ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-11-22, 07:30

allerol

Nykomling
allerol är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 0

Cool Alger
Hej
Läste för ungefär en månad sedan att det var algblomning i Playa el Agua rätt så rejäl vad jag förstod. Med tanke på att det är drygt 2 veckor kvar tills vi skall dit skulle jag villja veta om någon varit där nyligen eller t o m är där just nu och kan tala om hur algstatusen är, tack på förhand Anna
Svara med citat

Gammal 2007-11-22, 21:34

ubbe

Nykomling
ubbe är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Standard alger?
hej! kom hem från IM 17 november och vi var i agua ngr gånger och hörde
inte talas om eller såg ngn algblommning. Däremot var vattnet upprört vilket gjorde att det inte var kristallklart när man badade. lycka till
Svara med citat

Gammal 2007-11-23, 05:12

allerol

Nykomling

Smile Alger
Tack för svaret, det låter toppen, att inte vattnet är kristallklart gör inte så mycket har läst att det finns många andra fina stränder runt ön, men man vill ju även kunna bada vid hotellet, hade ni en bra semester på ön?/Anna
Svara med citat

Gammal 2007-11-23, 12:23

Gäst,,,,

Standard
Det är inte svårt att ta sig runt ön och besöka olika stränder. Vi åkte ifrån Playa el aqua ofta för att det var så mkt strömmar plus att vattnet steg så pass att det blev badförbud.
Svara med citat

Gammal 2007-11-23, 23:00

Jimpa

Globetrotter
Jimpa är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 4

Smile Inga alger...
... i sikte. Det är normalt med alger för årstiden då det blommade som mest.
Svara med citat

Gammal 2007-11-24, 08:18

allerol

Nykomling

Smile Alger
Inga alger i sikte låter bra, förstod inte fortsättningen riktigt.... brukar det vara mycket alger så här års? Det är ingen fara med "normalmycket" alger men vad jag hade hört var att det inte gick att bada p g a algerna, det var mest detta som bekymrade mig, har ju sett fram emot mycket bad i behaglig vattentemperatur hur som helst tack för svaret./Anna
Svara med citat

Gammal 2007-11-26, 21:58

ubbe

Nykomling
ubbe är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Standard IM är Fantastiskt
Isla Margarita är verkligen en fantastisk liten ö, om man ger den en chans!
Vi bodde i El Yaque, en fantastisk strand, långgrunt och varmt vatten utan ngr
som helst vågor eller alger. Dock en massa surfare men det är ju trevligt. Annars for vi runt hela ön med taxi utan ngr som helst problem, trevliga chaufförer och väldigt billigt. En strand nära Agua att rekommendera är
Playa Manzanillo, en liten fiskeby i ett naturskyddat område bara 10 min i taxi i från Agua. Jättefin strand med lugnt och klart vatten där man nästan är ensam och med ngr enstaka trevliga restauranger(fisken var suverän).
Vill man äta bra i Agua är ett besök hos Rulle på septimo cielo inte fel, hans PastaRulle är bara så gudomlig, dessutom kan man få svar på allt och hjälp med det mesta. Våra 14 dgr kunde inte ha varit bättre och Im är bara att varmt rekommendera. Ha en trevlig semester.
Svara med citat

Gammal 2007-11-26, 22:03

allerol

Nykomling

Smile Tackar
för svaret och att du delat med dig lite av dina tankar om IM, om 2 veckor är vi framme skall bli så himmla skönt./Anna
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8