ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-03-24, 18:48

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous

Citat:
Ursprungligen postat av lenita

Mem snälla gäst, får man bara skriva här om man är positiv.? Jag har väl lika mycket rätt som alla andra att skriva vad jag tycker? Om det kommer en direkt fråga om hotellet jag har varit på, måste jag väl få svara. Varför tar du det så personligt?
Jag tycker synd om dig kvinna...att du ska behöva spy ur så mycket galla över hotell Flamenco. Det låter som om det var din första resa utomlands. Sluta upp med dina kommentarer.
Har du inte tänkt på alla som går och väntar på att få åka till Margarita och ska bo på samma hotell och att du förstör det för dem?...nej, det har du inte tänkt på.
Du går och tänker på dina 30.000 tusen. För mig är det obegripligt att åka till en annan kultur för at låsa in sig på ett hotell och blir matad som du gjorde...bara vakna för att äta frukost sen vänta fyra timmar igen för att äta lunch, och sen efter några timmar äta middag.Jag kan tänka mig att du inte hann se ön, bara buffen.
Åter igen, tycker mycket synd om dig och om de som ska bo på Flamenco och har läst den här sidan. Det var som någon sa på den här sidan, man kan sova på golvet och äta sand men ändå ha en bra semester. Du gillade deras Pina Colada, vilken tur!
Vad är det där för svammel? Du kan tycka att man inte ska sitta på ett hotell och bli matad, men det är väl inget försvar för att maten är undermålig? Man ska få det man betalar för, och om man betalt en dyr resa med all inclusive ska man banne mig få ätbar mat också. Dina synpunkter om att du tycker det är fel att sätta sig på ett hotell och inte se sig om, får du nog diskutera någon annanstans.
Svara med citat

Gammal 2007-03-24, 19:09

Yolanda

Standard jaha
Men snälla nån. Isla Margarita är som Kanarieöarna fast det ligger lite längre bort.

Så kul att höra alla svenskar som åker och klagar på allt, när ska ni fatta att ni är blåsta. 30 000 SEK kan man få kanonsemestrar för och svensken drar till sunkön Margarita bara för att Karibien låter exotiskt och spännande. Det är det också, men inte "Karibiens Canarie Islands", det är lika spännande som Säffle. Resebyråerna måste gnugga händerna nu när Thailand gått ner sig efter tsunamin. Ett nytt överskattat resmål att lägga 30 tusen på. Fan vad kul. Bra vinst till galningen Hugo Chavez också. Inte så att brottsligheten kommer att minska i takt med att folket sugs ut mer och mer.

Nej, kom igen nu allihop och orka leta lite i kartboken istället för att vara som en skock får och sitta på Margarita tillsammans med Bulle och Julle och Rulle och Julius.

Och sluta klaga. Ni sätter er själva in situationen, den som ger sig in i leken får leken tåla.
Svara med citat

Gammal 2007-03-24, 20:25

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard Hallå i sandlådan!
...jag kan inte annat än skratta :lol:

Jag vill bara säga det till alla Er som skall åka till t.ex. Flamenco att jag har haft gäster hos oss som har tyckt både det ena och det andra om det och andra hotell och alla har tyckt långt ifrån lika.
Igår hade jag ett sällskap på tre vuxna som berättade att de hade mått så dåligt inför resan, just för allt negativt som hade skrivits här om Flamenco, att den ena var på väg att hoppa av (utan att få några pengar tillbaka).

Nu så hade de varit här i några dagar och trivs bra med det mesta och tyckte att det knappt var något som stämde, varken om hoteller eller om platsen i stort. Det positiva de hade att säga om allt det negativa som sagts, var att nu åkte de hit med låga eller inga förhoppningar alls, och är nu nöjda med sin tillvaro!

Åk hit med varken eller och gör Er en egen uppfattning om vad det nu må vara! Lite positivt tänkande skadar aldrig! :-)

Mvh / R
Svara med citat

Gammal 2007-03-24, 21:31

Standard
Citat:

Citat:

Mem snälla gäst, får man bara skriva här om man är positiv.? Jag har väl lika mycket rätt som alla andra att skriva vad jag tycker? Om det kommer en direkt fråga om hotellet jag har varit på, måste jag väl få svara. Varför tar du det så personligt?
Jag tycker synd om dig kvinna...att du ska behöva spy ur så mycket galla över hotell Flamenco. Det låter som om det var din första resa utomlands. Sluta upp med dina kommentarer.
Har du inte tänkt på alla som går och väntar på att få åka till Margarita och ska bo på samma hotell och att du förstör det för dem?...nej, det har du inte tänkt på.
Du går och tänker på dina 30.000 tusen. För mig är det obegripligt att åka till en annan kultur för at låsa in sig på ett hotell och blir matad som du gjorde...bara vakna för att äta frukost sen vänta fyra timmar igen för att äta lunch, och sen efter några timmar äta middag.Jag kan tänka mig att du inte hann se ön, bara buffen.
Åter igen, tycker mycket synd om dig och om de som ska bo på Flamenco och har läst den här sidan. Det var som någon sa på den här sidan, man kan sova på golvet och äta sand men ändå ha en bra semester. Du gillade deras Pina Colada, vilken tur!
Kanske var det min första resa utomlands, vad vet du om det. Ska jag i så fall hånas för det. Kul för dig då att du är så berest, kanske lär jag mig med tiden jag oxå. Sedan fanns det faktiskt mycket negativ om detta hotell innan jag reste dit, så jag var faktist förberädd på hur det skulle vara. Förhoppningsvis kanske andra blir det oxå när de läser hur det är. Och varför ger du dig på just mig, 99% tycker ju likadant.
Svara med citat

Gammal 2007-03-26, 12:10

Standard
Citat:

Citat:

Citat:

Kanske var det min första resa utomlands, vad vet du om det. Ska jag i så fall hånas för det. Kul för dig då att du är så berest, kanske lär jag mig med tiden jag oxå. Sedan fanns det faktiskt mycket negativ om detta hotell innan jag reste dit, så jag var faktist förberädd på hur det skulle vara. Förhoppningsvis kanske andra blir det oxå när de läser hur det är. Och varför ger du dig på just mig, 99% tycker ju likadant.
Hej Lenita, du har rätt att uttrycka din åsikt så mycket du vill. Man behöver inte läsa reseforums sida, det finns andra sidor (icke svenska) där många andra uttrycker sig likadant om hotellet. Var och en har sin egen uppfatning och det ska alla respektera. Jag har själv bott på hotellet och hade inga stora förväntningar men trodde väl faktiskt att jag skulle få mat när jag bodde där.... tyvärr var den oftast slut! Jag hade en jättebra resa ändå
Svara med citat

Gammal 2007-04-11, 11:05

hultan

Medlem
hultan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jan 2007

Standard Nyss hemmkommen
från 2 veckors semester på isla.Vi bodde som sagt på Flamenco. Vi hade inte så stora förhoppningar ,precis som Rulle skriver.Men vi blev glatt överraskade, för såå dåligt var det inte. Vad kan man begära av 2+, inte så mycket. Rummen var stora breda sängar,rätt slitet. Men städerskorna gjorde ett fantasktiskt bra jobb . Sängöverkasten var tjusigt vikta som svanar, ibland satte de badlakanen på tvn också som svanar .Poolområdet helt ok kanske inte så stor men räckte gott till ett eftermiddagsdopp.De hade goda drinkar och toast i poolbaren.På eftermiddagarna kom underhållarna upp och hade bla spanska lektioner. Eller om man hellre ville spela dart eller eller något bollspel i vattnet.

Restaurangen var helt ok. De hade rätt mycket att välja på , jag åt väl mest grönsaker , ibland kyckling . Men mitt sällskap åt kyckling kött fisk korv . De hade alltid pasta ris och potatis .Köttfärssås lasagne mm fanns också ibland.Goa kakor efterätter melon ananas mm.Det fanns vin öl läsk vatten till alla måltider.På morgonen stod de och gjorde omelett och stekte ägg vid ett stort stekbord.

Baren vid receptionen serverade goa drinkar öl vin mm. De öppnade kl 17 på eftermiddagen . De gjorde allt för att man skulle få glas, men ibland tog de slut. Då blev det plastglas.

Strandbaren serverade goa hamburgare och ibland korv och bröd om man inte hade lust att käka lunch. De hade också drinkar öl vin wisky vatten ja allt drickbart. Där var det bara plastglas av förståeliga skäl.Solstolar på playan fanns det gott om. Men självklart fick man masa sig ner iallafall innnan kl 11.Men vem har tid att sova på semestern.
På playan gjorde de goa underhållarna ett fantastiskt jobb med allt från stretching aerobic wollyboll boule och andra tävlingar och lekar.Allt ingick givetvis i all inklusive.

Vågorna är höga och mycket strömt , så var försiktiga. Numera finns det badvakter. Det var flera tillbud när vi var där.Respektera de röda flaggorna. Man behöver inte gå så långt ut för att bli översköld av vågorna. Vattnet är varmt och gött, men håll er nära stranden.

Utflykter finns det gott om. Köp av agenterna på stranden mycket billigare än våra resebyråer ving och fritids. Min man var på en tvådagarsutflykt till orinoccodeltat , han var helnöjd. Jag och min svägerska var på jeepsafari också jättebra.På kvällarna är det lugnt, efter underhållningen vid 23 tiden stupar man i säng. Solen är stark ochså man är dödstrött när kvällen kommer. Stark solfaktor rekommendera 30 första 10 dagarna hade vi. Sedan blev det 20 och då bränner vi oss aldrig.En härlig semester önskar jag er alla som ännu inte har åkt ner kramisar Ewa
Svara med citat

Gammal 2007-04-11, 16:09

Snuttan

Standard nyss hemkommen
...från hotellet flamenco och margarita! Före resan var jag in och läste i detta reseforum om hotellet och då var det mkt negativt som stod skrivet. Man gör sig nästan en otjänst att googla om resemålet före man åker för det är lätt att skapa en uppfattning före man ens landat på ön!..hur som helst så är jag väldigt kräsen gällande mat och tycker inte om speciellt mkt. Flamencos mat var väl ingen höjdare men det var iaf bra variation på rätterna (lite okryddat kanske) och den var fräsch. Reste med ving och dom anordnade varje torsdag bbq-afton där dom grillade kött,korv och kyckling, det var verkligen jättegott!!...smakade precis som när man grillar hemma =)

Vi var ett sällskap på 5 personer som bodde på hotellet och alla hade hört talas om det rykte hotellets mat har och att många blivit sjuka. Vi gjorde så att vi alltid åt när maten just var framtagen och använde våtservetter före varje måltid. Självklart var vi lite försiktiga vad man vågade äta, men vi var 4 stycken som blev lite röriga i magen detta avsåg de personer som var lite rädda för att drabbas av ngn sjukdom. Den som inte alls tänkte på vad han åt eller vid vilken tidpunkt han tog för sig av maten var den ENDA som inte alls kände av några problem av maten!..går man runt och är rädd för att drabbas av allting tror jag man lättare drabbas

Rummen på flamenco är enkla men fräscha, vi hade inte ens en liten myra på rummet! Så det ska dom ha all cred för ¨

Är det så att man är lite less på maten ngn dag kan jag verkligen rekommendera restaurangen Thai Chi som är ca 10 min gångavstånd från flamenco, jättegod mat och en alldeles underbar och lummig trädgård som man sitter och har utsikt över när man äter.

En liten avslutning på det hela kan jag tycka att det är svårt att säga till någon om det är god mat eller inte till en annan person, varför? Jo, därför jag har inte dina smaklökar i min kropp. Men jag kan tro med den variation hotellet hade under min vistelse så ska det nog finnas ngt som passar ens smaklökar.
Svara med citat

Gammal 2007-04-16, 08:47

Positiv

Standard
Hej. Bodde på Flamenco i två veckor i Januari, och det var ett jättebra hotell! Gud vilka problem ni har ni andra, förstår ni inte att ni inte kan förvänta er samma standard som på scandic i kalmar
Maten var ingen höjdare, men vill man absolut inte äta ute (vilket man borde, för jag har aldrig varit på så mysiga restauranger som där), så går det mycket väl att äta sig mätt på hotellet.
Rummen var fina och fräscha, en och annan larv, men det är som sagt inte scandic. Att det finns så få stolar vid poolen tycker jag bara gjorde det finare och lugnare, hääärligt! Hotellets strandområde var trisst som attan, så gå en bit bort så får ni det finemang, jag lovar! Lite pengar måste man väl vara beredd att göra av med, eller?
Jag tycke iallafall att hotellet absolut är värt att rekomendera, och vet fler som tycker som jag. GLÖM INTE ATT DET ÄR LÅÅÅÅNGT HEMIFRÅN, så allt är inte som hemma....så det så era tråkmånsar!
Svara med citat

Gammal 2007-05-07, 13:52

Mike

Standard
Förstör för alla andra? Men nog måste vem som helst få ha sina åsikter. Har själv vart på stället och det är långt ifrån en drömupplevelse!
Skulle personligen lägga pengarna till annat resmål, med facit i handen vill säga. Det är en tråkigt karg ö, skitig. Vi upplevde den omtalade buffén, det var kyckling till höger och vänster, inga sittplatser. Sniglar i salladen och den efterlängtade magsjukan kom som ett brev på posten, inte så otippat.
Och nej, jag är väldigt berest. Finns så många andra ställen som är mer värda att åka till....

Men ett forum är till för att ge både ris och ros....sen är det upp till var och en att döma. Sen upplever inte alla samma saker, vissa vill ha mer valuta för pengarna, medan andra är nöjda med tillvaron ändå...inget dere är fel!
ni som ska åka dit, hoppas att ni får det bra och en trevlig upplevelse. Vi som vart där och upplevt en alltför negativ upplevelse, ja vi blir väl rika på lärdomen.... :-)

Citat:

Citat:

Svara med citat

Gammal 2007-05-07, 14:03

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard POSITIVT TÄNKANDE!
....som jag välkomnar lite positivt tänkande på denna sida. Nu menar jag inte att det BARA är negativt här, men man kunde tänka sig lite mindre gnäll.
Tack i alla fall för ett inlägg i lite positiv anda.....gör det bästa av den situation som råder. Därmed inte sagt att man skall ACCEPTERA att hotellen som de stora drakarna kontrakterar, håller för låg klass, om de nu gör det, men då biter det ju bästa att vända sig till respektive researrangör! :-)
Annars så finns det ju faktiskt alternativ som blir både bättre, billiga och flexibla med frihet att äta vart man vill. Hos oss t.ex. (skrattar för mig själv, åt alla de som nu ska klanka på att jag gör reklam). Men det är som Olov/Admin skrev en gång, ta till Er det Ni vill och hoppa över resten. Vill Ni komma till oss på "Sjuan" så är Ni väkomna, om så bara för lite tips och råd. Vi har faktiskt inget köptvång!
Varma och soliga 8) hälsningar från Playa El Agua! / Rulle
Svara med citat

Gammal 2007-05-07, 19:59

Berit

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Mike

Förstör för alla andra? Men nog måste vem som helst få ha sina åsikter. Har själv vart på stället och det är långt ifrån en drömupplevelse!
Skulle personligen lägga pengarna till annat resmål, med facit i handen vill säga. Det är en tråkigt karg ö, skitig. Vi upplevde den omtalade buffén, det var kyckling till höger och vänster, inga sittplatser. Sniglar i salladen och den efterlängtade magsjukan kom som ett brev på posten, inte så otippat.
Och nej, jag är väldigt berest. Finns så många andra ställen som är mer värda att åka till....

Men ett forum är till för att ge både ris och ros....sen är det upp till var och en att döma. Sen upplever inte alla samma saker, vissa vill ha mer valuta för pengarna, medan andra är nöjda med tillvaron ändå...inget dere är fel!
ni som ska åka dit, hoppas att ni får det bra och en trevlig upplevelse. Vi som vart där och upplevt en alltför negativ upplevelse, ja vi blir väl rika på lärdomen.... :-)

Citat:

Citat:

"Den efterlängtade magsjukan"skriver du...vad är du för en som längtar efter att bli dålig i magen. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta efter att ha läst ditt inlägg.
Svara med citat

Gammal 2007-05-12, 19:16

J

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Berit

Citat:
Ursprungligen postat av Mike

Citat:

Citat:

"Den efterlängtade magsjukan"skriver du...vad är du för en som längtar efter att bli dålig i magen. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta efter att ha läst ditt inlägg.
Och du förstod inte sarkasmen han skrev det med, kul
Svara med citat

Gammal 2007-06-09, 21:14

Standard Flamenco
Hej !

Jag var På Margarita förra året i November, jag bodde på flamenco två veckor spenderade följande vecka hemma efter resan på infektionskliniken pga uttorkning av campylobacter.

Jag och en polare ska till Margarita igen, till Flamenco i November TRE veckor.

Trevlig personal på hotellet, visst kankse inte lyx ala Hilton, men vem bryr sig. Maten var helt ok, mycket kyckling visst, men dte var jag som inte gillar rött kött superglad över. Fisk fanns det ofta. Omeletterna man fick färska på tallriken på frukost var sagolika. Fiskgrillaren på kvällen var även han superb på att servera maten.

Visst jag blev sjuk, ;Men det blev jag i Seaschellerna också. Den gången fick jag salmonella och personalen var vidrig. Allt beror på vilken inställning man går in med tror jag. Man får vara beredd på att Sydamerika kanske inte har samma standard som flertalet andra resmål. ;Mycket beroende på att pengarna stannar hos de rikare och florerar inte på samma sätt.
Svara med citat

Gammal 2008-12-24, 13:56

robban1977

Standard
Någon som vet något om standarden på det här stället, fortfarande sunkit?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8