ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-10-09, 09:10

Nygift

Standard Dricks på hotellet
Vi kommer att åka på bröllopsresa till Isla Margarita nu över jul och nyår. Vi skall på på Hesperia Isla Margarita. Har hört att servicen där skall vara bra, men extra bra om man ger dricks. Hur mycket dricks tycker ni att man skall ge, när och hur ofta? Tänker främst på städpersonalen. Hur är det med dricks annars på ön, ger man åt alla vare sig servicen var bra eller dålig?
Svara med citat

Gammal 2007-10-11, 12:34

Gäst

Standard
När vi var iväg i början av året så la vi en dollar, ca 6 kr, på sängen om mornarna, hade vi ingen dollar just den dagen så kunde vi lägga lite mer nästa dag istället.
Fick vi sen småpengar över i deras egen valuta så la vi detta i askkoppen, hur mycket det blev totalt är svårt att säga.
Dagen när vi åkte hem så gjorde vi oss av med nästan alla pengarna i deras egen valuta som dricks till städpersonalen, omräknat i svenska pengar blev det väl ändå inte så mycket.
Men utifrån vad vi gav i dricks till städpersonalen så hade vi ordentligt städat, väldigt glad och trevlig personal,
Alltid minst en stor flaska med kylt vatten stående i kylskåpet, och som vanligt så är det ju städpersonalen som har sämst betalt, och alltså dom som ska ha det mesta i dricks.
Det är min fasta övertygelse.
Lite finare och dyrare hotell kanske det ställs större krav på mer i dricks, jag vet inte så noga.
Vi hade ett relativt billigt hotell, och jag vet att det fanns turister som aldrig lämnade så mycket som en cent i dricks.
Så vi är nog väldigt olika i det fallet.
Jag läste i något resemagasin en gång att svenskar upplevs som väldigt snåla när gäller dricks, det låter jag vara oemotsagt för jag vet inte.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8