ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-09-03, 12:31

jeader

Nykomling
jeader är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 0

Unhappy isla margarita- venezuela
Hejsan vi var på kräftfest i lördags och fick då höra av en som var där att en tjej hon kände hade varit på venezuela och åkt buss i djungeln, och det hade hänt en del otäcka saker.
Vet inte vad jag ska tro, om det är bara rykten eller om det ligger någon som helst sanning i det,för det hon berättade för oss var väldigt otäckt i allafall.
Så min fråga är om det finns någon som har hört om det har hänt något någon gång eller så!?!
Jag kände att jag blev rädd och funderar nu om man vågar sej ut i djungeln, alltså att åka från isla till fastlandet! tacksam för svar. Mvh jeanette.
Svara med citat

Gammal 2007-09-03, 12:41

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Hej Jeader!

Vad var det som hände där i djungeln egentligen??
Nu blir man ju nyfiken.

/Olov
Svara med citat

Gammal 2007-09-04, 12:07

jeader

Nykomling

Standard
Hej.
Vet inte om det är har någon som helst betydelse, om precis vad det vad som hade hänt dom, känns som att man kanske gör folk rädda och helt i onödan, det var iallafall ett överfall- mer detaljer känns som sagt onödigt att behöva skriva. Man vet ju inte ens om det har hänt eller om det är bara rykten! ville bara veta om någon har hört någon som har varit utsatt? Man vill ju känna sej säker på sin semester. Mvh jeanette.
Svara med citat

Gammal 2007-09-04, 22:15

gertason

Medlem
gertason är inte uppkopplad

Rykte: 6

Standard
Hej.
Jag hörde att någon hade ihjäl en tjej i Jönköping och sedan hoppade ifrån
balkongen, så nu vågar jag inte åka till Småland fler gånger.
MVH
Skåning
Svara med citat

Gammal 2007-09-04, 23:34

Gäst

Standard
och sedan är der farligt att äta gul snö me...
Svara med citat

Gammal 2007-09-05, 08:36

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

och sedan är der farligt att äta gul snö me...
Farligt vet jag inte, men helt klart ofräscht.
Svara med citat

Gammal 2007-09-05, 14:17

Rickard

Medlem
Rickard är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Standard
Min tjej var i djungeln när vi var där och hon kom hem hel och fräsch. Det gäller bara att ha lite sunt förnuft och kanske inte springa ut i djungeln mitt i natten själv.
I övrigt så tycker jag att hela inlägget är larvigt. Saker händer överallt i världen men inte slutar vi att åka dit förde. Jag tror nog att det händer saker även där du bor, men trots det så bor du ju kvar.
Åk till Venezuela och njut av landet för det är helt underbart.
Svara med citat

Gammal 2007-09-06, 12:25

jeader

Nykomling

Angry venezuela
Tack alla för era svar, det ena dummare än det andra.
Man kan ju inte vara riktigt vettig om man jämför syd amerika med sverige , skulle tro att det är en avsevärd skillnad mellan länderna, inte bara i brott statistik även så i landets fattigdom.
Jag personligen skulle då verkligen aldrig vilja vara med om ett så brutalt överfall som hon berättade att dom hade blivit utsatta för( sken avrättning)!!!
Men ni som har svarat kanske skulle tycka att det vore trevligt !?! Tycker inte att man ska förlöjliga och även bortse från att det faktiskt händer säkert en del saker, som vi alla som tur är aldrig kommer att få höra om. Sen så hade det här sällskapet på 5 personer, haft med sig en guide, man är väl inte helt blåst!!!! JD
Svara med citat

Gammal 2007-09-06, 12:56

Hallmat

Globetrotter
Hallmat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 7

Standard
Nej, man kan inte jämföra Sverige och Sydamerika vad gäller brottsstatistik. Men att Venezuela är ett av de våldsammaste länderna i världen behöver inte betyda att det är extra farligt för turister. Det är väldigt sällsynt – i alla länder – att turister råkar illa ut. Vad skulle banditer ha för glädje av att hoppa på turister på utflykt i djungeln?

Saker man hört av någon som i sin tur har hört av någon….etc. etc. ska man alltid ta med en nypa salt. I juridikens värld kallas det ”hörsägen”. Man kan råka illa ut var som helst och att detta i så fall handlar om olyckor är betydligt vanligare än att man utsätts för brott, i alla fall brott grövre än rån.

Jag förstår vad du menar, jeader, men att strunta i att åka någonstans där någon som känner någon kanske någon gång råkat ut för något otrevligt är bara korkat. Då kan man lika gärna stanna hemma.
Svara med citat

Gammal 2007-09-06, 22:35

Gäst

Standard
Vad är det för hjävla skitsnack om Venezuela,
tala om vad som hänt eller sluta.
Mina barnbarn har varit och gått runt i Caracas utan att vara mer rädda
än i Malmö eller någon annan stans i Europa.
Morfar
Svara med citat

Gammal 2007-09-07, 10:59

jeader

Nykomling

Exclamation venezuela-isla margarita
Hej jag har ju skrivit vad det handlar om precis ovanför, om man kan läsa förstås.
Men bara för morfar-om du läser vad jag skrev ovanför så kanske du får ett hum om vad det handlar om,man blir knappast överfallen på öppen gata. Detta var som sagt i djungeln allså på utflykt,som dom hade blivit utsatta för en sken avrättning!! Nog om detta! Ja , jag och min sambo har redan för länge sedan bokat resan till venezuela, och det är väl såklart att vi ska åka. Det har absolut inget med om att jag vill snacka skit om detta land, man blir rädd och osäker och jag ville bara veta om någon annan hört eller varit med om något speciellt. Vi kommer absolut att njuta och ha det jätte skönt på vår resa, synd att det är sååå länge kvar. Mvh JD.
Svara med citat

Gammal 2007-09-07, 18:30

gertason

Medlem
gertason är inte uppkopplad

Standard
Hej ,jag skall vara alvarlig och berätta vad jag vet om Isla Margarita,
träffade en dam som skulle gå till en annan strand då hon stötte på några ungdomar
som talade om för henne att det fanns en bättre väg att gå om man gick genom
skogen vilket hon gjorde eftersom hon tyckte att det var så trevliga ungdomar
men efter en stund där det var helt ödsligt kom ungdomarna och överföll och rånade
henne. Så var försiktig om man är ensam eller på något ödsligt ställe.
Morfar
Svara med citat

Gammal 2007-09-13, 06:25

Gäst

Standard
på im...djungel...näää inte farligt mycket iallafall o visst kan det hända lite där om man ha på sig massa smycken o grejor.......men caraccas jä.. skitsnack att det är lugnt..det är hyfsat på flygplatsen..men visst gemför man det mot bagdad så då är det lugnt..men gemför man det mot nåt ställer i europa är det fan inte nån fridfullstad!!!!
Svara med citat

Gammal 2007-11-01, 22:48

Jimpa

Globetrotter
Jimpa är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Unhappy Det går alltid en massa snack...
Förra året gick ett rykte bland turisterna i Playa el Agua: "En holländare blev mördad på gatan hör utanför igår". Det hörde jag i november, och samma story i februari. Men fortfarande var det igår han blev mördad. Ta allt du hör med en nypa salt om det inte hänt person själv som berättar. Det är INTE så krimminellt som det ryktas.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8