ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-09-17, 18:25

Helén

Nykomling
Helén är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Rykte: 0

Cool Nyfiken/desperat...
Hej

Har precis prelimnärt bokat en resa till Isla de Margarita, till hotellet Lti Costa Caribe på playa Caribe. Till min förtvivlan upptäckte jag när jag kommit hem att rummet inte har någon balkong, och tillägg för balkong genom Fritidsresor är nästan 7 500 kr, vilket jag tycker känns lite dyrt. Min fråga blir då om någon vet om man kan byta upp sig där nere om tillgänglighet på sådana rum finns? Jag blev faktiskt lite överraskad när jag upptäckte det, jag tar nästan balkong el markterass förgivet, men det verkar inte vara så på Isla de Margarita...

En annan fråga är också om det är någon som har erfarenhet av detta hotell, och vill dela med sig?

Ser så framemot att åka, men måste erkänna att en balkong där man kan ta en drink på innan man traskar ut betyder mycket för mig.

Tackar tackar
Svara med citat

Gammal 2007-09-17, 19:28

Mama

Medlem
Mama är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 0

Thumbs up Balkong
ja. som du tänkte vi också innan vi hade balkong på IM, van som man är att sitta en stund på balkongen med en drink eller så. Sen upptäckte vi att det inte var så viktigt med balkong där. Balkongerna är ganska små och har just där sina kylaggregat som droppar vatten nu och då på balkongen under och flera hotell är inte mer än 2-3 våningar höga. Lika skönt att sitta i en solstol vid simbassängen eftersom flera hotell har simbassängerna i centrum och huskomplexet runt denna. Har man all inclusive sitter man ändå rätt länge kvar efter middagen med ett glas vin och tittar ut på omgivningen i skymmningen. Åtminstone vårt hotell på Playa el Agua hade en härlig öppen restaurang under vasstak på andra våningen, alltså bara pelare här och var, inte väggar.Och på dagen är man nog helt klart på playan. Så för vår del var nog balkongen en "onödig lyx" kan man säga så här i efterhand.
Hoppas ni får en underbar resa, för det hade vi!

Gammal 2007-09-18, 09:54

Kenneth

Medlem
Kenneth är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 6

Standard Inte vanligt
Balkonger är inte så vanligt bland hotellen på Isla, kanske därför som Fritidsresor tar så hutlöst betalt. Vi var två veckor på Isla i januari, på Hotell Portofino, där fanns heller inga balkonger.
Däremot fanns en sk svalgång utanför rummen, där alla gick för att komma till sina respektive rum.
Där var väldigt trivsamt att sitta långt in på sena kvällen och njuta av det härliga klimatet, ta en sen wiskey eller en drink, det var ju all inclusive. Och med ett så underbart klimat kan jag inte direkt säga att avsaknaden av balkong var särskilt stor.
Du hittar säkert fullvärdiga alternativ till balkong på det hotellet du ska åka till. Där du kan fördriva långa ljumma sommarkvällar med 25 -30 graders värme och en härligt ljummen, knappt svalkande bris från havet som rufsar runt i håret.
Har du kollat på nätet, hotellet kanske har en egen webbsida du kan få mer information på.
Vi hittade en egen sida som Portofino hade, den gav betydligt bättre information än Fritidsresors knapphändiga info gjorde.
Får väl säga till Fritidsresors försvar, de har bättrat sej betydligt. Jämfört med när vi bokade för ett år sen, då var hotellinformationen lika med noll.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8