ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-01-10, 19:22

Fredrik_K

Nykomling
Fredrik_K är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 0

Standard Hotell Hesperia Isla Margarita
Hejsan,

Någon som kan berätta lite om detta hotell? Gärna om ni har bott där eller bara vet hur det är.

Tacksam för svar.
Svara med citat

Gammal 2008-01-10, 21:09

Gäst

Thumbs down
Hej.
Varför bläddrar Du dig inte igenom allt som skrivits om Hesperia tidigare här i
reseforum både positivt men mest negativt.
Gammal gäst..
Svara med citat

Gammal 2008-01-11, 14:58

Nyss hemkommen

Smile Vi är nöjda
Vi har nyss kommit hem från en 2 veckors semester på Hesperia Isla Margarita (Fritidsresor)och vi är nöjda! Det beror naturligtvis på vad man är ute efter, men vi hade inte mycket att klaga på.
Det ligger lite avlägset (ca. 10 minuter från Playa El Agua) men det går gratis transport till Porlamar 2 gånger per dag. Dessutom är det billigt att åka taxi. Hörde att lokalbefolkningen kallar hotellet Alcatraz, just för att det ligger lite för sig själv och är avspärrat med vakter och så. Vi såg det inte som något negativt, tvärtom kändes det som ett väldigt tryggt hotell. Man märkte ju inte heller av det när man var inne på hotellområdet (det var rätt stort), förutom när man åkte till och från hotellet.

Hotellet hade stort poolområde med många solstolar och handdukar fick man hämta varje dag vid poolen. Stranden som hör till hotellet är en allmän strand så där fanns både hotellgäster och lokalbefolkning, och diverse försäljare. En helt ok strand men kanske inte om man har småbarn, där var ganska höga vågor (tyckte jag var kul)
Dessutom finns ju golfbana, tennisbana, gym, spa, basketball-korg, biljardbord samt bordtennis på området. På hotellet finns också 3 olika små affärer och en resebyrå.

Restauranger finns finns det också flera av, och tur är väl det för annars blir det nog lite enformigt =). 2 av restaurangerna fick man boka en gång i veckan och där var det lite "finare" mat. Man fick naturligtvis gå flera gånger, men 1 gång/vecka ingick i all-inclusiven. Maten var för övrigt bra, och allting var fräscht. (Vi blev inte magsjuka)
Eftersom vi var där 2 veckor åt vi inte bara på hotellet, vi åkte bl.a. till Playa El Agua och åt på Rulles restaurang (dock träffade vi honom inte) och även på andra ställen.

Rummen är stora med stora fönster, tyvärr finns inga balkonger. Tog ett tag innan vi fick lagom temperatur i rummet, första natten höll vi på och frös ihjäl. Rummen är helt ok, men förvänta dig inget jättefint, det märks att de är några år gamla. Städning, handdukar och en ny vattenflaska får man varje dag, men om man inte har lämnat drick till städerskorna på 3-4 dagar börjar städerskorna "glömma" att lämna handdukar o.dyl. Om man lämnar några bolivarer (eller några tusen bolivarer om ni har av gamla valutan) nästa dag så får man bra service igen. Safetybox finns på rummet, nyckel hyr man i receptionen ($3 per dag, ganska dyrt men det är väl nog värt det).

På Isla Margarita pratar inte så många engelska, men på Hesperia Isla Margarita klarar man sig fastän man inte pratar spanska. Naturligtvis är det ju bättre om man kan lite spanska, så om ni inte kan från förut kan det vara bra att läta sig lite enkla ord och fraser.

Oj vad långt det blev, hoppas du orkar läsa. Finns mer att säga så om du undrar över nåt mer så fråga på!
Svara med citat

Gammal 2008-01-11, 16:11

Gäst

Exclamation
Var har RULLE tagit vägen,
JIMPA o GERTASON som tydligen bor på ön har ni någon imformation
läst om flera som besökt Seven Heaven de sista månaderna inte har
sett honom, börjar bli orolig....
Gammal kompis.
Svara med citat

Gammal 2008-01-11, 17:38

Fredrik_K

Nykomling
Fredrik_K är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 0

Standard
Tack så jättemycket för långt och bra svar...
Åker nästa fredag, kommer vi på något så frågar vi igen. Känner inte att man orkar gå igenom alla inlägg för att leta upp just det här hotellet.
Svara med citat

Gammal 2008-01-11, 22:02

Jimpa

Globetrotter
Jimpa är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 6

Standard Rulle och Hesperia Isla Margarita
Rulle har mycket att stå i, men han är lika go som alltid. Det är ingen dans på rosor att syssla med restaurang och fastigheter på denna ö... No te preocupes, amigo!

Hesperia Isla Margarita är najs, skulle behöva en uppfräschning och kanske tvätta alla tusentals fönsterrutor de har (det finns inget företag som kan komma upp på de höjderna för fönsterputs nämligen...) Beskrivningen som "Nyss hemkommen" skrivit är ju klockren, så jag behöver inte säga mer. Det är ett mycket fint hotell med några små brister.
Svara med citat

Gammal 2008-01-12, 18:38

Gäst

Standard
Hej JIMPA, eller skall jag istället säga Hej RULLE..
Gammal Kalle Blomqvistare
PS.
Du verkar så initierad så Du måste bo på Isla.
Känner gertason så det kan inte vara han.
Ni är de enda två svenskar som man kan tänka sig.
DS
Svara med citat

Gammal 2008-01-12, 23:53

Jimpa

Globetrotter
Jimpa är inte uppkopplad

Cool Alltid kul...
... att man har byggt upp en myt om sig själv. Men... jag är inte Rulle. Vi känner bara varandra ganske ytligt. Gertason känner jag inte. Stämmer att jag bor på Margarita under vinterhalvåret.
Svara med citat

Gammal 2008-01-13, 19:47

Gäst

Smile jimpa är inte rulle
jimpa är patrik.
eller i alla fall nån från fritidsresor.
eller tomten.

tror jag.
Hur som helst är jag tacksam, för man får bra svar!
Svara med citat

Gammal 2008-01-14, 12:53

Gäst

Thumbs down
Morsning.
Visst är JIMPA anställd av Fritidsresor, har gått igenom alla inlägg, och det som var mest
avslöjande var när han rekomenderade MIRAGUA som bästa svartväxlings-stället.
Enligt min uppfattning har de gett den sämsta kursen under hela hösten.
Kalle Blomqvist
Svara med citat

Gammal 2008-01-14, 18:06

gertason

Medlem
gertason är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Thumbs up
Visst fan har Du rätt Kalle B, Har själv bot på ön i 12-13 år och skulle i så fall ha
träffat Jimpa, men som guide hos Fritidsresor bor Du bara 5-6 månader ochhar fullt
upp att göra med gästerna och hinner inte att beblanda sig med oss vanliga.
Åker själv runt en månad i Sydamerika, men kommer tillbaks i början-mitten mars.
Är Du kvar skulle det vara roligt att träffas.
PAPA eller TOMTEN
Svara med citat

Gammal 2008-02-03, 01:50

Jimpa

Globetrotter
Jimpa är inte uppkopplad

Talking Keep it comming, folks!
Tomten närmsta budet. Honom var jag förra året. Och året innan det.
Svara med citat

Gammal 2008-10-13, 17:35

Gäst

Angry Aldrig hotell Hesperia Isla margarita
Åk inte dit!!!
Vi kom hem igår efter 2 veckor där.
Har precis klagat hos Fritidsresor som vi åkte med att de måste ta bort hotellets märkning.
Detta är officiellt klassat som ett 5 stjärnigt hotell men i deras katalog som 4 stjärnigt. När vi kom ner fick vi byta rum 3 ggr. Det första var så mögelskadat så det gick inte ens att vara kvar i rummet. Det luktade mögel i hela korridoren utanför. Så fick vi då ett annat rum, men det lika äckligt med svart mögel efter väggarna. Det första hade även mögel i rum och badrum.
Till slut fick vi ett tredje rum men med mindre mögel. För att få receptionen att förstå vad vi pratade om använde vi kameran, och med fotot så fick vi motvilligt ett något bättre rum Detta var mindre mögligt men då hade vi i gengäld en konstig brunn på toagolvet där det sipprade upp urinvatten så vi fick gå på toan med skor på. Och det luktade mellan varven extremt illa.
Fick veta av en av de yngre medarbetarna i receptionen att de rummen längst bort i flyglarna har problem med läckande vattenrör i väggarna, men det var information som han inte fick delge oss. På damtoan nere vid strandbaren som inte var öppen de första dagarna var en av toaletterna utan dörr. Mycket av informationen som
det står om stämmer inte på hotellet. Det som inte framgår är att det är ett konferenshotell där du som hotellgäst är mindre värd. Konferensgästerna tar över hela hotellet och du får knappt plats att äta i matsalen som mer liknar en skolbespisning med en enorm ljudnivå och i total kaos. Vi fick vissa dagar vända och vänta tills det fanns bord lediga men då åt man så fort det bara gick för att kunna komma därifrån. A la carte resturangen fick vi bara besöka en gång sedan var det bara att betala och den var DYR. Strand restaurangen som det står om finns inte förrän i december/januari om det är tillräckligt med folk. Men det visste inte han när de tänkte öppna den. Vi fick god kontakt med en kille i baren som pratade lite och berättade om hur det funkade. Under vår tid där så fick vi kontakt med ett engelskt par som varit där i 5 år och de skulle heller aldrig mer åka dit, Det har bara blivit sämre med åren och de berättade även att Englands resebyrå First Choice har lagt ner alla flyg till Isla Margarita.
och deras hotell. Vi träffade även några polska gäster som klassade hotellet som ett max 2 - 3 stjärnigt hotell. De hade även de problem med mögel i rummen men kunde inte göra sig tillräckligt förstådda för att bråka och orkade inte heller med att byta rum. Vi träffade ett rumänskt par på bröllopsresa som grät sig igenom de första dagarna av BESVIKELSE!

Tja det finns mycket mer att skriva om men ring gärna så kan vi berätta mer. mvh
Kim och Anders. Kim 0708355335
Svara med citat

Gammal 2008-10-29, 21:27

Gäst

Thumbs up Superbra hotell
Åk dit!
Jag förstår ingenting av vad du skriver. Det här hotellet är av världsklass! Var där i två veckor i vintras och det var hur bra som helst. Mögel? Verkligen inte, måste hänt i somras i så fall. Jag skulle säga att detta hotell var femstjärnigt, i alla fall när jag var där. Det kan ju vara skillnad på sommar och vintersäsong. Personalen är väldigt hjälpsam och trevlig.

Konfrerenshotell? Ja hotellet satsar även på att anordna konferenser, men vi (hotellgästerna) blir inte nedvärderade. De flesta hotell har konferenslokaler, och detta hotell kanske har lite större möjligheter för detta, men konferenshotell!?

Vi upplevde rummen som rymliga men något slitna, men det kompenseras av den helt fantastiska utsikten om man har tur och får havsutsikt.

Bufférestaurangen är jättefin. Skolmatsal? Du måste gått på en väldigt snobbig skola om du jämför det här med skolan. Maten är superbra och jättefin. Det finns hur mycket som helst att välja bland och varje middag har olika teman varje kväll. Frukosten är inte att tala om! Den är verkligen vad man kan vänta sig av ett fyr- (fem) stjärningt hotell.

Stranden skulle jag säga är en av de bättre på Isla Margarita. Mycket bättre än Playa el Agua. Den här är lugn, inte lika höga vågor som på Playa el Agua, inte lika mycket folk. Den är ganska liten men det ger jag plus för, den ser ut som en paradisstrand.

Och strandbaren, är inte den öppen på sommaren? På vintern var den det iaf och där kunde man äta lunch och hämta drinkar. Det är stor pool och även bar där. Hotellet har ju även spa med gratis tillträde till bl.a. bubbelpooler. Tennisbanor, för att inte tala om golfbana. Ovanför hotellet ligger även en av IM:s vackraste och förmodligen mest fotograferade utsiktsplats, med utsikt över hotellet och hela bukten med stranden och Hotell Dunes längre bort, och hela dalen och bergen. Fantastiskt!

Om det är nåt som är storslaget så är det lobbyn! Den måste vara den mest magnifika lobby jag nånsin sett. Fem våningar högt i tak och palmer.

Nu har ja verkligen inte tagit upp allt som är bra med hotellet, för den listan skulle bli lång. Det enda som kan vara negativt är att rummen som sagt är lite slitna, me det gör inte så mycket, man sover ju bara där ändå, och med "slitna" menar jag absolut inte ofräscha och smutsiga.

En sak man får tänka på när man läser på det här forumet är att alla tycker olika om saker och ting, så tro inte på vad alla säger. Jag säger heller inte att allt jag skrivit är rätt, det är bara vad jag har upplevt.

En sista sak man måste tänka på innan beställning och läsning här; Isla Margarita ligger i Venezuela i Sydamerika, något som väldigt många verkar ha missat. Ur ett samhällsperspektiv alltså. Det är inte Europa där allt är som hemma.

MVH från en mycket nöjd resenär till Hesperia Isla Margarita
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8