ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-11-01, 21:10

cajsa

Standard Hotell Ashi
Hej

Vi kommer att åka till till Isla Margarita, i januari, efter att ha varit i Thailand ett antal gånger. Vi ska bo på hotell Ashi på Playa del Agua. Är det någon som vet något om detta hotell? Kan man hyra moped på ön?

Cajsa
Svara med citat

Gammal 2007-11-09, 22:25

hej

Thumbs up
hej
Har varit på isla margarita för par månader sen och kan rekommendera den som lite annorlunda resmål men tänk på att inte hammna på ett hotel med mindre än 3+(***+) annars så är det väldigt lågt standard. Vi har hammnat på en 3(***) stjärnig hotel men fick byta dagen efter till(****) hotel och då var det OK. Tyvärr så kan jag inte rekomendera Ashi hotel vi har sett den och den verkade vara rigtigt lågt standard jag kan rekommendera ( Isla Carribe Beach ) Hotel den är delat i två klasser (****) och (***).
det går även hyra moped men det är billigare åka taxi runt på ön och när du växlar svart så tänk på att dom vill inte ha små valörer helst 20,50,100$
Svara med citat

Gammal 2007-11-10, 20:14

gertason

Medlem
gertason är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 6

Standard
Hej
Talade med gaster som bodde pa Ashi idag och de var mycket nojda.
Papa
Svara med citat

Gammal 2007-12-28, 19:46

Boende på ashi

Thumbs down Byt destination!
Hej, vi är där just nu - hotellet är riktigt dåligt, frukosten usel, standarden på rummet i den klassen att man får köpa egna lakan om man vill ha det rent, toaletten riktig dålig, det är högsta volym på musiken hela natten. så kan ni så byt destination till Aruba eller ett annat västindien mål. alternativt ta ett hotell som är bättre men ligger utanför civilisationen på isla margerita - exempelvis dunes eller ett fint hotell som heter hesperia isla margerita - dessa ligger på rätt sida av ön.

Mvh

/D
Svara med citat

Gammal 2007-12-28, 21:55

Gäst

Standard
Hej.
Har talat med många gäster som bott på ASHI, men ingen har klagat,
trevliga Italienska ägare och bra frukost.
" man får vad man betalt för"
Tomten
Svara med citat

Gammal 2007-12-28, 22:29

gertason

Medlem
gertason är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Standard
Hej Du stackare som bor på Ashi.
Tydligen vet Du inte vad Du talar om, är det något hotell
som ligger utanför civilisationen så är det Hesperia Isla Margarita och Dunes.
Varför åkte Du inte själv till Aruba??
Papa
Svara med citat

Gammal 2007-12-29, 00:10

Jimpa

Globetrotter
Jimpa är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard Ärade boende på Ashi
Du var mig en bitter fan. Ashi är ett lågbudgethotell och du vill att de skall åka till Aruba eller byta hotell till Dunes. Det är som att boka weekend i Polen men rekommendera Thailand. Försök vara lite mer logisk i ditt resonemang så lär du få mer gehör. Du har bokat budget, ta det då för vad det är, beställ in en Cuba Libre och njut av att du är på semester istället. Margarita behöver inte folk som bokar budget men kräver lyx. You get what you pay.
Svara med citat

Gammal 2008-01-21, 08:29

Gäst

Standard
Har spenderat 2v på Ashi och är helnöjd.
Personalen är trevlig o hjälpsam. Det enda som jag upplevde som - var att man inte hade ngn egen balkon/uteplats med möbler att mysa på. men vi var mest på hotellet när vi skulle byta om efter dagen på playan och för att sova. Det tar ca 3-4 min utt gå till Playan och man får alltid sällskap av en skön flock vildhundar som är jävligt trevliga

Det ska väl sägas att det verkligen inte är ngt lyxhotell utan det är rätt spartanskt men funkar kanon för er som vill uppleva Venezuela o inte ngn konstgjord Lyx miljö som på Hesperia.
Det går eller inte att jämföra med ngn mysig bungalowby precis vid havet i Thailand eller Mexico för er som vill ha ngt otroligt romantiskt.
Svara med citat

Gammal 2008-02-10, 21:52

Cajsa

Standard Ashi
Hemkommen från Margarita och vårat boende på Ashi. Helt suveränt. Trevlig personal och helt okey frukost. Kan rekomenderas till dom som inte vill ha all inclusive.
Svara med citat

Gammal 2008-02-11, 19:43

Gäst

Standard Zh28N9
Jag undrar om det är ett jätte dåligt val att bo på Hotell hesperia isla magarita???
Svara med citat

Gammal 2008-03-18, 17:10

Gäst

Talking Isla Margarita!!
Jag och en kompis bodde på Hotel Ashi 2 veckor i januari i år och vi trivdes alldeles fantastiskt, ångrar inte en sekund att vi tog utan all inclusive.. såå tråkigt! Vi hade kompisar som bodde på all inclusive hotellet runt playa el agua och de klagade på samma äckliga ovarierade mat varenda dag, medan vi åt på nya, Billiga restauranger hela tiden! Ett annat tips är att våga lämna stranden i playa el agua för den är definitivt inte den finaste på ön. Vi var bla på Playa Caribe, Isla coche och Playa Zaragozza... alla är värda ett besök, eller två!

ciao
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8