas om något liknande här på Margarita.
|
|
|

2008-02-14, 17:40
|
|
Senast redigerad av Annapanna den 2008-02-14 klockan 17:41.
Anledning: fel i andra länken
|
|
|

2008-02-15, 00:18
|
|
Hmm...
Beklämmande läsning det där. Detta är helt nytt för både mig och mina vänner, och hålls tydligen väldigt gömt. Som sagt, det enda jag har sett är strippbarerna/bordellerna i Porlamar och att man fått lite skumma erbjudande på några nattklubbar. Vet inte riktigt mer vad jag kan skriva...  ))
|
|
|

2008-02-29, 15:19
|
|
|
finns visst
Jag och min man var på IM i november, vi hade en underbar semester, bodde på Dunes som var helt fantastiskt.
Vi bestämde oss för att besöka Coche och valde att åka med en lokal resebyrå istället för med Fritidsresor.
Vi blev hämtade vid hotellet, på vägen till hamnen hämtade vi upp en familj från Lettland samt ett par från fastlandet.
När vi sedan stannade vid ytterligare ett hotell som låg lite off och det klev på 4 tjejer och 3 gubbar, så förstod jag inte vad det var för några, trodde det var tjejer som skulle servera mat o dryck på katamaranturen.
Men icke, det visade sig vara tre amerikaner och deras småbrudar ca 17-21 år, väldigt beklämmande,försökte att inte tänka på detta, skulle inte få förstöra min utflykt, men på vägen hem blev jag bara mer och mer arg, på dessa äckliga gubbar, och på kaptenen som var fransman, hur kan han ta ombord oss vanliga folk, samtidigt som det är så uppenbart vad
det var som förekom bland dessa för mig äckelgubbar. Nej jag mådde väldigt dåligt av detta, inte vad man vill se på sin semester, åtminstonde när man är hänvisad att sitta i ett så litet utrymme, var nära att knuffa en av dom i havet, satt inte långt inne.
Såg inte skymten av den lokala resebyråns personal på stranden sista dagen av vår vistelse på IM, dom hade nog märkt att jag var riktigt jävla ilsk där på katamaranen. När jag sedansåg programmet på tv, så tyckte jag fan vad bra att det här kommer fram, stackars tjejer.
|
|
|

2008-03-04, 17:47
|
|
|
Vadan detta tjafs om sexturism på IM, har funnits i hela världen så länge turister
har funnits, värre tycker jag det är med dessa pedofiler som översvämmar
Thailand o Goa och andra fattiga länder..
Resvan
|
|
|

2008-03-05, 22:11
|
|
|
Hej Annapanna..
Även om du har haft en massa inlägg, så tror jag inte att Du varit ute och rest
så mycket i världen..
När jag var ute på semester på 70-talet, frapperades jag av alla dessa ensamma
svenska medelålders damer som snode runt med svartmuskiga italienare och greker
i Spanien o Grekland och alla dessa damer som lovade pojkarna i Gambia att de var
välkomna till Sverige. Vissa av dessa pojkar stod en vacker dag och ringde på
hos damerna i Sverige,,,, vilken chock för familjen (maken)..
Så tala inte om sexturism Annnapanna...
En som rest ...
|
|
|

2009-01-02, 16:30
|
|
|
Enögt
Visst är det äckligt att folk säljer sina kroppar men så länge dom gör det frivilligt så vems är felet då? "Äckelgubbarnas" eller de stackars flickorna(läs: äckelhororna)?
Sverige blir allt mer så idag och dagens unga måste ha råd med nya kläder, mobiltelefoner och sprit och ciggaretter. Och kan dom på 2 timmar tjäna in en veckas inkomst så gör äckligt nog många det. Vems är felet? Det måste va dom som säljer sig själva så länge dom gör det av egen vilja.
|
|
|

2009-01-13, 19:16
|
|
|
Prostitution?
Svar Ing-marie:
Nog har jag sett äldre kvinnor slajma runt unga vackra killar på solsemestrar, kvinnor är inte på något sätt bättre. De betalar för lite smek och barm och åker hem till svedala pigga och rosiga. Jag är emot prostitution, inge snack saken. Jag reagerade bara på din okunskap.
Mvh Mange
|
|
|

2009-01-14, 17:51
|
Reg.datum: jan 2009
|
Kan du berätta mer om Dunes, åker på måndag
|
|
|

2009-02-03, 12:58
|
Reg.datum: feb 2006
|
Hej alla Ni som är upprörda över Hibiscus...
Jag kan berätta för Er att en tid efter programmet visades så stängdes stället av lokala kommunala organ och är sedan dess stängt. Jag såg inte programmet själv och har eller aldrigt varit där, men har självklart hört talas om det (efter programmet sändes i Sverige så fick jag självklart en del mail, upplysande, frågande och allt vad det nu var) men nu så är det som sagt var stängt.
Som mycket här i livet/världen så handlar det om tillgång och efterfrågan, vad mer kan man säga om världens äldsta yrke?... mer än att det sannolikt är mycket svårt att "utrota". Tycker dock inte att man ser så mycket av det här, annat än om man söker det eller vet vart man kan hitta det.
Mvh Rulle - Restraurang 7th Heaven - Playa el Agua
PS: Sen så skall man vara klar över att av tradition så är det ingen som ser det som något konstigt med ålderskillnad här, ett fenomen som blir allt vanligare över hela världen, av ett antal olika skäl. :-)
|
|
|

2009-04-14, 15:46
|
Reg.datum: apr 2009
|
kan kvinnor vara torskar?
Aksel Sundström har ett reportage i dagens GP om kvinnor som berättar om hur de ser på sexhandeln i Gambia:
" Om jag träffar en man under semestern som jag bjuder ut på god mat och kanske ger presenter så handlar det ju inte alls om sexköp. Han har det ju svårt och jag har det bättre. Då är det väl inget fel på att dela?"
|
|
|

2009-04-16, 01:12
|
|
|
????????
Vad har detta med Isla Margarita att göra????
Varför inte fråga RULLE som driver restaurang vem det är som betalar notan och kan utav det bedömma vem som är sexturist..
undrande
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|