ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-01-20, 18:21

Gäst

Standard Flygbolag
Hej. Jo jag undrar lite om vad det är för flygbolag och vilka flygplanstyper det är man flyger med på Delta/Canaima-utflykten om man beställt med Fritidsresor. Är det någon som flugit som kan berätta?
Svara med citat

Gammal 2008-01-20, 22:16

Gäst

Exclamation
Varför frågar Du Reseforum?????
Det mest naturliga är väl att fråga Fritidsresor!!!!!
Fattar ingenting.....
Svara med citat

Gammal 2008-01-21, 05:23

allerol

Nykomling
allerol är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 0

Standard
Det är samma flygbolag som om du beställer med lokala arrangörer, de är skapliga plan både storleksmässigt och "utseende" mässigt, till fastlandet och betydligt mindre och "skröppligare" när man flyger från fastlandet till Angel falls, för min del kan jag säga att den utflykten tillsammans med utflykten till Los Roches (får ni inte missa, ta en 3 dagars tur dit) botade min flygrädsla. Rekomenderar att du om du skall göra utflykten till Canaima tar den med en lokal arrangör och istället för 2 dagars tar en 3 dagars tur, där flyger du inte över Angel falls utan du vandrar till fallets fot där du får bada i bassängen som bildas av fallet du sover också en natt i hängmattor ute i det fria otrolig upplevelse, dessutom billigare än fritidsresors. Ha en bra resa.
Svara med citat

Gammal 2008-01-21, 19:19

Gäst

Standard
Tack! Och tyvärr så har vi redan beställt med Fritidsresor för vi tyckte det blev enklare så. Och jag har kontaktat Fritidsresor om vilket plan det är man åker i men de har inte en aning. Så jag undrar fortfarande om det är någon flygintresserad som lade märke till vad det var för flygplan.
Svara med citat

Gammal 2008-01-21, 19:52

Gäst

Thumbs down
Hola, det brukar vara gamla Brazilianska tvåmontoriga med plats för 18 personer.
Dåligt av Fritidsresor att inte ha koll på det..Eller vad säger Jimpa..
Flygrädd.
Svara med citat

Gammal 2008-01-27, 12:29

Gäst

Standard
Jag ska också på den utflykten och har tittat runt på Internet lite. Jag har sett att det finns något som heter Sasca Airlines som har dessa utflykter och har även sett bilder på ett flygplan från detta flygbolag. Det flygplanet var i alla fall en BAe Jetstream 31 men har även sett bilder på Beechcraft 1900D. Rätta mig någon om jag har fel.
Svara med citat

Gammal 2008-01-27, 21:49

Gäst

Standard
Hej.
Sist jag åkte med Sasca flög jag med BAe Jetstream, vilket gjorde att vi inte behövde
mellanlanda som vissa andra bolag måste göra pga vad för flyg de använder,
kolla med din resebyrå.
Kom tillbaks...
Svara med citat

Gammal 2008-02-01, 16:48

Jimpa

Globetrotter
Jimpa är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 6

Standard Flygbolag
Ja, det borde väl inte vara så svårt för säljarna att kolla med personalen på plats.
Enl guiderna här så flyger de med Sasca.
Svara med citat

Gammal 2008-02-01, 16:52

Jimpa

Globetrotter
Jimpa är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 6

Standard Flygplanstyp var det också ja...
Av säkerhetsskäl använder de sig av tvåmotoriga flyg på dessa turer.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8