ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-01-05, 01:21

challe

Nykomling
challe är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 0

Standard Min syn på Seventh heaven (7th Heaven)
Detta med Seven och Rulle mm är ju ett kärt ämne som jag läste en hel del om innan jag åkte och tänkte därför delge er min mening.

Det är mycket gnäll om att han gör reklam och jag bara undrar vem fan hade inte gjort det ??? jag hade gjort det om jag var nystartad då kan man behöva all hjälp man kan få, å andra sidan så hjälper han tydligen väldigt mycket svenskar på plats och på "nätet" vilket jag tycker är mycket värt och tycker då att man kan få synas lite som tack, Im är ju inte direkt som Mallis eller Thailand där man kan gå in i vilken affär som helst och fråga nåt på Svenska
tex.

Det var någon som gnällde över att dom inte ens fick två bitar vitlöksbröd var, jag och min son fick nog 5-6 bitar och det räckte ju inte så vad gjorde vi då ??? jo vi bad om mer och vips så hade vi lika mycket till, njeema problema, är inte säker men jag tror inte det var med på notan så det ingick väl och var sketgött.

Att hitta dit är inte lätt om man går på beachen pga att det inte finns någon skylt ut mot havet, jag gick förbi tre ggr utan att hitta det men hittade det direkt när jag gick "beachroad".

Jag läste mycket om oxfile'n som många tyckte var jättekanonsupergod vilket jag inte tyckte den var om man inte jämförde med köttet på hotellet som var så segt att det inte gick att äta, men missförstå mig inte den var helt ok.

Vi åt lobster en kväll och det var en riktig miss, vi var tre st som delade på två lobster pga att dom var så stora, första missen var vårat eget fel jag tror att vi valde naturell vilket gjorde att den inte smakade något men med sås til så jovisst då smakade det sås, andra missen var att den troligen inte var klar för den var seg som bara den och svår att rensa, jag fick ta i med bägge händerna och bryta loss köttet från skölden och så ska det inte vara(tror jag) dom jag delade med var riktigt besvikna och skulle aldrig äta hummer mer vilket är synd och vad säger man när kyparen kommer och frågar om det var bra ? jo som dum jävla svensk så sa vi att allt var bara bra men att vi inte orkade äta upp den sista halvan hmm man är ju puckad så man skäms.

Pojken åt köttbullar en gång vilket han tyckte var jättegott, han provade även oxfile'n + någon mer rätt och han var mycket nöjd med maten.

Till oxfile'n kunde man få potatisgratäng om man tjatade på kyparen, nä det har vi inte men när han kollat med köket så visst fick vi det (han nekade två dagar i rad) och det var grymt gott att slippa ris och pasta, inte lika god som på Buffalo steakhouse i Patong men nästan.

Och nu kommer Sevens HÖJDARE......

Pasta med havets läckerheter, denna gastronomiska njutning var det godaste jag åt under min tid på Im, tror att jag åt denna rätt fyra ggr och njöt varje gång(tänk om jag hade haft en här och nu) billig var den också ca 35-38 000har jag för mig.

När man har ätit Seafood vill man ha något sött till efterrätt och tro det eller ej men då har dom en choklad mousse som man njuter minst lika mycket av, den var helt grym så det blev några sådana också.

Vad gäller servicen så var den ok för att vara i karibien (haha) vi var där i månadskiftet nov-dec och det var inte mycket folk, ca 5-7 bord med gäster, ibland fick man vänta lite men inget som man hetsade upp sig på.

Och vad beträffar denna Rulle som så många skriver om så träffade jag aldrig honom, vi var där sju ggr både till lunch och till middag men aldrig någon Rulle( han kanske är som den vandrande vålnaden ?) men hans bror var där och hjälpte till med översättningen en gång när vi hade problem med beställningen.
Oj nu skickade jag iväg mailet innan jag var klar. OBS misstag OBS därför kommer det nog två st som nästan är likadana.
Hade ju läst om lingonsylt mm men den ligger nog kvar i kylen på hotellet om inte städerskorna har ätit upp den och pepparkakorna till andra advent dom åt vi till frukost på hotellet, så ingen Rulle ingen Lingon.....

Det var både + och - från mig, nu vill jag ha Chokladmousse(L).

Ha det gott//Challe
Svara med citat

Gammal 2008-01-05, 22:02

Gäst

Standard Mycket god mat iaf
Vi va på IM för några veckor sedan och det var jätte mysigt där. Vi var även och besökte Rulles restaurang 3 gånger. Jag måste säga att maten var hur god som helst särskilt Rulles pasta, finns inget att klaga på där inte. Men servicen va ju inte den bästa direkt men va tusan man åker ju dit på semester så varför ha bråttom med maten och är de något man inte gillar eller som inte är bra så är de väl bara att säga till dom som jobbar att de inte är bra för då får dom ju en chans att rätta till de. MVH en som vill dit igen!
Svara med citat

Gammal 2008-01-06, 13:45

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Jag skapade en ny tråd angående 7th Heaven då den gamla blivit enormt stor och spretig.
Här samlar vi erfarenheter om Rulles restaurang (7th heaven) på Isla Margarita.

Här är även en bild som medlemmen Åke har laddat upp (fler bilder skulle uppskattas):

http://www.reseforum.se/bilder/rulle...ang-vb525.html
Senast redigerad av olov den 2008-01-06 klockan 13:48.
Svara med citat

Gammal 2008-01-06, 22:19

Gäst

Standard
Hejsan.
Var också och åt på seven heaven några gånger före jul,
men jag såg heller inte till Rulle, kanske är han bara något påhittat för att dra
svenskar till restaurangen. Matan var SUPER , men betjäningen hade man
hämtat från djungeln, ingen viste att man skulle ha servetter eller hur
besticken skulle ligga, vidare språkförbistring, någon hade beställt fisk
men fick kyckling och så vidare.. Ett tips, låt den svenske killen som är där
ta emot beställningarna från svenskar så blir det nog inte så mycket fel.
Beställde själv en ceasar sallad men fick tre.
Alla är vi barn i början..
Svara med citat

Gammal 2008-01-06, 22:42

Dominik4

Medlem
Dominik4 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Thumbs up
Hej!

Vi var på IM i början på november. Och käkade på 7-an
ett par gånger. Bra service och inga missförstånd, enda
bekymret vi hade, var hur vi skulle orka äta upp all mat.
Vi beställde löksoppa till förrätt och fick in en stor skål,
till huvudrätt åt vi oxfilé, dessert orkade vi inte.
Allt var bra tillagat och smakade utmärkt.

Rulle stötte vi på ett flertal gånger, han hjälpte oss att
ordna utflykt till Orinocco/Canaima.
Han är en trevlig prick med många järn i elden.

Mvh Mormor
Svara med citat

Gammal 2008-01-06, 22:51

gertason

Medlem
gertason är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 6

Standard
Hola.
Visst finns Rulle, jag träffade honom i början av oktober.
Men jag håller med att det finns för få duktiga servitörer och ibland även för få.
Men det är kanske inte så lätt att veta hur många gäster som kommer.
PAPA
PS
Angående Languster (hummer) så skall den vara färsk och ej frusen för då blir den seg
och så skall den inte koka mer än 12-15 min. dessutom inte större än 1-1½ kilo.
DS
Svara med citat

Gammal 2008-01-06, 23:16

challe

Nykomling
challe är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Smile
Hej igen.

Jo självklart så finns väl den här Rulle, tyckte bara det var konstigt att man inte träffade honom.

Angående Langustern så vet jag inte om Seven använder frysta men det har jag lite svårt att tro. Den var inte kokt utan den var grillad.

Ha det gött//C
Svara med citat

Gammal 2008-01-07, 11:54

Gäst

Standard
Hej.
Jag var också flera gånger på seven haeven menträffade aldrig Rulle.
däremot en svensk kille som borde gå på charmskola för att inte skrämma
bort gästerna..
Vad gäller maten kommer jag gärna dit igen.
F GÄST

PS
Hoppas att Rulle dyker upp
DS
Svara med citat

Gammal 2008-01-21, 08:14

Gäst

Standard
Kom precis hem från Isla Margarita och både jag o flickvännen är nöjd med vår semester.
Vi käkade en hel del hos Rulle och jag är helnöjd. Maten var god speciellt Pasta "Rulle". dessutom jävligt goda Köttbullar.

Sen fattar jag inte hur folk kan vara så j-a bitchiga över betjäningen. Fan, sitter man i solen i Karibien så har man väl ingen brådska eller ? Personalen var jävligt schyssta o hjälpsamma. Som vanligt när man är utomlands så får man fånga deras uppmärksamhet. Om man sedan är trevlig o kommer med ett leende så går det oftast jävligt bra. Nu kan jag ju spanska så det gör det ju lättare för mig att kommunicera. Lämnar man sedan bra med dricks så både kommer dom ihåg en och är mer hjälpsamma nästa gång.

Måste oxå rekommendera 7th Passionsfrukts Daiquiri. Smakar inte helt perfekt varje gång men när dom får till den är det världsklass

Ja just det ... Rulle var jävligt trevlig, hjälpsam o avslappnad liksom lillbrorsan hans oxå.

Kör hårt !
Svara med citat

Gammal 2008-02-10, 22:43

Gäst

Standard
Hej resturang "Sjuan"

Vill tacka den urtrevlig svenska tejen som jobbar där, mest dagtid ibland kvällstid, tror jag. Hon skötte allt på ett mycket snyggt och galant sätt när jag var där den onsdag den 6/2 och det blev ett missöde med min maten. Missöden händer alltid, även den bästa.
Svara med citat

Gammal 2008-02-11, 15:54

Gäst

Standard Hotell
är hotell hesperia isla margarita så dåligt hotell???
Svara med citat

Gammal 2008-03-03, 13:56

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard Förklara ....inte försvara! :-)
Hej alla glaga på reseforum!

Jo men visst finns jag och lever i allra högsta grad. Till alla Er som är nöjda och glada så
kan jag bara säga; TACK!

Jag driver förutom restaurangen uthyrning av lägenheter här. Jag har fem egna och dessutom så sköter jag sju till tvärs över gatan, samt ett radhus i Manzanillo. Så som regel så har jag mellan 20 - 50 gäster som bor i de lgh som jag hyr ut som pockar på min uppmärksamhet, för både hjälp (boka, växla, folk som blir sjuka, tips, råd mm) och umgänge. Alla mina gäster hämtas från flygplatsen, samt att jag visar dem runt i området när de är nyanlända, hjälper dem att komma till en Supermarket för att handla mm. Så det gör att min tid gå åt till en hel del annat. Sedan så kan jag ju erkänna att sedan fem månader tillbaka så har jag en ny flickvän och att DET också har påverkat min nävaro, såväl som fysiskt som mentalt. :-)

Dessutom så då jag har haft min yngre bror Rickard här sedan september, som stannar säsongen ut (åker hem till Sverige i slutet av april) så har jag passat på att ta lite tid "off" från restaurangen, för jag vet att när det drar igång igen i juli, så blir det till att kavla upp ärmarna på riktigt igen.

Att en del har varit mindre nöjda med servicen, medan andra har varit mycket nöjda, har sin naturliga förklaring. Ni har helt enkelt inte varit här samtidigt! Det var en tid då Vi hade problem med personalen och att hitta bra punktlig och pålitlig personal är inte det lättaste här. Nu och sedan en tid tillbaka så har Vi ett alldeles utmärkt team som jobbar och trivs ihop och jag vil mena på att Vi nu har bara nöjda gäster avseende servicen. Sedan så är det helt klart så att ibland så blir det lite längre väntan och detta kan bland annat bero på att alla gäster kommer mer eller mindre samtidigt och köket har sin begränsning.

Maten tänker jag inte ens kommentera, då det absolut största felrtalet av Våra gäster är supernöjda och kommer tillbaka mest hela tiden. Att sedan någon enstaka gäst inte är100 % nöjd tror jag att Vi och alla andra får leva med. Vi förändrar och förbättrar mest hela tiden ALLT och det tänkar jag aldrig att sluta med.

Tack för alla kommentarer och välkomna alla nya gäster och välkomna tillbaka alla Ni som redan har besökt oss. Med varma och vänliga hälsningar från ett soligt Playa E Agua! / Rulle

PS: Inom kort så kommer Vi att få upp en egen hemsida, vilket många har saknat och frågat om. Jag återkommer så snart Vi har en egen domän med länkar.

PSII: Ny skylt ut mot stranden finns redan och kommer inom kort att monteras upp på taket så att Vi syns bra och är lätta att hitta även därifrån. Vill Ni veta vart Vi finns så är det bara att skicka ett mail så skickar jag en karta. Dssutom så vet all svenska guider vart Ni hittar oss.
Svara med citat

Gammal 2008-03-04, 18:06

Gäst

Standard Nyss hemkommen
Tja alla,

Nyss hemkommen från en underbar vistelse på IM. Kommer reseberettelse sen.

Besökte 7:de iom att jag läst så mycket om den och Rulle.

Underbar service, underbar mat, glad och hjälpsam personal :-)

Rätt skönt att sitta på altanen med en Margarita och titta på strandlivet...

BTW, jag såg "mannen" full fart in sen full fart ut...hehe, om det inte var brosan då...

KjellM med familj
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8