ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-01-21, 15:48

Gäst

Smile En till reseberättelse
Kom hem i lördags efter 2 fantastiska veckor i paradiset!
Vi bodde på Hesperia Playa el Agua och det var det bästa hotell jag bott på. Vi åkte med Fritidsresor och fick ett rum i de nya byggnaderna (som inte luktade mögel) med 2 dubbelsängar till normalpris. Maten var bra med stor variation och olika teman som tex, Mexikanskt, Thailändskt m.m. Vi åt allt och blev inte magsjuka.
Stranden Playa el Agua var ok om man inte låg i anslutning till hotellet. Där kändes det kaosartat. Vågorna var vilda och strömmarna starka och det var gul eller röd flagg hela tiden.
Playa Caribe var en mycket finare strand. Vi var där en söndag och då firade invånarna sin lediga dag där med grillning, trummor och dans. Härligt att beskåda!
Vi växlade våra dollar på Rulles och fick 4300 per dollar och ett mycket bra bemötande.
Provade en "Pasta rulle" med oxfile och den var supergod!
Vädret var toppen! Lite skurar då och då men det var bara uppfriskande, förutom en morgon då det började hagla när vi var på morgonpromenad.
Vi åkte både till Porlamar och Juan Griego. Shoppingen var bäst i Porlamar men Juan Griego var mysigare och solnedgången där gör det vär ett besök.
Det var lätt och billigt att ta sig runt med taxi.
Gillar man Hard rock café så är priserna undefär en tredjedel jämfört med Hard Rock i Sverige.
Slutligen om jag ska jämföra IM med Thailand (som tidigare gjorts) i en skala från 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst, ser det ut så här:

Stränder: IM 3-4, T 5
Mat: IM 4, T 5
Klimat: IM 5, T 3
Shopping: IM 3, T 4
Invånarnas mentalitet: IM 5, T 3
Exploaterat: IM 4 (lite) T 1 (mycket)

Jag var tveksam om jag skulle ställa in resan när jag läst så mycket negativt i detta forum men jag ångrar verkligen inte att jag åkte dit.
Svara med citat

Gammal 2008-02-01, 13:32

Göran

Medlem
Göran är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 0

Standard
Hej Gäst

Roligt att läsa om din resa och jämförelsen med Thailand.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8