ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-12-22, 11:03

Gäst

Standard Res inte med framtidsresor!
Framtidsresor håller inte vad de lovar, varken vad gäller själva resan, guider hotell etc. Undermålig service. Mycket velande med biljetter och beställningar. Till slut fick jag avboka hela resan pga allt strul!
Svara med citat

Gammal 2010-12-24, 09:30

Håkan-PARTILLE

Question VAD SKALL MAN TRO?
Jag har nu följt "debatten" om IM på denna tråd och blir helförvirrad.
Vi tillbringade 2 v all inclusive på IM i januari i år ! åkte med Framtidsresor, besökte Rulles rest !

Innan vi åkte var vi nära avbokning pga alla som skrev negativt om IM.
Vi kom med andra ord med lägsta möjliga förväntningar till IM.

Vi fick bland de bästa veckorna i vårt reseliv! Folket, maten, baden, utflykterna ,Rulle som liksom bara fanns där o hjälpte till om något strulade.. jag blir glad inombords när jag sitter här i ett snöigt,kallt Partille o tänker tillbaka...
Svara med citat

Gammal 2011-01-17, 11:19

Gäst

Angry Varning för Framtidsresor
Hej,
Jag kan bara utfärda en varning för Framtidsrsor. det verkar vara en researrangör som är på raskt fall, ett riktigt pajasföretag. De tar inget ansvar för att kunden skalll vara nöjd, dålig service, oerfaren peronal, arroganta mm. Mitt enda råd är : Åk med någon som har ett bättre rykte och är mer kundorienterade !
Svara med citat

Gammal 2011-01-18, 22:33

Håkan-Partille

Standard Framtidsresor
Eftersom inläggen på denna tråd inriktar sig på själva reseföretaget: Framtidsresor vill jag komma med egna erfarenheter:

Jag betvivlar inte att mycket olika erfarenheter kan finnas, ty Venezuela, Isla Margarita innehåller ju många primitiva miljöer,fattigdom , Caracas flygplats tillhör världens rörigaste osv

Med dessa förutsättningar erbjuder Framtidsresor mycket prisvärda reseupplevelser och deras representanter gjorde sitt bästa för oss resenärer. Jag har ingen anledning att varna för Framtidsresor. Om man enbart vill resa i ordnade trygga miljöer med minimala risker för negativa upplevelser då kanske det är Venezuela i sig som är olämpligt resmål !
Svara med citat

Gammal 2011-01-23, 02:42

Gäst

Standard
Vi åkte från Göteborg den 6 januari. Blev försenade till Frankfurt och missade vårat flyg till Caracas. Lufthansa bokade om oss till ROM så att vi skUlle komma ner nästa dag. Vi ringde Framtidsresors kontakt från Frankfurt och talade om att vi blev försenade ner. När vi kommit till Caracas ringde vi henne igen och då hade hon bokat nytt plan till Porlamar. Och vi har missat en dag har nere men fick komma till ROM och ett superfint hotell med middag och frukost. Nä, Framtidsresor har skött sig perfekt suveräna guider, åker hem på torsdag då blir det till att överlämna den snus vi har kvar till Oskar, det är han värd
Svara med citat

Gammal 2011-01-31, 14:46

Gäst

Exclamation Stark Varning FRAMTIDSRESOR
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej,
Jag kan bara utfärda en varning för Framtidsrsor. det verkar vara en researrangör som är på raskt fall, ett riktigt pajasföretag. De tar inget ansvar för att kunden skalll vara nöjd, dålig service, oerfaren peronal, arroganta mm. Mitt enda råd är : Åk med någon som har ett bättre rykte och är mer kundorienterade !
Instämmer helt, en researrangör som inte borde finnas på marknaden. Stark varning. Pajajsföretag är dock fel benämning då det är ett för svagt adjektiv. Snarast är det ett skumraskföretag som balanserar på och över gränsen vad PAKETRESElagen kräver i form av minimi regler men som hittills klarat sig p.g.a svårigheterna för enskilda att få rätt i domstol samt att de flesta vill lägga resan bakom sig och gå vidare.
Svara med citat

Gammal 2011-02-05, 01:30

Gäst

Standard Tråkigt
Har du själv rest med Framtidsresor????? Eller är det bara dumma skriverier????? Under den tiden vi var nere hörde vi inget negativt om Framtidsresor av de som bokat sina resor genom dem!!!!
Nu när man varit nere själv kan jag undra om det är objektiva omdömen som görs eller om man kanske inte har haft en tillfredställande semester(kanske inte det man väntade sig).....våra 3 veckor var helt underbara...tackvare Framtidsresors guider och våra nyfunna vänner, en venezulan och hans tjej Dom tog oss med på fantastiska utflykter och visade oss runt.....Jag tycker att det är helt ok att tala om vad som är dåligt och vad som är bra....Men ibland så verkar det som att man bara vill kasta skit, något måste väl ändå varit bra????

Jag blir så trött....men å andra sidan så är det inte värt att lägga energin på vad dessa negativa människor skriver.....tycker egentligen synd om dom som har haft en sån USEL semester....stackars er....
Svara med citat

Gammal 2011-02-05, 12:39

Gäst

Thumbs down
Lejonresor/Framtidsresor är ett stort skämt. Väntar på bagaget för femte dagen i Senegal. Researrangören har "tagit hand" om bagagekvittona och svär sig samtidigt fria från ansvar. Det får inte jag till annat än stöld! Livsviktiga mediciner börjar ta slut. Ingen rör ett finger för att hjälpa oss. Åker aldrig med dessa amatörer igen. /Martin
Svara med citat

Gammal 2011-02-10, 14:58

Gäst

Standard
så framtidsresor har snott ditt bagage ? väx upp! jag har rest med framtidsresor 2 gånger och är grymt nöjd! förresten skall du ha dina viktiga medeciner i handbagaget.
Framtidresor ska ha all ära, för fantastiska priser till Sydamerika och grymt kunniga.
Går du till ving el fritidsresor får du prata med personal som inte äns varit på resemålen de säljer. framtidsresor...jag bugar och bockar ...reser gärna igen med er ...nästa resa till galapagos : )
Svara med citat

Gammal 2011-02-15, 06:12

dillinger

Nykomling
dillinger är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Rykte: 0

Exclamation Framtidsresor
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Framtidsresor håller inte vad de lovar, varken vad gäller själva resan, guider hotell etc. Undermålig service. Mycket velande med biljetter och beställningar. Till slut fick jag avboka hela resan pga allt strul!
Nej det är tyvärr sant. Vi åkte med dem. Märkligt att de finns på marknaden.
Hur roligt kan det vara att driva en resebyrå för att få så många missnöjda kunder. Jag har aldrig tidigare varit med om att en resebyrå står och ljuger en rakt upp i ansiktet, dessvärre är det sant, gång på gång.
När vi slutligen kom till Venzuelai fick vi själva köpa flygbiljetter inom landet. Tveksamt om de ens hade beställt. Detta efter flera timmars väntan i en sk waiting-listkö. Utlovad hjälp från deras egen personal såg vi aldrig till. AV 15 dagar var 7 resdagar. Inga trevliga resdagar utan mest väntan på flygplatser, tjafs om biljetter som inte var bokade. De hotell de förbokat var riktigt dåliga hotell. Vi hade några dagar i slutet på Isla en ö som är svar att rekommendera. Mycket kriminalitet - direkt farligt att vistas på många ställen. Det fanns dock de som om möjligt råkat ut värre än oss - några beresta människor som trodde att detta kan inte vara sant. Vi kom överens om en sak - aldrig mer Framtidsresor- aldrig. Så jag tror att trots allt ska vara tacksam att avbokade resan. Det var det klart bästa alternativet.
Svara med citat

Gammal 2011-02-24, 11:17

Göran

Medlem
Göran är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Standard
Har åkt två gånger med Framtidsresor. 2005 var jag och familjen (fru + två barn 1,5 o 4,5 år) fyra veckor på Margarita. 2009 var vi ca vecka i Choroni på fastlandet o två veckor på Margarita. Båda gångerna fungerade det mesta bra och det strul som var med biljetter kunde Framtidsresor eller deras personal inte rå för.

Första gången såldes våra platser från Margarita till Caracas av flyggplatspersonalen till en lokal kändis, så där stod vi med biljetter i handen och fick inte gå ombord på planet. Har varit med om dette tidigare men då var det på väg hem från London med BA så det förekommer nog lite var stans. Framtidsresors personal fixade nya biljetter på ett flyg som gick senare och vi kom i tid till Caracas för planet tillbaka till Europa.

De som råkade illa ut på Margarita när vi var där hade med största sannolikhet råkat illa vart de än åkt. Går man ut med tjocka guldlänkar i Porlamars (eller vilken stad som helst) ruffigaste kvarter på kvällen så tigger man om problem. Lämnar man nya dyra märkes skor på stranden och går på en promenad på 2-3 timmar så står de inte kvar.

På det stora hela är både jag och familjen nöjd med de veckor som vi varit där och vi kommer att åka tillbaka någon gång, om inte annat för att få uppleva los Roches igen.
Svara med citat

Gammal 2011-02-24, 12:51

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hej alla glada...ja, å Ni andra också för den delen.

Av erfarenheten vis så borde Vi alla nu vara klara över att de som gör sig besväret med att göra sig hörda här och på insändarsidor är ju gnällspikarna. Det ju sällan man ser någon skriver positivt, TYVÄRR!
Jag har haft 1000-tals gäster här, både som hyrt av mig och som kommit och ätit på restaurangen. Jag har haft turen att haft många som skrivit positiva omdömen här (STORT TACK till alla Er) men det har också dykt upp de som har haft nåt att klaga på. Men det märkliga är att dessa har ALDRIG klagat på plats...utan smitit iväg "missnöjda" för att senare skriva nåt negativt här.

Hade ALLA med positiva omdömen om oss skrivit här så hade fått bytt till en större server! *skrattar*

Nu säger jag inte att INGEN av Er som har har varit/är missnöjda med Framtidsresor har skäl att vara så, det är helt möjligt och kanske till och med troligt. Det jag ville ha sagt är att det finns sannolikt såååå många flera som till facto ÄR nöjda och mer än så. När man reser i länder där det inte fungerar som hemma så får man faktiskt räkna med att det kan bli lite fel, väntetider etc. Jag har nu bott av och till här i dryga sex år, drivit restaurangen i drygt 4 år, bott bofast i cirka 5 1/2 år. TRO MIG...jag VET att OM det nu blir fel...så är det inte alltid så lätt att ställa till rätta...och detta av den enkla anledningen att folk här har inte samma serviceminde tänkande, samma ansvarstänkande...och allt blir ju en kedja där ALLA länkar behövs...felar en så faller hela kedjan. Så det innebär inte med automatik att OM nåt går fel så är det killarna å tjejerna på t.ex. Framtidsresors fel. Sen så är ju de BARA människor och alla har kanske inte samma förmåga att söka och finna lösningar och en del kanske inte 100 % lämpade för jobbet...men DET kan ju vara svårt att VETA när man anställer dem.

Man ska kanske tänka sig för lite när man planerar/beställer en resa och göra sig LITE beredd på vad som komma kan. En resa inom Europa har ju i vart fall större sannolikhet att falla väl ut, men jag har upplevt både förseningar och kasst omhändertagande även där. Tillfället gör tjuven säger de...de kanske så med mycket annat också...jag tror det!

Tack för ordet! / Rulle - Séptimo Cielo/7th Heaven
Senast redigerad av margarita den 2011-02-24 klockan 12:56.
Svara med citat

Gammal 2011-02-25, 20:55

Frederika

Thumbs up äkta vara
Venezuela / isla Margarita är äkta vara...reser du dit får du ta seden dit du kommer!! Det är inte kanarieöarna...där allt är uppbyggd efter turismen. I venezuela hamnar du i ett fantastiskt vackert underbart rörigt land blandat av fattiga och rika en jättemix!!
Jag har genom framtidsresor bokat flygbiljetter då jag jobbat som volentär på ett barnhem som framtidresor för övrigt stödjer. Det har varit strul med inställda flyg för shit happens i Venezuela men allt har även en lösning. I venezuela är ingenting omöjligt ..livet blir verkligt på ett sätt som vi svenskar sällan får uppleva.
Svara med citat

Gammal 2011-03-03, 13:10

zimmer

Nykomling
zimmer är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Standard
Vi åkte med Framtidsresor och allt fungerade perfekt. Trevligt bemötande och väldigt duktiga guider, speciellt i Chironi där Oskar tog hand om oss på allra bästa sätt.
När vi var på Margarita besökte vi även Rulle och hans restaurang.
Rulle hämtade oss på vårt hotell i Porlamar och körde oss upp till Playa Agua, en resa på 25 km. Vilken restauranfägare på något annat ställe skulle gjort det ? Tack Rulle för resan och för den goda maten på din restaurang. Vi kommer gärna tillbaka för vi hade det jättebra under våran vistelse på Margarita och i Choroni.
Margareth o Christer
Svara med citat

Gammal 2011-03-04, 17:05

dillinger

Nykomling
dillinger är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Standard Framtidsresor
Framtidresor är den enda resebyrå som arrangerar paketresor till Isla. Jag vet ínte varför Fritidsresor o Ving lade ned. Isla Magerita är ju inte en särskilt vacker ö. Många innevånare 700-800 tusen. Farligt att röra sig fritt särskilt efter mörkrets inbrott. Jämför med Öland, 20 tusen fast boende(samma yta). Det är möjligt att Framtidsresor fungera för de som köper en resa och åker dit, typ charterresa. Men deras rundresor i Venzuela, i vart fall den jag gjorde, var helt skandalös. Jag fick t o m köpa flygbiljetter extra, när jag begärt dessa åter, svarar man inte. Det finns väldigt mycket att nämna men eftersom det kan bli en rättsprocess i slutändan vill jag avvakta med detaljer, men generellt var det så att de arrangemang som inte Framtidsresor stod för fungerade i all väsentlighet tillfredsställande, men när det gick över till det som de utfäst sig ordna och tagit betalt för brast det. Tråkig erfarenhet men något som man får skylla sig själv för då det fanns flera varningstecken före start. Biljetter som var felbokade etc. En bekant berättade eftyer resan, att hon funderat på att resa med dem men begärde referenser då de anmälts flera gånger till ARN. Hon fick ingen referent. Hon fick däremot svaret att det är väl inget konstigt med ARN då vi är en resebyrårer får man räkna med att bli anmäld då och då. Hon köpte aldrig någon resa av dem.
Jag har träffat fyra personer som rest med dem i sydamerka sedan jag kom hem. De har unisont varit väldigt missnöjda med ett undantag, ett par som enbart varit på Isla.
Det hade sjävklart varit betydet trevligare om varit nöjd med sin resa.
Svara med citat

Gammal 2011-03-08, 22:45

Gäst

Standard Det finns hopp om bättring
Min uppfattning om det första intrycket av Lejonresor/Framtidsresor och dess representanter i Senegal står fortfarande fast. Men under resan infann sig nya representanter som förändrat mitt totalintryck av denna researrangör. Denna positiva kritik ska också få plats i detta forum. Från att ha börjat som en cirkusföreställning slutade resan i händerna på kompetent personal som också har tagit ansvar för de missöden som uppstod i resans startskede. Så synd att detta inte genomsyrade hela resan och därmed drar ner helhetsintrycket. Man får ju aldrig en andra chans att göra ett första intryck. Jag hoppas Lejonresor/Framtidsresor ser över de områden som utsatts för befogad kritik och arbetar på att förbättra dessa. Lyckas de så har de alla chanser att vara en uppskattad researrangör. Lycka till!

/Martin
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8