ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-09-06, 07:38

nasse_bk

Nykomling
nasse_bk är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Rykte: 0

Standard En nyfiken resenär
Hej!

Nu har jag precis bokat en resa till Islas de Margarita och ser verkligen fram emot det!

Har lite frågor som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med....

När det gäller växling av pengar...Skall man ta med sig Dollar eller Euro? Vilket är bäst? Skall man växlA på flygplatsen när man kommer ner eller skall man växla på hotellet?

Vi ska bo på Hotell Hesperia Playa el Agua. Är det ett fint hotell? Maten bra? Rummen fina?

Vi reser ner med Fritidsresor från Kastrup. Har ni några utflykter att rekommendera? Några som Frtidsresor själva anordnar?

Skulle vara tacksam för all hjälp jag kan få!

//Emma
Svara med citat

Gammal 2007-09-06, 11:59

Rickard

Medlem
Rickard är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Smile
Vad roligt att du ska åka dit, jag var där förra året i december och skulle jätte gärna åka dit i år igen. Det är helt underbart.

När det gäller pengar så ta med dollar, kolla med forex och x-change om dom har några bolivares hemma. Annars så ska du nog växla lite på flygplatsen sen så växlar du svart i Playa el Agua ( bättre kurs ), det finns flera ställen som växlar. Prata med folk där nere som brukar dom hjälpa till.

Hotellet vet jag tyvärr inte så mycket om förutom att det är stort. Men av vad jag hört ska det vara bra.

Utflykter? Åk till Orinocco och bo i djungeln och titta på vattenfall, det kostar ca. 2500-3000 per person för 2 dagar men alla som gjort det säger att det är värt det. Jag åkte tyvärr inte på det själv men min tjej åkte hon hon tyckte att det var kanon.

Sen så finns det ju jeep safari, bada med delfiner m.m
Kolla med säljarna nere vid stranden, prata och jämför priser. Det blir billigare än att åka med fritidsresor och dom är pålitliga. Det finns säljare längs hela huvudgatan så det borde inte vara något problem att hitta någon som passar.

Om det är någonting mer du undrar över så tveka inte att fråga.
Jag hoppas att det ni får en underbar semester.

/Rickard
Svara med citat

Gammal 2007-09-06, 22:48

Gäst

Standard
Hej
Jag har bott på Hesperia i många år. Först var det bra sedan förfall det, men en annan
ägare tog över och renoverade det, nu är det OK kanske lite för stort och trångt på
stranden framför hotellet så detgäller att vara uppe i ottan innan Tyskarna tagit alla
solstolarna maten hyfsad och hotellet väl bevakat utifrån, men det finns ju personer
innnanför murarna, så se upp.
GA
Svara med citat

Gammal 2007-09-18, 20:46

Gäst

Standard
Hej!!

precis kommit hem från margarita....hade de riktigt skönt därnere synd bara att man e tvungen o komma hem till den trevliga hösten i Sverige..

tänkte bara komma med ett inlägg om växling som kanske kan hjälpa dig o spara pengar..

Växla inte under 3500 bs om ni inte måste helt onödigt...detta kan lätt göras lite varstans på ön...många som e villiga att byta till sig dollar...om ni vill ha ännu högre kurs så åk till köpcentret Sambil i porlamor som ändå måste göras förr eller senare...där kan ni hitta en affär som heter Emporio del Fumador...därinne kan man växla för 3800bs...

Lycka till...
Svara med citat

Gammal 2007-09-18, 22:45

Gäst

Standard
Hej.
Jag tycker inte alls att man skall växla svart, tänk på de stackars fattiga
som tjänar några tior om dagen, och här klagar ni på sänkta skatter.
Medmänniska
Svara med citat

Gammal 2007-09-19, 13:29

annasoder

Nykomling
annasoder är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Standard
Har du några förslag om bra hotell på isla margarita?ja e på väg dit och skulle vela ha lite mera info om stället!eller rekomendera något annat ställe mer?har ingen aning...försöker samla lite info!=)
Svara med citat

Gammal 2007-09-19, 17:10

Gäst

Standard Hesperia Isla Margarita
Jag bodde själv på <a href="http://www.trivago.se/playa-viejo-89479/hotell/hesperia-isla-margarita--ex--isla-bonita-93285">Hesperia>/a> och tyckte att det var jättebra! Lite pricy kanske men deras SPA och läget är oslagbart.

Ha en underbar semester.

Kicki
Svara med citat

Gammal 2007-09-19, 17:12

Gäst

Standard sorry fel på länk...
Jär kommer den igen:
trivago - hotellrecension Hesperia Isla Margarita ex Isla Bonita - Playa Viejo
Svara med citat

Gammal 2007-09-19, 22:09

Gäst

Standard
Hej.
Skall Du välja mellan Hesperia Playa el Agua eller Hesperia Isla Bonita, beror det på
vad Du är ute efter, tala om så skall jag ge Dig ett svar eftersom jag bott på bägge
hotellen.
PAPA
Svara med citat

Gammal 2007-09-21, 05:49

Lena LT

Nykomling
Lena LT är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
Hej bodde på Hesperia Playa el Aqua för ett par år sedan, vi hade otur och fick ett dåligt rum, det var jättelitet, men det var inte ett standardrum. Annars är hotellet jättefint och vi var jättenöjda med maten.
Om man vill göra utflykter på egen hand så är lökalbussarna ett bra tips, det finns många olika linjer som utgår från Plaza Bolivar i Porlamar och är jättebilligt.ta er till Manzanillo från PlayaAuqa, det går buss eller så kan man gå, jättemysig liten strand med lite turister och oftast lugnt vatten så man kan bada utan att riskera hamna under vattnet pga vågorna.Vi åker i år igen för tredje gången men vi väljer för andra året i rad att bo i Porlamar, we like it
Trevlig resa
Lena LT
Svara med citat

Gammal 2007-09-21, 12:32

Gäst

Standard
Hej. VillDu bo nära stranden kan jag rekomendera Flamboyant som ligger
vid Playa el Agua. Lagom stort, vissa delar nybyggda.
Gert
Svara med citat

Gammal 2007-09-23, 20:41

Gäst

Standard
Hej!

Är det fortfarande ingen som bott på hotell Las Palmeras?

hälsn. gerd
Svara med citat

Gammal 2007-09-24, 08:19

Gäst

Standard
Hej
Jag har inte bott där men träffat gäster som bott där, de var både positiva
och negativa, men det beror nog på vad man är ute efter.
Maten tycks vara bra, men det är ett ganska litet hotell och det ligger
nära stora vägen och en bit från stranden.
PAPA
Svara med citat

Gammal 2007-10-09, 02:26

Salle

Nykomling
Salle är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Wink Bra Hotell
Citat:
Ursprungligen postat av annasoder Visa inlägg

Har du några förslag om bra hotell på isla margarita?ja e på väg dit och skulle vela ha lite mera info om stället!eller rekomendera något annat ställe mer?har ingen aning...försöker samla lite info!=)
Hej,
Kom nyligen hem från en 2-veckors semester på Margarita.
Vi bodde på ett hotell som heter Costa Linda på Playa el Agua.
Ett super trevligt litet hotell. Det kan jag mycket varmt rekommendera.
Jättebra mat och supertrevlig personal.Kockerskan är från Tyskland och pratar jättebra engelska. Personalen servar och är väldigt tillmötesgående
Träffade på ngr par som bodde på Hesperia. Ett gigantiskt stort ställe, All Inclusive. Det är inget för mig. En restaurang som sväljer kring 600 personer och tennisbanor, ngr små butiker mm. Flera av dem som bodd där var aldrig ens ner till havet utan låg vid poolbaren och solade. Trist tycker jag.
Utbudet för övrigt var inte speciellt stort. Genska dåligt med turister i september/början oktober. Mycket tyskar. Svenskarnas säsong börjar väl i november gissar jag.
Om du åker, ta med dollar. Bolivareskursen svänger kraftigt och växla bara lite pengar i taget.
Stranden i El Agua är ca 3 km lång, gott om solstolar och mycket restauranger efter kanten. Ganska mycket vågor och starka undervattensströmmar.
( En turist drunknade faktiskt under vår vistelse )
Vi åkte ofta till en strand som heter El Caribe, mycket trevligt lugnt ställe. Bättre vatten och mindre med strandförsäljare. Lugnare vatten och fina dyningar. Taxi till El Caribe för 4 personer tur och retur gick på ca 200 kr. EN resa på ca 20-25 minuter, enkel. Kan varmt rekommenderas.
Ett annat ställe man ska ta sig till är Juangriego.
Titta på solnedgången och äta en god bit man på en restaurang som heter La Mama.
Vi var till Rulles restaurang 7th Heaven och åt en kväll. God mat och fin vy äver havet och stranden. Vi var dessutom ensamma på restaurangen så vi hade all service man kan tänka sig.

Internet café finns vid stranden nedanfr Costa Linda, intill en butik.

Det var varmt , jättevarmt. Kring ca 42 grader varje dag. Ngr få regndroppar vid ett fåtal tillfällen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8