ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-10-11, 20:49

marve72

Nykomling
marve72 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 0

Question Strömstyrka på Isla M?
Hej! Jag och min familj ska åka till Playa Agua 16 nov och jag funderar mycket över hur jag ska kunna använda våra elektriska prylar. Förstår att det är 110 volt i uttagen och jag har adapter till stickkontakten men ej nån omvandlare för strömstyrkan. Har försökt hitta nån att köpa här i Sverige men det verkar bara finnas att köpa omvandlare som fixar från 230v till 110v, jag vill ju ha tvärtom. Är det nån som vet var jag kan köpa en innan vi åker eller finns det garanterat att köpa där nere. Det känns viktigt att veta för vi har en 1 1/2 åring som vi ska värma mat till är det tänkt. Hoppas någon vet?! Kom gärna med andra tips också.
Svara med citat

Gammal 2007-10-12, 07:23

lenita

Medlem
lenita är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Standard Adapter
Vi köpte våran på planet ner, flög med Tuiflynordic. Finns även på Onoff tror jag.
Lena
Svara med citat

Gammal 2007-10-12, 08:31

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Moderna apparater klarar 110-230v, dvs man behöver ingen omvandlare, bara en enkel adapter till strömuttaget.
Det brukar stå på en etikett på apparaten vad den klarar för strömstyrkor, kolla det först!
Svara med citat

Gammal 2007-10-12, 16:28

marve72

Nykomling

Standard Tack för svar
Olov: Jo jag har kollat om den fixar 110v men det står 220-230v på denna och den är på 100W. Vet att mobilladdare osv ofta klarar båda strömstyrkorna.

Lenita: Jag gissar att du menar själva stickproppskontakten, eller fattar jag fel. Den adapterna har jag redan. Det är transformator för att omvandla 110 v- 220v som jag behöver.

Börjar förstå att det inte är nåt som går att få tag på utan att det blir stora saker som inte är till för att resa med. Såg i en tidigare tråd här att det finns att köpa sådana på plats men att dom klarar apparater upp till 40W. Det är inte lätt att komma på hur vi ska göra men det löser sig säkert.
Svara med citat

Gammal 2007-10-12, 18:30

Resenär

Thumbs up addapter
har hört att OnOff har sådanna omvandlare men har inte kollat själv, värt att ringa och fråga i alla fall.
Svara med citat

Gammal 2007-10-12, 21:15

marve72

Nykomling

Standard
Det blir med andra ord ett besök på Onoff i helgen :-). Helt klart värt att kolla!
Tack
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8