|
|

2008-01-29, 21:09
|
|
|
Arlanda - oslo - IM
Hej! Snart bär det av till Im vilket jag är ganska glad över!
Men nu till min fråga, hur är det att mellanlanda i oslo för att fylla på mer folk. Går det snabbt, är det väldigt drygt?
Ska flyga med fritidsresor och bo på hotell hesperia playa el agua, någon som vet ngt om det hotellet, eller bara några andra tips, till exempel om kaninmarknaden och sånt..
Tack på förhand
Sigrid
|
|
|

2008-01-30, 10:06
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 0
|
Oslo
När jag åkte 11/1 via Oslo stod planet ungefär en timme i Oslo för tankning och påfyllning av folk. Men med start, taxning och landning gör det resan ungefär 1,5 - 2 timmar längre än om de flyger direkt.
Hesperia är en jätteanläggning som det skrivits en hel del om här, leta och finn! Själv hyrde jag av Rulle och det var helt OK eftersom jag gillar att sköta mig själv och inte bli "matad" med all inclusive buffé.
Kaninmarknaden vet jag tyvärr ingenting om.
/Hans
|
|
|

2008-01-30, 20:33
|
|
|
Följdfråga
Jag har en följdfråga på detta: Sitter man kvar i planet i Oslo eller måste man gå ur och vänta? Detta har nämligen hänt vid tidigare charterflygningar med andra bolag.
Och hur är planet? Ser man TV-monitorerna bra och sitter man bekvämt? Hur många måltider är det och hur många filmer?
Är personalen svensk och är det någon representant från Fritidsresor med som ger information om diverse? Är tacksam för svar!
|
|
|

2008-01-31, 05:13
|
Reg.datum: aug 2007
Rykte: 0
|
Hej, man sitterkvar i planet, planen är väl dom de flesta charterplan, ganska trångt och TVmonitorn om man har otur kan hamna ganska långt bort och när folk sedan rör sig i gången så kan det skymma, men du kan ha tur att hamna nära. Det är skandinaviska flygvärdinnor och det finns ingen från Fritidsresor med på planet.Mat är det 2 gånger, lunch och middag och det brukar alltid smaka bra.
Bodde på Hesperia Playa el Aqua för 2 år sedan vi var jättenöjda, vi gillade maten då det fanns oerhört mycket att välja på, det enda är väl att det är lite matsalskänsla i sådan här komplex, det blir lite bullrigt och stökigt ibland, men vi var supernöjda, jag har bott på rätt många all inclusive hotell och detta var det bästa hitills.Lycka till
Lena
|
|
|

2008-01-31, 09:54
|
|
|
Htr
Citat:
Ursprungligen postat av Lena LT
Hej, man sitterkvar i planet, planen är väl dom de flesta charterplan, ganska trångt och TVmonitorn om man har otur kan hamna ganska långt bort och när folk sedan rör sig i gången så kan det skymma, men du kan ha tur att hamna nära. Det är skandinaviska flygvärdinnor och det finns ingen från Fritidsresor med på planet.Mat är det 2 gånger, lunch och middag och det brukar alltid smaka bra.
Bodde på Hesperia Playa el Aqua för 2 år sedan vi var jättenöjda, vi gillade maten då det fanns oerhört mycket att välja på, det enda är väl att det är lite matsalskänsla i sådan här komplex, det blir lite bullrigt och stökigt ibland, men vi var supernöjda, jag har bott på rätt många all inclusive hotell och detta var det bästa hitills.Lycka till
Lena
|
KONSTIGT ATT NI SATT KVAR!
vi fick gå ut allihop!
skit jobbigt.
så nästa gång åker jag till oslo och flyger därifrån..
blir även 1.000 kr billigare och vi är 4 st så då har vi mer fickpengar.
tåg från k-hamn kostar oss bara 90 kr.
men förresten så åker jag aldrig mer dit...
thomas
|
|
|

2008-01-31, 21:31
|
|
|
olso
Hej, tack för svaren.
Tyvärr fick vi inte reda på det förrän senare att det skulle mellan landa i oslo annars hade vi ju tagit det där ifrån.
LÅter ju jätte bra annars att man får sitta kvar.
tack
|
|
|

2008-02-01, 07:01
|
|
|
flyg
Det enklaste är att välja de avgångar som går direkt från Arlanda tex. den 15/2, jag tror att det är varannan som går direkt. Vi åker med den 15/2.
|
|
|

2008-02-01, 11:01
|
|
|
oslo
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Det enklaste är att välja de avgångar som går direkt från Arlanda tex. den 15/2, jag tror att det är varannan som går direkt. Vi åker med den 15/2.
|
ett ekomomiskt tips...
boka från oslo.
mycket billigare..
kan bli upp till 1.300 kr per person.
jag kollade det nu!!!
är man en familj så kan man komma iväg för ca 5.200 billigare minus tågbiljett för ca 700 för allihop.....
mycker fick pengar blir det då!!!!
johan lundin...
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|