ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-06-13, 14:53

Annapanna

Standard Hotel "Punta Blanca Ocean Club" och hotell "I
Hej!

Skulle gärna vilja höra några erfarenheter från dessa hotell.
Resan är redan bokad (mars 2008), så det är inte så mycket att fundera på, men man är lite nyfiken på vad folk tycker om dessa hotell.

1. Blue Star Punta Blanca Ocan Club (coche island)
http://www.fritidsresor.se/Resorts/T...e=c&hotel=4659

2. Hotell Isla Caribe (El Tirano)

http://www.fritidsresor.se/Resorts/T...e=c&hotel=5084
Svara med citat

Gammal 2007-06-17, 21:13

christina

Globetrotter
christina är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard isla caribe
HEJ!

Vi har bott på isla caribe ett mycket välskött hotell men ett inhägnat
område utanför hotellet finns ingenting taxi vart man ska taxi är mycket billigt.Ett minus var att det spelades och lektes på hög nivå vid poolen hela dagarna Fritidsresor har talat med hotelledningen hoppas att det är bättre nu vi fick tillbaka 2000kr för denna olägenhet

MVH Christina
Svara med citat

Gammal 2007-06-18, 15:31

Annapanna

Standard
Tack för informationen. Det är alltid bra att höra vad andra upplevt.

/anna
Svara med citat

Gammal 2007-07-08, 22:54

Per_J

Standard
Hej, jag och min fru bodde på Punta Blanca Ocan Club i April 2007.

Hotellet är jättefint och rummen lika så.

Personalen är trevlig men är inte så bra på Engelska.
När vi var där hade dom lite problem med vattnet på hotellet så vi vart tvungna att ducha på bestämda tider, men det är säkert fixat tills ni ska åka dit.

Hotellet är perfekt för par som vill ta det lugnt och sitta med en en kall drink i den vita sanden och blicka ut över karibien. Ni kommer nog att få det bra där.
Svara med citat

Gammal 2007-07-20, 12:37

Annapanna

Standard Det låter perfekt
Citat:
Ursprungligen postat av Per_J

Hej, jag och min fru bodde på Punta Blanca Ocan Club i April 2007.

Hotellet är jättefint och rummen lika så.

Personalen är trevlig men är inte så bra på Engelska.
När vi var där hade dom lite problem med vattnet på hotellet så vi vart tvungna att ducha på bestämda tider, men det är säkert fixat tills ni ska åka dit.

Hotellet är perfekt för par som vill ta det lugnt och sitta med en en kall drink i den vita sanden och blicka ut över karibien. Ni kommer nog att få det bra där.
Perfekt! Det är precis vad vi vill ha (förutom olägenheten med vattnet förståss).
Svara med citat

Gammal 2007-11-01, 23:13

Jimpa

Globetrotter
Jimpa är inte uppkopplad

Rykte: 6

Thumbs up Punta Blanca
Punta Blanca har en egen avsaltningsmaskin som de använder när vattnet försvinner. Dessutom har de dragit en ny, större vattenledning mellan Isla Coche och fastlandet under sommaren.
Hotellet har anställt nytt folk som talar engelska. Inta alla dock men det kan man väl inte begära... ;o)
Ni kommer att få det kanon!
Svara med citat

Gammal 2007-11-05, 09:50

Annapanna

Medlem
Annapanna är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Standard Tack...
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpa Visa inlägg

Punta Blanca har en egen avsaltningsmaskin som de använder när vattnet försvinner. Dessutom har de dragit en ny, större vattenledning mellan Isla Coche och fastlandet under sommaren.
Hotellet har anställt nytt folk som talar engelska. Inta alla dock men det kan man väl inte begära... ;o)
Ni kommer att få det kanon!
Tack för informationen :-)

Jag kräver absolut inte att alla talar engelska. Har köpt en spanska-nybörjar-kurs som jag tänkte roa mig med månaderna innan resan. Så lite nybörjar-spanska ska jag kunna få fram :-) (har läst italienska innan)
Svara med citat

Gammal 2007-11-09, 18:45

JimmyB

Standard
Hej!
Jag åker till Isla Coche 14 dec på bröllopsresa. Ska bo på punta Blanca Ocean Club. Är det någon som kan ge lite infom om allinclusiven, hur den funkr och vad som finns. Poolbar, middassnacks osv... Är den bra???

/Jimmy
Svara med citat

Gammal 2007-11-09, 21:25

Jimpa

Globetrotter
Jimpa är inte uppkopplad

Thumbs up Mat på Punta Blanca
Tjenare JimmyB.
Grattis till val av bröllopsresa!
Ingen risk att ni kommer att åka hem smala och smäckra.
Frukost, lunch och middag varje dag. Mellan lunch och middag finns hamburgare eller sandwich i snackbaren. Man får äta i A la Carterestaurangen en gång/ vecka. Alternativt mer, om plats finnes, men räkna med en. BBQ anordnas dagtid på lördagar. Baren, som ligger 10 meter från poolen, är öppen från morgon till kväll.
Låter det bra?
Glöm inte att ta med frugan till Los Roques bara!
Svara med citat

Gammal 2007-11-12, 17:50

JimmyB

Standard
Tack för info, att man bara får äta 1 gång i a la cart restaurangen stog det inget om i Fritdisresors information :-( Men, men - det blir nog bra!

Vad är Los Roques för något?

/Jimmy
Svara med citat

Gammal 2007-11-13, 14:23

Jimpa

Globetrotter
Jimpa är inte uppkopplad

Smile Los Roques...
... är en skärgård ca 1h flygresa från Margarita. Superklart, turkost vatten och vita ständer. Oexpoaterat, då bara en ö är bebodd. Paradiset! Kika lite på nätet för bilder, de är egentligen bara de som kan förklara hur det egentligen ser ut.
Svara med citat

Gammal 2007-11-13, 22:52

Mama

Medlem
Mama är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Standard Spanska
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna Visa inlägg

Tack för informationen :-)

Jag kräver absolut inte att alla talar engelska. Har köpt en spanska-nybörjar-kurs som jag tänkte roa mig med månaderna innan resan. Så lite nybörjar-spanska ska jag kunna få fram :-) (har läst italienska innan)
Det finns en enkel spanska kurs på Radio Lingua Network | Learn Spanish online with free podcasts som går att ladda ned till ipood och mp3. Och den enklare versionen är gratis.....

Gammal 2007-11-14, 09:03

Annapanna

Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Mama Visa inlägg

Det finns en enkel spanska kurs på Radio Lingua Network | Learn Spanish online with free podcasts som går att ladda ned till ipood och mp3. Och den enklare versionen är gratis.....
Tack för tipset :-)
Svara med citat

Gammal 2007-11-19, 09:47

Gäst2

Standard Punta blanca ocean club
Har precis kommit hem efter två veckor i Venezuela. Har bott på Punta blanca ocean club. Hotellet var bra och stranden jätte fin. Den ända vi kan klaga på var att det inte var tillräckligt med vatten i poolen så jacuttzin fungerade inte.

Utflykterna bokade vi genom Fritidsresor och innehållet i dem var bra men resten var bara strul så som logistik och transporter. Dessutom blev vi bestulna på jeepsafariet där de gjorde inbrott i en bil.

Resan var ändå bra men det finns mycket som Venezuela och Fritidsresor borde jobba på.
Svara med citat

Gammal 2007-12-27, 21:56

HelJan

Standard För sent?
Hej och grattis till bröllopsresan!

Vid det här laget har du nog konstaterat följande:
Ett kanonställe om man vill ta det lugnt. Fina stränder, bra service, ok mat.
Det enda vi kan klaga på är båtturen mellan Yaquee (Margarita) och Coche. Katamaranen var trasig var och varannan dag och den lilla båten dom ersatte den med var ingen höjdare. (Framförallt inte då det blåste rejält... vilket det gjorde då vi var där. "Olga" härjade som värst på Cuba då.)
Maten var ok och alla som jobbade där var suveräna (trots språkkunskaperna =)

Vi kom hem den 22/12 och var där med 2 barn (3 och 5 år gamla).
Dom vill hellre vara där än att fira jul i Sverige. Det tycker jag är ett väldigt bra betyg från barnen !!
Svara med citat

Gammal 2008-02-16, 10:33

Gäst

Standard
Hej åkte tillsammans med min familj 2 veckor under jan -08 till Blue Star Punta Blanca Ocean Club i venesuela. Vi är enormt besvikna på hotellet och fritidsresor. Vid ankomst till hotellrummet möttes vi av tandkrämstänk på badrumsspegeln,fartränder i toaletten,skitiga sängkläder,samt myrsstigar inne på rummet.När vi sedan vaknade på morgonen och gick för att äta frukost möttes vi av totalt kaos inga sittplatser, inget porslin och dålig mat.Nästan alla som vi talade med kände likadant som oss. Tilsammans med 2 andra barnfamiljer fick vi så småningom byta hotell till hotell coche paradise som var något bättre. Fritidsresor borde stryka dessa hotell ifrån sitt utbud eller ivart fall sänka priset rejält. Vi betalade nästan 39000:- vilket känns som en enda stor blåsning!!
Alexander

Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna Visa inlägg

Hej!

Skulle gärna vilja höra några erfarenheter från dessa hotell.
Resan är redan bokad (mars 2008), så det är inte så mycket att fundera på, men man är lite nyfiken på vad folk tycker om dessa hotell.

1. Blue Star Punta Blanca Ocan Club (coche island)
Hotell Coche Paradise - Boka hotell i Isla Coche, Venezuela hos Fritidsresor

2. Hotell Isla Caribe (El Tirano)

Hotell Isla Caribe - Boka hotell i El Tirano, Venezuela hos Fritidsresor
Svara med citat

Gammal 2008-02-18, 14:47

Annapanna

Medlem

Standard
Tråkigt att höra att er upplevelse var så dålig.
Inte roligt när man spenderar så mycket pengar.
Vi hoppas på att det ska fungera bättre då vi åker, men har inte så stora förväntningar.
i värsta fall får vi väl se till att byta hotel, vi också.
Hoppas att ni verkligen framfört era klagomål till fritidsresor, så att de kan rätta till problemen.
Svara med citat

Gammal 2008-02-22, 23:38

Gäst

Red face sjuka paa Puta Blanca
Hej! kom denm 15/2 tillPunta Blanca. turistmagar overallt, knappt en enda familj som vi har pratat med har klarat sig. men det ar tydliga lika illa pa Isla M nu?? folk forsoker byta hotell mrn jag undrar om det ar nagon ide. Nan som har koll? jimpa???!
Har far var och varannan dropp hos byns lakare.

Annars aar allt vaal, solen skiner, det aar vackert och ungarna k
ligger timvis i poolen.
Vet nan hur farligt klor ar? Att baddrakter och har blir gront ar val en sak, men haromdagen pratade jag en en femaring med helt gron tunga... ;-)
Svara med citat

Gammal 2008-02-23, 14:09

Jimpa

Globetrotter
Jimpa är inte uppkopplad

Standard Magsjuka.
Sorry, ingen större koll då jag inte hört något speciellt mer än att jag själv fått en smärre släng. Men det går över.
Kolla med reseledaren Patrick på Punta Blanca, han borde veta ganska exakt hur det ligger till med magsjukan på hotellet och hur många det är som är dåliga och hur stor del det är av sammanlagda gäster. Rapportera gärna hans svar till oss.
Svara med citat

Gammal 2008-02-23, 14:26

Calle

Standard Oops...
"Puta Blanca"? Säg det inte högt bara då det har en helt annan betydelse på spanska. D
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8