ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-11-20, 22:45

Jimpa

Globetrotter
Jimpa är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 6

Thumbs up Vad är BRA med Isla de Margarita och Isla Coche?
Jag vill veta från er som varit på Margarita eller Coche, och gillade det... vad var det som gjorde att det var så bra?
Svara med citat

Gammal 2007-11-21, 11:01

Kenneth

Medlem
Kenneth är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 5

Standard
Klimatet sätter jag nog först, det var helt outstanding.
Tempot, lugnt och sansat, efter någon dag kändes det som man varvat ner rejält.
All inclusive var bra, men det är nog mer beroende av var du bor, Hotell Portofino där vi bodde låg för sej själv uppe i nordöstra delen av ön, så där fanns ju inte så många möjligheter att gå ut och äta, så där var det perfekt.
Bor man i Porlamar eller någon annan större ort så kanske det är bättre utan all inclusive, för då finns ju valmöjligheterna. Badstränderna, helt klart i topp. Som semesterö, utan krav på att något måste göras eller något ska hända hela tiden så värderar jag IM väldigt högt. Vi kommer helt säkert att återvända dit igen, men först ska vi uppleva lite annat.
Senast redigerad av Kenneth den 2007-11-21 klockan 11:05.
Svara med citat

Gammal 2007-11-24, 14:17

Mama

Medlem
Mama är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 0

Standard Isla M
Håller helt med Kenneth.....klimatet var något alldeles speciellt - inte för varmt/inte för kallt- helt perfekt! Och att vattnet jämt är ca 28 grader gör det ju inte sämre! Visserligen lever havet tidvis ganska vilt, men det var för mej en del av tjusningen....gillar ej simbassänger särskilt mycket...
Vi bodde vid Playa del Agua och den långa stranden var underbar att vandra på. Vi gick flera kilometer alla dagar och förundrades jämt över hur vackert och fridfullt det var.

Sen tyckte jag om den speciella karibiska/sydamerikanska atmosfären och att ön inte var tillrättalagd och uppfriserad för att behaga turister på bekostnad av det genuina. Jag vet att många skandivaver helst ser att ön görs om till ett typ karibiskt Gran Canaria, men det vill jag inte! Tids nog har de en mera fungerande sophämtning m.m. men då ska det vara för deras egen skull inte för att behaga oss kräsmagade turister. Just nu så går deras slantar till viktigare ändamål, mat för dagen, husrum och sjukvård. Lönerna där är väldigt låga och hyrorna höga, så ofta bor flera generationer tillsammans i små utrymmen. Tur för dem att klimatet är behagligt året runt.....

Gammal 2007-11-25, 17:15

birgitta

Nykomling
birgitta är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Rykte: 0

Smile Jimpa = Patrik = Fritte???
Vem är Jimpa?
Du har alltid så bra koll när du svarar alla andra. Vem är du egentligen? Du verkar veta det mesta om Fritidsresor och vad som gäller. Varför denna fråga? Sitter du och formulerar på nästa års katalogtext?
Svara med citat

Gammal 2007-11-26, 16:50

Jimpa

Globetrotter
Jimpa är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 6

Cool Vem är jag?
Hej Birgitta.
Jag håller mig helst neutral för jag vill svara så ärligt som möjligt på alla frågor som dyker upp. Jag vill inte ta parti för något eller någon, utan jag vill att alla skall få ett rakt och ärligt svar utan hysch-hysch. Vi kan väl säga att jag är en kille som tycker ovanligt mycket om Margarita. Orsaken till frågan är att jag själv har så svårt att sätta fingret på vad det är som är så bra. Det finns ju många ställen som är bra, men varför är det så bra just på PMV?
Svara med citat
Svara

« Barnmat?? | Alger »

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8