Citat:
Ursprungligen postat av annasoder
Har du några förslag om bra hotell på isla margarita?ja e på väg dit och skulle vela ha lite mera info om stället!eller rekomendera något annat ställe mer?har ingen aning...försöker samla lite info!=)
|
Hej,
Kom nyligen hem från en 2-veckors semester på Margarita.
Vi bodde på ett hotell som heter Costa Linda på Playa el Agua.
Ett super trevligt litet hotell. Det kan jag mycket varmt rekommendera.
Jättebra mat och supertrevlig personal.Kockerskan är från Tyskland och pratar jättebra engelska. Personalen servar och är väldigt tillmötesgående
Träffade på ngr par som bodde på Hesperia. Ett gigantiskt stort ställe, All Inclusive. Det är inget för mig. En restaurang som sväljer kring 600 personer och tennisbanor, ngr små butiker mm. Flera av dem som bodd där var aldrig ens ner till havet utan låg vid poolbaren och solade. Trist tycker jag.
Utbudet för övrigt var inte speciellt stort. Genska dåligt med turister i september/början oktober. Mycket tyskar. Svenskarnas säsong börjar väl i november gissar jag.
Om du åker, ta med dollar. Bolivareskursen svänger kraftigt och växla bara lite pengar i taget.
Stranden i El Agua är ca 3 km lång, gott om solstolar och mycket restauranger efter kanten. Ganska mycket vågor och starka undervattensströmmar.
( En turist drunknade faktiskt under vår vistelse )
Vi åkte ofta till en strand som heter El Caribe, mycket trevligt lugnt ställe. Bättre vatten och mindre med strandförsäljare. Lugnare vatten och fina dyningar. Taxi till El Caribe för 4 personer tur och retur gick på ca 200 kr. EN resa på ca 20-25 minuter, enkel. Kan varmt rekommenderas.
Ett annat ställe man ska ta sig till är Juangriego.
Titta på solnedgången och äta en god bit man på en restaurang som heter La Mama.
Vi var till Rulles restaurang 7th Heaven och åt en kväll. God mat och fin vy äver havet och stranden. Vi var dessutom ensamma på restaurangen så vi hade all service man kan tänka sig.
Internet café finns vid stranden nedanfr Costa Linda, intill en butik.
Det var varmt , jättevarmt. Kring ca 42 grader varje dag. Ngr få regndroppar vid ett fåtal tillfällen.