ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-05-10, 18:01

pati o cata

Standard venezuela, isla margarita, i augusti 07?
Hej på er!

Är det någon som har varit på Isla margarita i augusti? Hur är vädret då? är det regnperiod...? på vissa ställen står det att det är på andra inte. Hur är det med malarian? måste man ta malariamedicin?

Hur är ön annars? fint, dyrt, o dylikt? Hur är maten på ön..lönar det sig att ha all inclusive?

Tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2007-05-13, 22:59

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hej Pati & Cata!

Jag heter Rulle och BOR här på Isla margarita sedan ett par år och har pendalat innan dess. Vill Ni så kan Ni ta kontakt med mig direkt på runar.hellstrand@telia.se för en personlig kontakt med tips och råd inför Er resa hit till Margarita.

Augusti är kanon på alla sätt och vis och vädret är minst sagt bra och statistiskt sett stabilt. Man räknar att soldagar är dagar som har mer än sex timmar klart väder med solsken och just augusti ligger på 29/31, 31/31 och 30/31 de senaste åren och med en daglig medeltemperatur på runt 30 garder och en nattemperatur på 26 grader.

Malerone eller liknande behöver Ni bara om Ni ska in i djungeln. Ska Ni bli på ön så räcker det med ett fullgott skydd mot gulsot och gärna Dukoral, ett drickvaccin mot svårare magåkommor. Skulle Ni få för Er att åka dit Ni behöver Malariamedecin så köper Ni den sannolikt en hel del mycket billigare här på plats! :-)

All inklusive är ju sällan några kulinariska höjhopp, men det beror ju lite hur högt man själv sätter kraven. Nu så är ju jag lite part i målet då jag bland annat driver en restaurang på stranden i Playa El Agua, dit Ni självklart är välkomna!

Varma & soliga 8) hälsningar från "Maggan"! / Rulle
Svara med citat

Gammal 2007-05-14, 18:54

Pati&Cata

Standard Orinoco-malaria mm.
Hej Rulle!

Har försökt skicka mejl två gånger men fått felmeddelanden båda gångerna, så det tycks vara något problem med det.

Vi hade skrivit på reseforum och undrat hur det är med malariamedicin och sånt. Om man besöker fastlandet och speciellt orinoco deltat behöver man ta malaria medicin? På vissa ställen sägs att man behöver och på andra sägs det att det inte alls är så farligt som många får det att låta och att det räcker med gula febern vaccin? Vad kostar en resa till orinoco deltat ungefär?

Hur är det med valutaväxlingen och penninguttagning från automater? Har hört att man ska undvika att ta ut pengar från automater och istället gå till en bank och göra pengauttatgningarna där?

Har även hört vissa klaga på medusor vid stränderna och att dessa inte är så roliga att stöta på. Hur är det med medusorna i augusti/september eller är det här medusasnacket bara nonsens?

Väldigt tacksam för svar.

Med Vänliga Hälsningar
Pati&Cata
Svara med citat

Gammal 2007-05-14, 19:02

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard Det tror jag det....
Har antagligen haft lite hjärnsläpp när jag skrev just detta inlägg, då telia ju har com som avslut inte se. Det skall följaktligen vara runar.hellstrand@telia.com och använder Ni det så ska det nog gå bättre!

Mvh Rulle
Svara med citat

Gammal 2007-09-26, 10:38

annasoder

Nykomling
annasoder är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Standard
Hejsan!jag lästa att du bor i venezuela!det skulle vara hemskt rolit att få höra lite information om porlamar och hotellet las palmeras, om det skulle vara en möjlighet!?vi ska resa först i januari men, försöker samla så mycket info som möjlit för att kunna utnyttja allt som finns där!så om du bara kan o vill, så berätta allt!bra shopping ställen, stränder, aktiviteter, restauranger osv.!

Mvh Anna

Gammal 2007-09-26, 17:25

Gäst

Standard
Hej
Du kan ju kolla vad som skrivits om las Palmeras och Isla margarita om
Du blädrar lite i Reseforum.
PAPA
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8