ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-02-05, 18:19

Gäst

Standard Gnäll
jag tycker att det ett jäkla gnäll om att IM inte är något att ha . Varför ska svenska folket gnälla om allt var nöjd istället.... Detär ett ilandsproblem......
Svara med citat

Gammal 2008-02-05, 20:07

Gäst

Talking
Jag kan faktiskt hålla med. Det finns många platser på vår jord och det kan inte passa alla!!!!
Svara med citat

Gammal 2008-02-06, 11:04

Gäst+09

Standard dyrt.098
hej.

många gnäller inte utom bara skriver att det inte är den bästa platsen dom dom har varit på!!!!

så läs innehållet en gång till så läser ni att många skriver att det är en rolig plats men kanske inte så fin,bra som många vill få det till...

om jag ska jämföra tex Im mot thailand så är det ju som thailand var för ca 15 år sen..

gambia mot Im så är gambia varmare,billigare och finare stränder...

men jag tycker att det är bra på Im så jag är en av dom som kommer tillbaka..

men om någon frågar mej så skulle inte jag rekomendera en barnfamilj att åka dit...

mycket skitigt inga barnstränder.

då är ju indien bättre gör en barnfamilj..
Svara med citat

Gammal 2008-02-06, 13:19

ubbe

Nykomling
ubbe är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 0

Standard IM är IM
Varför jämföra äpplen och päron? Det är inte samma sak! Thailand är Thailand och IM är IM. För att få en någorlunda jämförelse måste man rest i Sydamerika. För oss var IM en synnerligen positiv överraskning med trevliga människor, billigt och god mat. Har rest mycket men alldrig varit någonstans har maten alltid varit antingen god eller mycket god och inga bottennapp överhuvudtaget.Som ni förstår reste vi inte aic och bodde i El Yaque, men vi for runt ön med taxi och såg det mesta. Att det är skitigt kan inte förnekas men det är inte drivor av skit och inte överallt! Delvis beror det på att infrastrukturen inte hunnit med då befolkningen på ön mångdubblats på bara några år. Stränderna var överlag städade och fina.

Att bo aic i Playa el Agua är lite speciellt och kanske inget att rekomendera för andra än de med barn, men då är det svårt att bada i havet på just Agua pga de relativt stora vågorna. Vinden blåser alltid från öst och närmaste land åt det hållet är Afrika vilket kan göra att vågorna ibland är stora. Det finns andra bättre stränder för barn tex Manzanillo eller Yaque och då taxi är billigt är det inte svårt att ta sig runt. Vi blev positivt överraskade av just taxi för att priserna var fasta men gör alltid upp innan ni åker iväg.

Vad gäller säkerhet kände vi oss aldrig oroliga, snarare var det säkrare än sthlm en fredagkväll. Vi hörde inte om några rån eller liknande någonstans när vi var där.

Ta bara med er kontanter (dollar eller euro) och växla svart i närmaste butik, jämför i flera butiker innan ni växlar.

Har ni frågor eller stöter på några problem under er vistelse på IM så kontakta rulle på Septimo Cielo i Agua, han hjälper till med det mesta, dessutom har han jättegod mat.

lycka till alla som ska till IM
Svara med citat

Gammal 2008-02-19, 12:31

LadyFritte

Nykomling
LadyFritte är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 0

Standard
Vill bara påpeka att Manzanillo kan variera betydligt. När jag var där i mars 2006 kom en våg och slog mig till marken, hann faktiskt få panik innan jag räddade mig upp på land. Tappade lusten för att bada mer den dagen men maken var i och fast han var beredd när vågorna kom så slogs han också till marken. Vi hade badkläderna fulla av sand och grus när vi kom till lägenheten.Detta hände oss aldrig på Play el agua. Så badmässigt gillade vi inte Manzanillo. Däremot var maten som serverades på stranden helt suverän, fisksoppa och sen vitlöksräkor. Skitgott, men inte särskilt billigt. Kul också att se på när fiskarna kom in med fångsten vid 13-tiden.
Men man bör nog vara försiktig med barn vid de här stränderna, de är absolut inte barnvänliga.
Svara med citat

Gammal 2008-02-21, 08:25

Kenneth

Medlem
Kenneth är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 6

Thumbs up Allt har sin tjusning
Vi var på IM januari 2007, i år satsade vi på Kambodja, alla pratar om sitt Thailand, så det står mej upp i halsen, och då vi ville uppleva sydostasien, och samtidigt få lite kultur och historia till livs under samma resa så blev det Kambodja.
Vad har Thailand jämfört med Ankor Wat?
Finns det något mer sevärt i sydostasien som kommer upp i klass med Ankor Wat så åker jag gärna tillbaka, men som ren solochbadsemester, så var det alldeles för varmt.
Ligga på stranden i drygt 30 gr värme och en luftfuktighet som gjorde att badlakanet aldrig hann torka på hela veckan i Sihanoukville. Nä det var inget vidare. Kambodja som land och befolkningen saknar jag, vänlighet och mänsklig värme.
Isla däremot, nu när jag kan jämföra, så kan inget av de länder jag tidigare besökt stoltsera med ett så underbart klimat som vi upplevde de två veckorna 2007 på IM.
Badstränderna tyckte vi också var bra. Kanske inte för småbarn, men för oss vuxna var det härligt med vågorna. Befolkningen var väl inte lika vänliga som Khmerena var, men ändå trevliga.
Så visst alla länder har sin tjusning. IM kommer vi att återvända till, när vi vill ha två veckors slappasemester. Aldrig Thailand. Så vad det blir nästa år har vi ingen aning om. Fritidsresor flyger ju direkt till Maldiverna nu, kan det vara något. Någon som vet och kan jämföra?
Svara med citat

Gammal 2008-03-25, 14:14

Gäst

Standard
Har precis kommit hem efter 2 veckor på Hesperia isla magarita. Vi har haft det helt underbart. Att hotellet kallas för fängelset ser jag bara +. Det var vakter som släppte in oss när vi kom med en taxi. Det är ju tryggt tycker jag. En bra utfärd är jeep safri mycket intressant att se. Lagom varmt vardet där 30-35 kanon... Ni som har så mycket att klagapå IM så vet jag inte var ni har varit....
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8