|
Framtidsresor Bingo/Margarita Village
|

2007-09-23, 13:34
|
|
|
Framtidsresor Bingo/Margarita Village
Vi har just bokat en resa till IM med Framtidsresor; Bingo, dvs med ospec all incl-hotell. Någon som har erfarenhet av detta? Hur stor är risken att hamna på deras sunkigaste hotell, Margarita Village? Och hur illa är det i så fall? Nån som bott där?
HOJ
|
|
|

2007-09-24, 08:42
|
|
|
Boka om till ving eller fritidsresor så fort som möjligt.
Bästa stranden är Playa el Agua.
Gert
|
|
|

2007-09-24, 12:04
|
Reg.datum: apr 2007
Rykte: 6
|
Finns Framtidsresor fortfarande ?
Skall ni åka via Frankfurt och Caracas så blir det en dryg resa.
Träffade några i våras som skulle åka med Framtidsresor men efter att ha
betalt resan ca 15000. sek så fick de inga biljetter utan själv köpa nya
biljetter. Hur det har gått sen vet jag inte.
Samma med ett sälskap jag träffade som hade åkt runt på fastlandet
men fick mer eller mindre klara sig själv utan transfer mm. även om allt
skulle ingå. Så kolla upp om det är någon på sistone som åkt med Framtisresor.
För det låga priset blir det en chansning var ni hamnar om ni hamnar.
PAPA
|
|
|

2007-09-24, 19:50
|
|
|
??
Vad ni skräms! Vi har pratat med andra som har åkt med Framtidsresor och det funkade för dem. Beror kanske på vilka förväntningar man har. Hur illa kan det vara?
Vi har inte så vansinnigt höga krav på resan. Alternativet är Kanarieöarna e.dyl. Vi vill bara få lite sol och bad i 10 dagar. Ska inte åka på nån rundresa eller organiserad utflykt.
Du som skrev första inlägget; vad har du hört/varit med om??
Gertason; vilka biljetter var det som de inte fick? Sägs att vi ska få biljetterna ut till ön på flygplatsen i caracas. Var det de de inte fick? Och hur länge sen var detta?
HOJ
|
|
|

2007-09-24, 22:34
|
|
De fick över huvud inga biljetter över huvud taget och inga giltiga voucher
men den ena damen fick genom sitt försäkringsbolag pengar så att hon
kunde köpa egna ordinarie biljetter och själv betala hotellet.
Medan hennes vänninna hade ingen försäkring och fick stanna hemma.
PAPA
|
|
|

2007-09-24, 22:35
|
|
Jag träffade damen i våras.
DS
|
|
|

2007-09-25, 20:09
|
Reg.datum: sep 2007
Rykte: 0
|
Ockå Bingo...
...till Isla de Margarita och vi chansar lite och har hoppat på samma extrapris. Man får ju lite ont i magen av det som skrivs, men jag instämmer med "Gäst", vi vill också bara sola och bada i värmen. Om någon har personlig erfarenhet av FRAMTIDSRESOR till Margareta så kan ni väl posta ett inlägg?
|
|
|

2007-09-25, 22:12
|
|
|
Hej
Jag såg i lördags att Fritidsresor också hade skitbilliga resor till Isla M
7 tusen någonting med all inc. och även hade billiga resor från Köpenhamn
oftas innan julen är det skitbilligt att åka dit. Sist vi var där i november,
så var vi bara 10-15 gäster på hotellet vissa dagar.
En som älskar sol o värme.
|
|
|

2007-09-25, 22:22
|
|
|
Ola.
Kan bara rekomendera all incl. om ni åker till Isla Margarita, eftersom det blir
flera gånger dyrare att gå ut och äta, och bor ni inte på Playa el Agua
eller i stan så finns det inga restauranger i närheten utan ni får åka taxi
en pizza eller halv kyckling kostar ca 75 sek.
Och gillar ni ej att äta varje kväll på hotellet så kan ni gå ut någon gång i veckan
och äta på tex. RULLES på Playa el Agua som har toppenmat.
En som vill veta vad semestern kostar.
|
|
|

2007-11-09, 18:15
|
|
|
Bingoresan genomförd!
Nu har vi varit på vår resa med Framtidsresor Bingo. Det gick jättebra. Framtidsresor hade en representant som mötte oss på flygplatsen i Caracas och lotsade oss rätt. De hade även representanter på plats. Proffsigt bemötande.
Vi hamnade på Pueblo Caribe. Med tanke på att vi inte betalade mer är 9000 kronor per person för 10 dagar med all inclusive måste jag säga att det var prisvärt! Ångrar inte resan en sekund.
Rekommenderas definitift som ett alternativ till Gran Canaria..
|
|
|

2007-11-13, 12:44
|
Reg.datum: feb 2006
|
Släpp oron.....den hjälper inte!
Jaaaa, vad ska man säga? Jo, förra året så var det kaos och katastrof (jag VET, som hjälpte flera (12 pers) som stod helt utan boende på t.ex. nyårafton)med Framtidsresor, men det verkar ha blivit bättre i år. Tjejerna som jobbar med dem är trevliga och hjälpsamma här nu verkar ha fått lite bättre stöd hemifrån och det mesta verkar flyta på rätt så bra. Oro kan ställa till mycket, så jag tycker att om Ni nu ändå har bokat med dem, så räkna med att allt skall fungera tills dess att verkligheten visar annat.
Självklart så kan Ni äta gott hos Rulle (de e jag det) men min restaurang har faktiskt ett namn också (även om många här känner mig till namnet). Restaurangen heter 7th Heaven/Septimo Cielo, men kallas av svenskarna helt enkelt för "Sjuan". Vi ligger mitt på Boulevard Playa El Agua, snett emot Hotel Coco Paraiso. För bokning av bord och för förfrågningar så kan Ni ringa )0295) 240 07 07. Mig personligen når Ni på 0412-354 71 35 (min mobil).
Vi har solstolar och parasoller och öppet från 09.00 tills sent på kvällen (som regel 23-24) och serverar allt från frukost via lunch till middag, med bred variation och hög klass på maten.
Trots att alla säger att de inte åker utomlands för att äta köttbullar med gräddsås och lingon, så är det en av Våra storsäljare, både till svenskar, venezuelaner och gäster från alla väldens hörn.
Väl mött, med bullar av kött! :-) / Rulle
|
|
|

2009-03-17, 22:26
|
|
|
Framtidsresor
Varning för Framtidsresor, jag var en av dom som bodde hos Rulle. Stort tack Du var underbar! Om ni är där gå till Rulles restaurang han är fantastisk men åk inte med Framtidsresor. De är så nära gangsterfasoner man kan komma utan att bli åtalad.
Sven Nilsson
|
|
|

2009-03-18, 02:05
|
|
Tack för vänliga ord om mig och min restaurang! Faktum är att jag inte har hört något negativt om Framtidsresor i år och deras personal på plats känner Vi ganska så väl och de är så vitt jag vet och förstår bra och trevliga och deras gäster har varit nöjda. Man kan ju bätra sig som bekant och det verkar att det är precis det som de har gjort. Det lär vara en lite annorlunda ägarförhållanden nu, och det kan ju förklara en hel del!
Varma & soliga från Sjunde himlen, Rulle, Patric och övrig personal! :-)
|
|
|

2009-10-11, 13:32
|
|
|
Helt andra mycket goda erfarenheter, fler gånger
Först: Vi rekommenderar Framtidsresor å det varmaste. Bra personlig service.
Vi som skulle äta färsk hummer på Rulles och blev grundlurade, då vi serverades varelser som legat i frysen ett bra tag. Vår gode vän från Strömstad reagerade först på hummerns konsistensen, sa direkt till servitören att den inte var färsk, han bara röck på axeln.... När Rulles personal också kastade tillbaka de levande humrar vi valt ut i akvariet fick vi nog. Vi rekommenderar inte dessa lurendrejare och indställsamma typer som tror att andra inte vet något om matlagning (i vårt sälskap två kockar o en resturangchef).
Ta vägen upp från havet mot byn på höger sida finns en liten krog med endast en enda servitris, hon har en suverän logistik och serverar god mat, hit går ortsbor också ,så det blev vår stamkrog under ett par veckor. (vi avskyr "all incl." som verkligen tar död på alla fina små matställen när de snåla europeerna "ju iallafall har betalt...")
F.ö har vi från 2002-till nu rest med Framtidsresor till: Kuba, Jamaica, Venezuela fastland och Isla d M.,Colombia, Peru och Ecuador. Vi har alltid blivit mycket väl behandlade av personalen på Framtidsresor. Ett undantag var hotellet på Isla d M. Coco Paraiso där vi förrst fick ett uruselt läge på rummet, men det ordnade personalen på F-resor så efter ett dygn bodde vi kanonfint. Vi har bra bra saker att säga om Framtidsresor, vi reser ofta både privat och i tjänsten så vi klarar oss bra på egen hand men det har alltid funnits personal till hands om vi önskat något. Vår nästa resa med F-resor blir igen till Peru och Ecuador/Galapagos 2011 // Jonson-Ahrman, Shanghai. PRC okt.2009.
|
|
|

2009-10-11, 15:11
|
|
Allvarligt talat....vart har Ni varit någonstans?
Kära Gäst....
Jag får börja med att åter igen påpeka att Framtidsresor har blivit MYCKET bättre sedan det katastrofåret de hade. Det beror säkert på att de numera har en annan ägarkonstellation.
På min restaurang så serveraq Vi oftast fryst hummer, då det ändsa sättet att ha färsk hummer är just att ha hummertank, akvarium eller hummerpool....OCH DET HAR INTE VI!! Så jag vet allvarligt talat inte vart Ni har varit och fått denna hummer serverad någonstans, men det har ju inte varit hos oss. jag menar, hur skulle min personal kunna slänga tillbka ERA humrar i ett akvarium som Vi inte har. HADE Vi haft ett akvaruim med levade humrar så ser jag inte varför i allsinh dar Vi skulle servera fryst?? Det faller på eget grepp om jag säger så!
Under de absoluta högsäsongerna så har Vi av och till färsk hummer men annars så har Vi styckefryst hummer av mycket hög kvalité och Vi har faktiskt aldrig fått några klagomål på dem Vi har serverat, tvärt om så har vi fått mycket beröm. Vi har bland annat en stamgäst som bor här 8-9 månader om året, som ofta äter hummer, om och om igen. Han är en ganska så välbeställ man, med höga krav, som har rest, levt och bott runt omkring i hela världen, och han lovprisar maten hos oss.
Jag är väl medveten att hur bra man än är, så kan man kanske inte alltid tillfredställa alla, så det vore bara dumt att försöka med något slags "en dåres försvarstal", men när saker och ting inte ens stämmer så måste man ju ta till orda. Så frågan är alltså, vart var Ni och åt fryst hummer någonstans?
Till alla Er andra där ute som läser detta och har planer på att komma hit, så vill jag bara säga att Ni är varmt välkomna till oss. Vi finns fortfarande här i Playa el Agua och Vi gör allt Vi kan för att Ni som kommer hit skall få en så bra vistelse som möjligt, inte bara i fråga om mat och dryck. Vi Ni bara komma förbi och få lite hjälp med tips och råd om utflykter, ställen att se, växling eller vad det nu kan vara så finns Vi här.
Med soliga, varma och vänliga hälsningar! / Rulle - 7th Heaven/Septimo Cielo...eller som många svenska säger, "Sjuan" kort å gott!
|
|
|

2009-10-12, 12:25
|
|
|
Usch!
kan du inte bara dra och brinna nånstans Rulle? du är en bluff av stora mått!
dålig service, magsjuka.. nääee din restaurang är under all kritik. Jag har i under två års tid sett dig göra reklam på varje inlägg här på forumet. Du är nu anmäld till Datainspektionen.
|
|
|

2009-10-12, 13:13
|
|
Märkligt!
Citat:
Ursprungligen postat av Erling Hellström
kan du inte bara dra och brinna nånstans Rulle? du är en bluff av stora mått!
dålig service, magsjuka.. nääee din restaurang är under all kritik. Jag har i under två års tid sett dig göra reklam på varje inlägg här på forumet. Du är nu anmäld till Datainspektionen.
|
Det är DIN uppfattning, vilket inte gör det till någon verklighet, men visst, det är ok att du har din uppfattning. Vi har ju faktiskt en hel massa stamgäster, både svenskar, och andra utlänningar (för VI är ju fakltiskt utlänningar här), för att inte tala om alla venezuelaner. De kommer tillbaka om och om igen, just för att de är otroligt nöjda! :-)
Sen så är det ju så att man inte kan göra alla lyckliga, det VET jag av erfarenhet från mitt än så länge, relativt långa liv och från ett antal olika brancher. Men faktum är att jag är nöjd och belåten över alla de människor som till faktum BLIR väldigt nöjda och glada efter en stund på min restaurang. Det går nog inte EN dag utan att det kommer fram någon eller flera och gratulerar, tackar och framförallt lovprisar både maten och personalen. Då får man väl leva med att det dyker upp en allar annan gnällspik som inte vart nöjd, av ett eller annat skäl.
Det lite märkliga är, att de som är nöjda kommer fram och säger det, medan de som av ett eller annat, oftast diffust skäl, inte är nöjda, väljer att skriva om det på ett forum. Vore det inte lite mera rimligt, ärligt och schysst, att låta oss få veta på plats, för att få en chans till att försvara, förklara och om det finns rim och reson i klagan, få försöka ställa till rätta, kompensera, be om ursäkt?
Anmäld till Datainspektionen, för vad, om man nu får fråga? :-)
Nä, vet du herr Hellström, det är nog inte utan att jag tycker att du skall göra det du anmodar mig att göra!
Ha en bra resa! / Rulle på "Sjuan"
Senast redigerad av margarita den 2009-10-12 klockan 13:39.
|
|
|

2009-10-13, 08:05
|
|
|
Erling Hellström
Gnällspik? det är jag absolut inte, utan jag ger läsarna enbart fakta. Du är väldigt beroende av att föra fram i varje inlägg hur "nöjda" dina kunder är och att de "lovordar maten + personal". Maten är inte dålig, men absolut heller inte prisvärt. Maträtten och konsistensen utgör ingen vidare balans vilket även andra bekräftat. Jag har själv rest över hela världen och vet hur mat som lovordas ska smaka.
Eres un mentiroso Runar. Te crees algo que no eres.
|
|
|

2009-10-13, 13:11
|
|
Jag ger upp...
...och lämnar sandlådan! / Rulle
|
|
|

2009-10-14, 07:12
|
|
|
Spelar ingen roll var du bor...
Hej. Jag var där i februari i år och det var tyvärr den sämsta semestern jag varit med om (åkte med Apollo).Hade mycket strul med hotellet, men fick ingen hjälp men framtidsresors kunder fick bättre hjälp(hotel Palm Beach).Dock brukar det kosta extra avgift med framtidsresor vid flygplatsen(inreseavgift) som ingår i andra resebolag (ca 500:-). Det spelar ingen roll hur många "stjärnor" ett hotell har pga att de "köpt" dem. all-inclusive är att rekomendera pga att det är svindyrt att äta ute på turistställena. Växlar gör du svart. Ta med helst dollar alt. euro med kontanter (upp till ca 5 x kr). Vilket hotell du bor på spelar nog mindre roll, för du kommer antagligen köpa resor/utflykter(som faktiskt är bra) hela tiden pga tristess om du nu inte älskar att supa dig full på hotellet. Lönar sig att kolla priser med olika reseförsäljare, ofta billigast vid stranden. Efter kl 18 är det heldött ute och rånrisken betydligt större. Hoppas mina tips hjälper er till någorlunda bra semester.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|