|
|

2008-01-24, 11:27
|
|
|
vill men törs inte
hej.
kanske man kan få lite hjälp av er som kan och vet lite om platsen..
tänkte åka i okt/mov år 08.
men många säger till mej att det är ett skitställe?
jag har själv uppfattat det som en fin och avslapnande ställe.
men jag har aldrig varit här!
men på alla kort mm jag har sett så är det ju fint..
kanske dom bara är avundsjuka på att resan kostar?
snälla berätta så mycker ni bara kan om priser, vad man kan göra, vad man måste se.
vart skulle ni bo om ni bara kom 3 veckor?
hoppas ni säger att det är så fint som vykorten är....
dvs att alla andra ljuger för mej..
|
|
|

2008-01-24, 11:58
|
|
|
åk på kryss istället..
det är ju som man tar det.
har aldrig varit på sån resa.
jag åker mycker på kryss mellan stockholm och helsingfors.
jag älskar det men många tycker att man är skadad som åker kryss 1 gång i månaden...
men jag får ju mycket dans oxå.
men prova! kanske det är något för dej.
men rekomenderar dej att boka en 24 tim istället..
mycket billigare ifall det skulle va skit...
|
|
|

2008-01-24, 15:16
|
Reg.datum: dec 2006
Rykte: 6
|
Nu skall vi se här...
Ärade Britta Johansson i Solna. Jag vet inte om jag förstod ditt inlägg rätt, men du rekommenderar på fullaste allvar att folk skall åka finlandsfärja istället för till Venezuela bara för att de är osäkra på hur det är? Si så där, en gång i månaden. I så fall, all cred till dig. Det var den coolaste, och samtidigt mest korkade, liknelsen jag över huvud taget hört talas om. Jag står upp i honör just nu.
Ok, ärade gäst då. Om vi skulle ta och vända tillbaka till verkligheten här för ett ögonblick... Visst har jag också hört en del skit om Isla de Margarita. Det mesta hörs dock från dem som var här för ett år sedan eller mer. Inte dem som kommer idag, för det har hänt väldigt mycket på senare tid. De som klagar kommer hit med iställningen att allt är som Thailande eller Aruba som är en närliggande ö. Kommer man hit med korrekt inställning, så får man världens upplevelse. Isla de Margarita är har en sydamerikansk natur och en sydamerikansk mentalitet. Att allt inte är perfekt är det ingen som bryr sig om här. Livsstilen är lugn och mycket avslappnad. Vädret är bäst i världen och upplevelserna du kan ta del av här slår Thailand på fingrana. Stannar man bara på hotellområdet för att det är All Inclusive så missar man poängen. Man måste ge sig ut, uppleva deltaområdet, Angel Falls, Los Roques hysteriskt vackra ständer och hav, Jeep Safari. Dessutom kan man vara med och dra upp fiskenäten på Manzanillo och uppleva familjefester på söndagar på stränderna. Folk är otroligt trevliga här, och att det kanske ligger plastpåsar och burkar på några av vägarna är något de inte lägger märke till längre. Jag rekommenderar dig att du bokar något i Playa el Agua eller El Tirano första veckan, och kombinerar med avslappnade Isla Coche andra veckan. Du kommer inte att ångra dig. Läs alla inlägg som skrivits i år, de är alla positiva.
|
|
|

2008-01-24, 16:12
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 0
|
Åk dit!
Åk du till Isla de Margarita. Men som Jimpa skriver, förvänta dig inte Thailand eller Aruba-standard. Men å andra sidan inte Aruba priser heller. Det är billigt på IM.
Jag tog med 1500$, betalade 220$ i slutbetalning på min lägenhet, åkte på jeepsafari och djuphavsfiske. Handlade Lacoste skjortor på Sambil. Betalade alla mina egna måltider och dricka, inget all inclusive alltså. När jag kom tillbaka till Arlanda kunde jag växla tillbaka 500$!
Visst ligger det lite skräp här och där, visst är det hål i vägen, visst kan strömmen försvinna ibland men öppna en Polar Ice till och njut av värmen! Låt dig gungas av 28 grader varma vågor i havet, ät en brakmiddag på kött eller underbart god fisk för 75:-. Njut en god romdrink för 15:-, eller kall öl i strandbaren för 3,50:-
Låt bli att gå ensam i mörkret, men det ska man nog inte i Skärholmen heller. Köp inte narkotika om du blir erbjuden, bränn dig inte i solen!
|
|
|

2008-01-24, 17:11
|
Reg.datum: okt 2007
|
Beror helt på vad du är ute efter, är det vykortvackert som t ex turkosblått vatten, vita sandstränder, tillrättalagt för oss turister du är ute efter, så skall du nog tänka om. Om du däremot vill ha härligt klimat, lugnt tempo, stort utbut av utflykter av alla de slag så har du valt rätt. Vi var iväg till Isla 2 veckor i slutet av december helt fantastisk semester, dock var det en hel del sopor på gatorna framför allt torr sopor som t ex kartonger, platspåsar, flaskor mm men det får man ta. Stränderna var fina men påminde mig mer om medelhavsstränder än Karibien. Om du bestämmer dig för att åka hit (villket jag varmt rekomenderar) så får du inte missa Turen till fastlandet Delta/Canaima och Angel Falls ta en 3 dagars tur som du köper på plats, helt otrolig upplevelse, missa heller inte Los Roques försök att åka med 2 övernattningar vi tog bara över dagen och det ångrar jag otroligt mycket hade varit underbart att stanna där lite längre tid (här får du paradis stränderna och det turkosblå vattnet). Stanna inte på hotellet utan åk runt det finns så mycket vackra stränder och mycket att uppleva, kommer själv garanterat att åka tillbaka förr eller senare känner att vi missade en hel del. Med ett öppet sinne och utan förutfattade meningar tror jag att du får en oförglömlig upplevelse, det fick i alla fall vi. Lycka till
|
|
|

2008-01-28, 09:10
|
|
|
Åk Inte.
hej igen.
du hör ju själv vad dom skriver, är det värt pengarna att resa när dom inte kan lova dej en bra semester.
alla skriver ju att det kan va smutsigt.
ingen skriver att det är varmt i vattnet.
ingen påstår att du får se vackra vykorts bilder..
NEJ!!!! jag tror du får det bättre på en skön silja kryss.
totalpris kommer här.
800 kr..
b-hytt, med frukost. (du äter dej mätt)
fri entre till relaxen. (bastu=varmt)
fri entre till 6 dansställen. (billigt va?)
och du kan ju gå och titta i taxfree väldigt länge och titta.
du är innomhus och behöver inte bli blöt.
men kan ju gå ut på däck och titta om du vill...
så kommer dom och säger att du ska resa så tänk mer på det..
för mitt alternativ är ju bäst ännu.
både pris och säkerhet, det är inte ens skitigt på båten. inga kartonger mm som ligger på golvet...
britta johansson..
|
|
|

2008-01-28, 09:58
|
|
Vattnet?
Citat:
Ursprungligen postat av H@ns
Låt dig gungas av 28 grader varma vågor i havet, ät en brakmiddag på kött eller underbart god fisk för 75:-. Njut en god romdrink för 15:-, eller kall öl i strandbaren för 3,50:-
Låt bli att gå ensam i mörkret, men det ska man nog inte i Skärholmen heller. Köp inte narkotika om du blir erbjuden, bränn dig inte i solen!
|
Tänkte väl att jag skrev nåt om vattnet... Nåja, du bestämmer själv men jag kan GARANTERA att du får en större upplevelse på IM än på Silja.
|
|
|

2008-01-28, 10:45
|
Reg.datum: dec 2006
|
Isla är ett genuint resemål. Går ej att förklara måste upplevas. Slår Thailand i upplevelser måste jag hålla med om. Åk runt så mkt det bara går. Som en annan skrev stanna inte på hotellet annars missar man mkt. Underbart klimat. Min son sa att värmen är så len här. (Han var fem år då) Vi var på alla stränder det bara gick att besöka på ön. Inga svårigheter att ta sig runt. Jag säger bara åk....åk.....åk. Jag är avundsjuk på alla förstagångsIsla besökare. Tror mer på att Britta driver lite med folk på forumet. Hoppas det iallafall för hennes egen skull.
|
|
|

2008-01-28, 12:28
|
Reg.datum: jan 2007
|
Skulle det vara allvarligt menat det du skriver Britta, så tycker jag du ska fortsätta med kryssningarna och inte ge dig ut i världen...... eller stanna hemma!!!
Jag tror dock att du skämtar med oss!
Att resa och kunna uppleva världen är en enorm tillgång. Se på naturen, upplev folket, maten och allt nytt du träffar på. Det kommer alltid att ligga skräp lite varstans, vara hål i vägar och inte heller får du alltid den drömmaten du tänkt dig. MEN du blir många erfarenheter rikare.
Har själv varit på många olika ställen och några varv runt klotet och njuter av var ny resa!
Isla är härligt och utflykten till Orinoco och Canaima en otrolig upplevelse!
|
|
|

2008-01-28, 15:22
|
|
|
Kryss.
Citat:
Ursprungligen postat av oldie
Skulle det vara allvarligt menat det du skriver Britta, så tycker jag du ska fortsätta med kryssningarna och inte ge dig ut i världen...... eller stanna hemma!!!
Jag tror dock att du skämtar med oss!
Att resa och kunna uppleva världen är en enorm tillgång. Se på naturen, upplev folket, maten och allt nytt du träffar på. Det kommer alltid att ligga skräp lite varstans, vara hål i vägar och inte heller får du alltid den drömmaten du tänkt dig. MEN du blir många erfarenheter rikare.
Har själv varit på många olika ställen och några varv runt klotet och njuter av var ny resa!
Isla är härligt och utflykten till Orinoco och Canaima en otrolig upplevelse!
|
.................................................. .........
ett sista försök att få dej/er att åka på kryss istället sen är det upp till dej/er.
varför åka dyrt och sedan inte bli helt nöjd.
du kan ju läsa själv att dom skriver att maten inte är någon lyxmat.
det är trasiga vägar!!
skräp lite här och där!!
ang naturen? hur tror du den ser ut!!! om det ligger skräp överallt.
nej tänk om.
jo ni en kryss kostar ju ca 1000kr, är ni avundsjuka på att det är billigt eller!
hytt,mat bad,solarie mycket dans ingår då..
om jag har varit på denna plats själv så är svaret givetvis nej.
men tycker att det är dumt att kasta pengar i sjön så att säga.
här har jag varit,
thailand=skit och lort.
gambia= skit och lort och varmt.
mallis = dyrt och en massa turister.
cypern = en massa ryssar annars fint.
egypten= lyxhotell billigt, men utanför hotellen skitjobbigt= aldrig mer.
kryss till tallin,riga,helsingfors,åbo,åland så nog är jag ute mycket.
vill bara att han/hon tänker sig för innan hon slänger pengar i sjön..
bitte.
|
|
|

2008-01-28, 15:40
|
Reg.datum: nov 2007
Rykte: 5
|
det måste vara ironi......??
Jag garvar när jag läser det. ungefär som när Robert Gustavsson gör parodi på "trädgårdsdax" (I nilecity?)eller vad nu progremmet hette...
Forumtroll....??
|
|
|

2008-01-28, 19:42
|
Reg.datum: dec 2007
|
Coche
Kom hem från Coche den 22 januari och visst var det fint väder och vita sandstränder. 28 i vattnet? Inte på Coche iaf. Jag avråder bestämt dig som är på väg till Venezuela att ta in på Punta Blanca på Coche. Dom vi träffade på hemresan var mycket nöjda med hotellena på IM. På Punta Blanca fick man köa för att få en gaffel, kniv, glas osv. Allt var slut hela tiden när det serverades mat. En sån enkel grej som en brödrost fanns det inte. Vår guide sa att den gick sönder 3 veckor före vi kom och när vi åkte hem fanns det fortfarande inte någon brödrost.
Någon skrev om en kall öl och på Punta Blanca skulle du vara snabb för att få en sån när poolbaren öppnade. Baren öppnade 10.00 och 10.20 var ölen slut. Ungefär 10 dagar av vår resa fanns det inte nåt så enkelt som 7up (sprite). Detta är bara en del av den misär vi råkade ut för på vår resa.
Kanske en resa med finlandsfärjan är bättre.
|
|
|

2008-01-28, 21:14
|
|
|
Hej..
Vilket resebolag åkte Du med, har läst , enligt Jimpa att Coche är ett toppenställe.
Nu börjar jag tvivla...
|
|
|

2008-01-28, 21:30
|
|
Vi åker nu på Fredag och skall vara där i 3 veckor. Vi kommer att bo på Playa el Agua Hootell Costa Linda.Har läst både + och - men det skall bli härligt att bilda sig en egen uppfattning. Visst lite manjana måste det vara annars är det väl ingen semester. Vi återkommer i Mars och berättar vad vi tyckte om IM. Haré bra ni som é hemma. Robban
|
|
|

2008-01-28, 21:30
|
Reg.datum: apr 2007
Rykte: 6
|
Bästa Britta, jag tror att Du hamnat på på fel resmål, detta är inte Finland utan
Isla Margarita som ligger på andra sidan jorden, så håll dig till Östersjön och landen
där KUNGLIGA AVUNDSJUKAN finns.
Har åkt många gånger till Finland med fyllebåtarna, men det var i tjänsten.
Fulla svenskar och finnländare var vad jag upplevde, men det slipper man på Isla..
Kanske Du har mer otur med utomscandinaviska killar. Kanske Ditt problem????
Låt var och en själv välja
Aldrig mer Fylleresor.
|
|
|

2008-01-28, 21:39
|
|
|
Morsning,
Costa Linda är ett av de bättre ställen på Playa el Agua, bästa restaurangen
efter Rulles Seven Heaven, lagom mysigt och inte så långt från stranden, centralt
och en bra frukost och trevlig personal..
Diggare
|
|
|

2008-01-28, 21:45
|
|
|
Läste om BRITTA, får man vara så avundsjuk på en annan tjej, det är väl upp
till var och en att göra med sina pengar vad man önskar, skall själv åka dit
mitten mars, så hör av Dig.
70+
|
|
|

2008-01-28, 21:49
|
|
Coolt! nu är det bara resfebern som sätter fjärilar i magen 3 dar kvar!!!
|
|
|

2008-01-29, 11:38
|
Reg.datum: dec 2007
|
Vi åkte med fritidsresor
|
|
|

2008-01-29, 13:10
|
|
|
Vem har rätt om stället.
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Kom hem från Coche den 22 januari och visst var det fint väder och vita sandstränder. 28 i vattnet? Inte på Coche iaf. Jag avråder bestämt dig som är på väg till Venezuela att ta in på Punta Blanca på Coche. Dom vi träffade på hemresan var mycket nöjda med hotellena på IM. På Punta Blanca fick man köa för att få en gaffel, kniv, glas osv. Allt var slut hela tiden när det serverades mat. En sån enkel grej som en brödrost fanns det inte. Vår guide sa att den gick sönder 3 veckor före vi kom och när vi åkte hem fanns det fortfarande inte någon brödrost.
Någon skrev om en kall öl och på Punta Blanca skulle du vara snabb för att få en sån när poolbaren öppnade. Baren öppnade 10.00 och 10.20 var ölen slut. Ungefär 10 dagar av vår resa fanns det inte nåt så enkelt som 7up (sprite). Detta är bara en del av den misär vi råkade ut för på vår resa.
Kanske en resa med finlandsfärjan är bättre.
|
JASSÅ!!.
kanske många har rätt när dom skriver att stället inte är värt pengarna.
nu tänker jag inte på våran roliga britta, utom alla som säger att stället är skitigt äkligt mm.
roligt att du skriver som du gör.
börjar tro att dom som har varit på platsen eller bor där vill att andra ska gå igenom samma elände..
tack för ditt inlägg......
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|