Vi var på IM januari 2007, i år satsade vi på Kambodja, alla pratar om sitt Thailand, så det står mej upp i halsen, och då vi ville uppleva sydostasien, och samtidigt få lite kultur och historia till livs under samma resa så blev det Kambodja.
Vad har Thailand jämfört med Ankor Wat?
Finns det något mer sevärt i sydostasien som kommer upp i klass med Ankor Wat så åker jag gärna tillbaka, men som ren solochbadsemester, så var det alldeles för varmt.
Ligga på stranden i drygt 30 gr värme och en luftfuktighet som gjorde att badlakanet aldrig hann torka på hela veckan i Sihanoukville. Nä det var inget vidare. Kambodja som land och befolkningen saknar jag, vänlighet och mänsklig värme.
Isla däremot, nu när jag kan jämföra, så kan inget av de länder jag tidigare besökt stoltsera med ett så underbart klimat som vi upplevde de två veckorna 2007 på IM.
Badstränderna tyckte vi också var bra. Kanske inte för småbarn, men för oss vuxna var det härligt med vågorna. Befolkningen var väl inte lika vänliga som Khmerena var, men ändå trevliga.
Så visst alla länder har sin tjusning. IM kommer vi att återvända till, när vi vill ha två veckors slappasemester. Aldrig Thailand. Så vad det blir nästa år har vi ingen aning om. Fritidsresor flyger ju direkt till Maldiverna nu, kan det vara något. Någon som vet och kan jämföra?