|
|

2007-09-01, 22:40
|
Reg.datum: sep 2007
Rykte: 0
|
Isla coche?
Hej!
Sitter och planerar En Stor Resa. Min man och jag är resvana, men nu har det gått några år och plötsligt ska vi ha tre barn med oss - spädbarn, 4 och 6 år gamla. Vi håller på och funderar på Fritidsresors Isla Coche-alternativ med all inclusive och allt... Vi har väl inte riktigt rest på det sättet förut, det har varit mer backpacking men det funkar ju inte denna gång. Nån som varit där? Hotellet heter ju Blue Star Punta Blanca Ocean Club
|
|
|

2007-09-04, 12:04
|
Reg.datum: apr 2007
Rykte: 6
|
Hej Har varit på coche en vecka men stod inte ut längre, vissa gäster lämnade ön
efter några dagar, där emot tyckte de barnfamiljer som fanns där att det var bra,
bra poolområde och perfekt strand för barn, däremot var fritidsresors repr. sur o arrogant
mot sina gäster. Bodde på Paradaise , ert hotell var nog inte färdigt när vi var där.
Hela ön är död efter att middagen serverats, men det passar ju bra för barnfamiljer.
Överfarten kan vara besvärlig beroende vad för båt man åker med.
Ha det
PAPA
|
|
|

2007-09-04, 13:01
|
|
|
Isla Coche - Punta Blanca Ocean Club
Hej
Jag, min sambo samt vår son, 7 år var där nu i februari-07, helt ok, rent och fint, trevlig personal, god och bra mat. Det enda negativa var överresan med båt.. men det sades att nya båtar (katamaraner) skulle komma för transporten, för den var verkligen inte kul med den båten vi åkte, gör väl inte saken bättre att överresan skedde mitt i natten och i kolmörker och ingen aning om vart man ska ....annars kan jag varmt rekommendera både resmålet och hotellet
/Susanne
|
|
|

2007-09-07, 14:47
|
|
|
Vilket hotell
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hej
Jag, min sambo samt vår son, 7 år var där nu i februari-07, helt ok, rent och fint, trevlig personal, god och bra mat. Det enda negativa var överresan med båt.. men det sades att nya båtar (katamaraner) skulle komma för transporten, för den var verkligen inte kul med den båten vi åkte, gör väl inte saken bättre att överresan skedde mitt i natten och i kolmörker och ingen aning om vart man ska ....annars kan jag varmt rekommendera både resmålet och hotellet
/Susanne
|
Vilket hotell bodde ni på?
Jag och min sambo ska till "Punta Blanca Ocean Club" i mars -08. 1 v där och sedan 1 v på Isla Margarita (el tirano stranden)
/Anna
|
|
|

2007-09-07, 18:20
|
Reg.datum: apr 2007
Rykte: 6
|
Hej
Försök att byta till Playa el Agua eftersom el Tirano inte har någon strand att tala om
GA
|
|
|

2007-10-06, 23:07
|
|
|
Isla Coche
Hej ! Vet inte om inlägget är aktuellt nu, men jag kan nog inte rekommendera Coche faktist. jag och min sambo tillbringade 3 veckor där i december -06. Det slutade i rena kaoset... det låter bra med all inclusiv men den mat som skulle vara varm, var kall och vice versa. Visserligen invigdes den nya restaurengen samma kväll som vi åkte hem, men gästerna fick visst läggas in på sjukhus på grund av en grasserande magsjuka under jul. Poolen var alldeles grumlig sista veckan, och pratet om katamaraner från Margarita till Cohe har de sagt i ett år nu att de ska sätta in, men tyvärr är nog detta en stor flopp för Fritidsresor. med vänliga hälsningar Mainy Sundström
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|