ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-03-22, 11:49

elianne

Medlem
elianne är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Rykte: 0

Standard Flamencos mat
Undrar lite om maten på hotell Flamenco.

Är det i bufféform ? Är det många rätter att välja mellan ? Efterrätter ? Vad är det för typ av mat ?

Vad är det för övrigt som ingår i deras All Inclusive ? Serverar dom öl, vin ? eller vad för typ av sprit ?

Finns det barer i närheten ? Bara barnfamiljer som åker dit eller ?

Vill ha MASSOR med tips.. tack
Svara med citat

Gammal 2007-03-22, 12:37

Standard
Vi bodde inte själva på Flamenco, men pratade med folk som gjorde det och de var mycket missnöjda med maten. De fick kyckling, kyckling, kyckling och åter kyckling, såväl till frukost, lunch och middag. Dessutom var maten aldrig varm, utan ljummen, vilket lätt förorsakar magproblem. Det var, utöver detta, dåligt med sittplatser och maten tog ibland slut innan man ens fått någonstans att sitta.
Ett par hade fått ovälkommet besök en natt i rummet av tre män som försökte råna dem, men som väl var lyckades de inte.
Inte ett hotell att rekommendera, alltså. :?
Svara med citat

Gammal 2007-03-22, 15:18

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous

Vi bodde inte själva på Flamenco, men pratade med folk som gjorde det och de var mycket missnöjda med maten. De fick kyckling, kyckling, kyckling och åter kyckling, såväl till frukost, lunch och middag. Dessutom var maten aldrig varm, utan ljummen, vilket lätt förorsakar magproblem. Det var, utöver detta, dåligt med sittplatser och maten tog ibland slut innan man ens fått någonstans att sitta.
Ett par hade fått ovälkommet besök en natt i rummet av tre män som försökte råna dem, men som väl var lyckades de inte.
Inte ett hotell att rekommendera, alltså. :?
Byt hotell så länge ni kan!
Svara med citat

Gammal 2007-03-22, 16:03

lenita

Standard
Bodde på detta hotell i tre veckor och kan bara hålla med de två tidigare, om ni kan, byt hotell. Hotellrummen är mörka och slitna, det är 25 stolar runt poolen, så där finns knappt plats att få. Samma om man vill ligga vid havet. Maten försöker de nog variera, men det är mycket kyckling och fisk, mycket kokta grönsaker.Bufé alltså. Ibland serveras lever . Det är alltid fräch frukt till efterrätt och "gobitar". Till lunch kan man gå ner till strandbaren och få sig en hamburgare, den var god. Man har fritt med öl, vin och drinkar. De serveras dock i små engånsplastmuggar, vilket jag tycker förtär mycket av det goda. Det slabbas och hälls lite hit och dit med spriten i barerna, fast Pina Coladan var ju god.
Hotellet ligger längst bort på Playa el Auqua, så det är rätt dött utanför hotellet. Ca två kilometer till centrum skulle jag tro.Vet man om allt detta och inte är berädd på att betala så mycket för boendet, så är det klart att man kan stå ut, men som sagt om ni kan så försök att hitta ett annat hotell.
Lena
Svara med citat

Gammal 2007-03-22, 16:06

elianne

Medlem
elianne är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Rykte: 0

Standard Hmmm
Lite svårt att byta hotell nu... det mesta ganska fullbokat.

Trist att det inte verkar bra. Men är det typ bara 2-3 rätter att välja mellan eller är utbudet större ?

Har bott på Inclusive hotell i Tunisien - även där två stjärnigt maten har väl inte varit den bästa, men ändå ganska god och deras efterrättsbord har varit mycket bra...

Så liiiite bra är det väl ändå ? OM man inte har så stora krav ? Eller ? :roll:
Svara med citat

Gammal 2007-03-22, 17:02

Standard Re: Hmmm
Citat:
Ursprungligen postat av elianne

Lite svårt att byta hotell nu... det mesta ganska fullbokat.

Trist att det inte verkar bra. Men är det typ bara 2-3 rätter att välja mellan eller är utbudet större ?

Har bott på Inclusive hotell i Tunisien - även där två stjärnigt maten har väl inte varit den bästa, men ändå ganska god och deras efterrättsbord har varit mycket bra...

Så liiiite bra är det väl ändå ? OM man inte har så stora krav ? Eller ? :roll:
Men tänk på magsjukan som alla får på detta hotell.... :doubt:
Svara med citat

Gammal 2007-03-22, 21:06

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av lenita

Bodde på detta hotell i tre veckor och kan bara hålla med de två tidigare, om ni kan, byt hotell. Hotellrummen är mörka och slitna, det är 25 stolar runt poolen, så där finns knappt plats att få. Samma om man vill ligga vid havet. Maten försöker de nog variera, men det är mycket kyckling och fisk, mycket kokta grönsaker.Bufé alltså. Ibland serveras lever . Det är alltid fräch frukt till efterrätt och "gobitar". Till lunch kan man gå ner till strandbaren och få sig en hamburgare, den var god. Man har fritt med öl, vin och drinkar. De serveras dock i små engånsplastmuggar, vilket jag tycker förtär mycket av det goda. Det slabbas och hälls lite hit och dit med spriten i barerna, fast Pina Coladan var ju god.
Hotellet ligger längst bort på Playa el Auqua, så det är rätt dött utanför hotellet. Ca två kilometer till centrum skulle jag tro.Vet man om allt detta och inte är berädd på att betala så mycket för boendet, så är det klart att man kan stå ut, men som sagt om ni kan så försök att hitta ett annat hotell.
Lena
Men snälla Lenita, att du fortfarande orkar klaga på Margarita och din semester på Flamenco. Du har redan sagt ditt flera gånger. Försvinn från det här forumet.
Svara med citat

Gammal 2007-03-22, 21:26

lenita

Standard
Mem snälla gäst, får man bara skriva här om man är positiv.? Jag har väl lika mycket rätt som alla andra att skriva vad jag tycker? Om det kommer en direkt fråga om hotellet jag har varit på, måste jag väl få svara. Varför tar du det så personligt?
Svara med citat

Gammal 2007-03-22, 21:41

Standard
Citat:

Mem snälla gäst, får man bara skriva här om man är positiv.? Jag har väl lika mycket rätt som alla andra att skriva vad jag tycker? Om det kommer en direkt fråga om hotellet jag har varit på, måste jag väl få svara. Varför tar du det så personligt?
Lenita tycker som du, bry dig inte!
Svara med citat

Gammal 2007-03-23, 08:48

Standard
Citat:

Jag håller fullständigt med dig, Lenita. Det verkar som om många som ställer frågor i detta forum enbart accepterar att man svarar och informerar om positiva saker. Negativa saker vill man inte veta något om. Självklart är det inte roligt att få veta att stället man ska till inte är så bra som man drömmer om, men det är väl alltid bra att vara förberedd. Sen kanske man inte upplever saker och ting på samma sätt och det som är negativt för någon kanske inte är det för någon annan och vice versa. Men ställer man en fråga, måste man vara beredd på att svaret kanske inte blir som man önskar. :doubt:
Svara med citat

Gammal 2007-03-23, 12:19

Standard
Citat:

Citat:

Jag håller fullständigt med dig, Lenita. Det verkar som om många som ställer frågor i detta forum enbart accepterar att man svarar och informerar om positiva saker. Negativa saker vill man inte veta något om. Självklart är det inte roligt att få veta att stället man ska till inte är så bra som man drömmer om, men det är väl alltid bra att vara förberedd. Sen kanske man inte upplever saker och ting på samma sätt och det som är negativt för någon kanske inte är det för någon annan och vice versa. Men ställer man en fråga, måste man vara beredd på att svaret kanske inte blir som man önskar. :doubt:
Man har rätt att uttrycka sin åsikt även om den upplevs som negativ av andra. Jag har även bott på detta hotell och aldrig mer.... Isla Margarita är vackert men du fick vara glad OM du fick mat men du fick aldrig någonsin VARM mat.
Vi åkte alla på campolybakter.... det får man inte bara av kyckling
Svara med citat

Gammal 2007-03-24, 12:33

Standard
Citat:

Du får berätta vad du tycker Lenita men hur många gånger har du inte gjort det? Någon måtta får det vara! Låt folk bestämma själva var de vill bo. De behöver inte uppleva Flamenco på samma sätt som du, eller?Berätta något positivt istället, det har du inte gjort en enda gång.
Svara med citat

Gammal 2007-03-24, 14:25

Standard
Citat:

Citat:

Du får berätta vad du tycker Lenita men hur många gånger har du inte gjort det? Någon måtta får det vara! Låt folk bestämma själva var de vill bo. De behöver inte uppleva Flamenco på samma sätt som du, eller?Berätta något positivt istället, det har du inte gjort en enda gång.
Men spott där. Jag tycker det är positivt att någon vill skriva under reserforum och ta fram saker som de har varit med om. Men tydligen måste man fråga först: "Vill du att jag ska ljuga eller vill du att jag berätta sanningen"! :!:
Svara med citat

Gammal 2007-03-24, 14:26

Standard
Citat:

Citat:

Citat:

Men spott där. Jag tycker det är positivt att någon vill skriva under reserforum och ta fram saker som de har varit med om. Men tydligen måste man fråga först: "Vill du att jag ska ljuga eller vill du att jag berätta sanningen"! :!:
Men stopp där ska det vara!
Svara med citat

Gammal 2007-03-24, 15:17

Standard
Citat:

Citat:

Citat:

Jag berättade ju att Pina Coladan var god. Och du, gäst, jag får spy ur mig hur mycket galla jag vill över detta hotell, vi betalade 30.000 för denna resa och då ska man faktiskt kunna förvänta sig annat. Det jag skriver är ju sant, kan du påstå att jag ljuger eller???
Svara med citat

Gammal 2007-03-24, 15:54

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Självklart är det minst lika intressant att höra negativa åsikter som positiva.
Sen förstår jag att man inte i förväg vill höra att man har valt ett mindre bra hotell.

Kom ihåg att hotellet eller maten inte är det som avgör hur bra semester du får.
Man kan äta sand och sova på jordgolv, och fortfarande stortrivas.
Åk på din semester med ett öppet sinne och en positiv inställning så kommer du garanterat få det som du förtjänar!

Olov
Svara med citat

Gammal 2007-03-24, 16:42

Standard
Kanske att hotell och maten är en mycket stor bit för att semestern skall betraktas som lyckad eller inte.
Svara med citat

Gammal 2007-03-24, 16:51

Flamencogäst

Standard Mat på Flamenco
Jag bodde två veckor på Flamenco i slutet av januari och har egentligen ingenting att anmärka särskilt. Men å andra sidan förväntade jag mig heller inte "västeländsk/nordisk" mat och samma standard som man har härhemma - jag åkte ju till andra sidan jordklotet till en helt annan kultur. Jag reste med öppna sinnen och var beredd att pröva på det som bjöds. En del var gott, en del inte och kaffet där var underbart gott!!. Hotellet försökte variera utbudet men jag var rätt trött på kyckling i alla fall efter dessa två veckor och köttet var inte alltid särskilt lättuggat. Grönsaker, såväl tillredda som färska, åt jag hur mycket som helst och någon tillstymmelse till magsjuka hade jag inte. Jag åt inte majonnäsbaserade röror/såser och sådant, men det äter jag heller inte annars; med tanke på värmen hade jag nog låtit bli det i alla fall. Dessutom fanns det andra restauranger att pröva på, man var inte tvungen till att äta på hotellet även om det var AI. Drinkarna i plastmuggarna var ju inte så kul, men en upplevelse - hotellet gav heller inte sken av att vara ett femstjärnigt sådant. Och att det inte fanns så många stolar vid poolen struntade jag helt i - jag åkte inte till karibien för att sitta vid hotellpoolen utan ville se och känna havet.
Jag har även innan mina tidigare resor läst en del resesajter för att få veta mera om stället jag ska, men bestämde mig efter denna resa att läsa sajterna efteråt! Det är roligare att jämföra andras erfarenheter i efterskott istället för att oroa sig inför en resa! Det är ju så som någon tidigare skrivit att resan är inte bara hotellet man bor på utan så mycket annat.
Svara med citat

Gammal 2007-03-24, 17:03

Marina

Standard nyss hemkommen.
Har nyss kommit hem till sverige efter en semester i ett land med bra väder och många soltimmar. Dock var hotellet och servisen från fritidsresor under all kritik. Fåglar vid frukostbordet, Kall mat på kvällarna, vi fick inte mycket kyckling men dessvärre, grisfötter, lever, lamm, segt kött och grillad fisk. Har träffat många trevliga vänner så detta har varit positivt. lite att göra på kvällarna så det blev baren som låg i receptionen bara det = under all standard.
Kan inte rekomendera detta hotell till någon.
Svara med citat

Gammal 2007-03-24, 17:46

Standard
Citat:

Jag tycker synd om dig kvinna...att du ska behöva spy ur så mycket galla över hotell Flamenco. Det låter som om det var din första resa utomlands. Sluta upp med dina kommentarer.
Har du inte tänkt på alla som går och väntar på att få åka till Margarita och ska bo på samma hotell och att du förstör det för dem?...nej, det har du inte tänkt på.
Du går och tänker på dina 30.000 tusen. För mig är det obegripligt att åka till en annan kultur för at låsa in sig på ett hotell och blir matad som du gjorde...bara vakna för att äta frukost sen vänta fyra timmar igen för att äta lunch, och sen efter några timmar äta middag.Jag kan tänka mig att du inte hann se ön, bara buffen.
Åter igen, tycker mycket synd om dig och om de som ska bo på Flamenco och har läst den här sidan. Det var som någon sa på den här sidan, man kan sova på golvet och äta sand men ändå ha en bra semester. Du gillade deras Pina Colada, vilken tur!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8