ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-01-02, 22:21

sandos

Standard Anordnare av resor till los Roques
Vi har varit här i snart tre veckor och det är dags att boka resor till los Roques. Vi har hört med tre olika "ställen", och med 2 par som just varit där om hur det är osv. Man kan lugnt säga att det är skilda bud.

1) Om svårighet att boka. De som rest till nyss sade att planen var halvfulla? Låter inte som "högsäsong" alternativt oeffektivt nyttjande av planen. Samtidigt säger 2 av 3 "anordnare" att vi tidigast kan komma iväg 7e-8e om vi bokar nu? De tredje säger att 3 dagars framförhållning räcker.

2) Om inclusive. De som vi talat med som just återvänt fick inte mat o snorkling osv inkluderat trots att de lovades det. Nu vet vi inte om man kan lita på andra om detta?

Har ni några kommentarer om bra fixare för resor till los Roques? Ingen verkar eg. syssla med detta själv som vi pratat med, utan de verkar alltid vidarebefodra det hela vilket verkar öka förvirringen. Vi har talat med rulle, någon som heter vincent och några som kallar sig el aqua 3000 (killen hetter ciro, de har också någon som heter romulo). Vincent har tex givit oss både priser och tidsfrister som andra inte alls kan matcha, men vi är aningen skeptiska.

Att åka till los Roques verkar vara något av en djungel!
Svara med citat

Gammal 2008-01-02, 22:30

Jimpa

Globetrotter
Jimpa är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 6

Standard Olika arrangörer
Hej på dig du.
Ja, med alla dessa försäljare så är det en djungel, absolut. Dessutom så har man ju ingen säkerhet om man bokar med en lokal utflyktsförsäljare, de kan blåsa en utan att blinka. Lyckligtvis händer det inte ofta, men det händer. Dessutom så beror säkert priserna på att det är olika prylar som ingår i priset. I Fritidsresors tvådagarstur dit så ingår allt, flyg, boende, två katamaranutflykter, frukost-lunch-middag. Snorkelutrustning ingår ej(som man hyr där för 35BvsF / dag) samt inträdet till Los Roques (tror det är 50BvsF). Kan hända att de är lite dyrare, men du har någon att vända dig till om det skulle gå galet.
Svara med citat

Gammal 2008-01-02, 23:33

Gäst

Standard
Hej.
Vad jag vet så är det inga lokala säljare som arrangerar resor till Los R,
utan etablerade resebyråer både på Isla M och i Caracas, har under alla mina
år i Venezuela aldrig hört att någon blivit blåst, dessutom bör man ju
fråga vad som ingår..Vad jag vet så arrangerar inte Fritidsresor själv resor
till Los R, utan köper dem från Venezuleanska arrangörer.
Tyckte själv att det var en höjdare, kanske lite dyrt.
Tomtefar
Svara med citat

Gammal 2008-01-02, 23:41

gertason

Medlem
gertason är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 5

Standard
Hola.
Hej har bott på Isla Margarita i 12 år (4-5 mån om året) och har
träffat många säljare, en som jag känt i 5-6 år är RAY tel. 0416 0975850
och hälsa från Papa.
PAPA
Svara med citat

Gammal 2008-01-05, 11:26

Gäst

Standard Flygplan saknas
Artikel i dag i Expressen
Flygplan saknas utanför Venezuela - Nyheter - Expressen.se - Sveriges bästa nyhetssajt!
Svara med citat

Gammal 2008-01-05, 21:14

Berra

Nykomling
Berra är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 0

Standard
Bokade min resa av Vincent och då bokade jag två dagar innan och betalade 220$, då ingick transfer, guide, katamarantur, all inclusive på katamaranen/stranden, snorkling med guiden. Flygskatt+parkavgift ingick inte.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8