|
Playa el Humo: Hotell Portofino
|

2008-01-02, 03:13
|
|
|
Playa el Humo: Hotell Portofino
Är det någon som känner till detta hotell?
Första gången som jag ska åka på en resa så här pass lång, så har ni några bra råd? Vi åker 4 feb.
|
|
|

2008-01-02, 12:09
|
Reg.datum: apr 2007
Rykte: 6
|
Länkarna nederst kan du läsa och se lite bilder från hotellområdet och stranden, som vi själva tog, den nedre länken är deras egen webbsida.
Hotellet är stort, och har fått allt från bottenbetyg till bra betyg på en sida jag hittade på nätet som betygsätter hotell, kommer tyvärr inte ihåg vad det var för sida.
Vi var där i Januari i år och vi trivdes jättebra. De har hög hygienisk standard, så du behöver inte vara rädd för magsjuka på grund av snusk eller så.
Rummen är ganska slitna, små, men ändå trivsamma, det är inget lyxhotell, men du får vad du betalar för.
Var beredd på att det ligger lite avsides, det är taxi eller hyrbil som gäller om ni ska till något annat ställe.
Sök även här på forumet, det finns andra trådar om Hotell Portofino.
Isla Margarita
Hotel Portofino – Margarita Island – Venezuela – Check availability and make your reservation online
|
|
|

2008-01-02, 12:11
|
|
|
HEJ.
Skulle avråda Dig att välja Portofino, ligger avsides, liten strand, rummen si så där.
Välj Playa el Agua, som har många hotell att välja på.
Bodde där några dagar, men bad att få flytta.
Gammal gäst
|
|
|

2008-01-02, 15:11
|
|
www.tripadvisor.com
Citat:
Ursprungligen postat av Kenneth
|
Här är sidan jag var inne och läste på: Portofino Hotel - Margarita Island - Portofino Hotel Reviews - TripAdvisor
finns massvis med hotell över hela världen som är recenserade av hotellgäster, och inte av proffstyckare. Du hittar även interiörbilder från hotellet, tagna av hotellgäster.
En mycket intressant sida man kan ha nytta av som jämförelse till charterkatalogerna, eller som grundval om man reser på egen hand. Men som med allting annat så får man väl ta saker för vad det är, tittade igenom bilderna, och alla bilder var nu inte från hotellet, fanns bl.a någon från mangroverträsken, och några landsbygdsbilder som inte alls hörde dit.
Senast redigerad av Kenneth den 2008-01-02 klockan 15:23.
|
|
|

2008-01-02, 22:53
|
|
Hola.
Jag håller delvis med gammal gäst, men som jag brukar säga, att flera
Volvo- ägare som jag känner och som har sin bil på verkstaden
var och varannan månad kan inte erkänna att de har en dålig bil.
När jag bodde där själv en gång för många år sedan reagerade jag på
den dåliga stranden och att deras a-lacarte restaurang var bra.
Taxi gäller vart Du skall ta Dig.
PAPA
|
|
|

2008-01-05, 13:02
|
|
|
Hotel Portofino
Hej
Vi var där i mars 2007 i två veckor.Vi åker igen den 29 feb.Hotellet har två större buffé restauranger som har väldigt god och fräsch mat. Mycket frukt och grönt. Det finns även en mexicansk restaurang ,en á la carte och en grillrestaurang. Dessa måste bokas i förväg. Det finns en pizza/fik som som är perfekt på efermiddagen efter en dag på stranden. Vi hade inte något som helst problem med våra magar. Det finns flera poler, men en större där det är ganska mycket aktiviteter. Vi hotellets egen strand finns det gratis solstolar och även här är det aktiviteter för den som vill.Barer finns det vid polen och standen samt vid en massa andra ställe inom området.På kvällen är det olika uppträdanden av tjejerna och killarna som jobbar vid polen/stranden. Vissa uppträdanden var otroligt proffisiga som bl.a Grease. Vi gjorde utflykter via fritidresor, hämtning vid hotellet.Jag joggade ensam ett flertal tillfällen längst strandremsan mot Playa Agua, inga problem, utan helt underbart.Det enda vi missade var att vi trodde att alla rum hade balkong, nu har vi bokat en markterass. Hoppas ni får det lika bra som vi hade det.
Mia och Perra
|
|
|

2008-06-09, 13:17
|
|
|
skräckupplevelse
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
HEJ.
Skulle avråda Dig att välja Portofino, ligger avsides, liten strand, rummen si så där.
Välj Playa el Agua, som har många hotell att välja på.
Bodde där några dagar, men bad att få flytta.
Gammal gäst
|
resan var bedrövlig, höga tsunamivågor, bedrövlig mat, lösa skabbiga hundar. Dålig service
kändes som ett fängelse, fick inte vistas ute på kvälarna utanför området. Gällde då taxi.
Isla Margarita var en enda stor sopstation. Reser aldrig tillbaka dit igen, är överreklammeat.
Finns mycket trevligare resmål te.x Grekland.
Gammal med mycket resvana
|
|
|

2008-06-12, 10:01
|
|
Idiotisk jämförelse
Det var ju också en jävla dum jämförelse. Grekland och Isla går ju inte att jämföra. Det är ju två skilda världsdelar, och två vitt skilda resmål. Alla resmål har sin charm och njutning. Ska man jämföra så gör det då så rättvist som möjligt. Ta reda på fakta om IM, det finns massor skrivet om ön här på reseforum, sen kanske det blir så mycket enklare att bestämma sej för att åka dit eller inte. Vi var nöjda, och kommer definitivt att återvända.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|