|
|

2007-03-21, 17:54
|
Reg.datum: mar 2007
Rykte: 0
|
IM eller Thailand?!
Så var det då dags för oss att göra det "svåra" valet - vart åker vi i februari/mars 2008? Efter alla sköna junidagar på vår egen paradisstrand o by på Kreta :P vill vi prova nåt nytt mitt i vintern. Har två tonårsdöttrar som också kommer med. Vill inte ha alltför mycket hålligång och barnfamiljeliv runt oss ( ursäkta alla med små barn :!: ) men ändå nåt att fylla vissa dagar med. Att bara vara på stranden orkar vi ungefär halva tiden. Shoppa billigt gillar ju döttrarna också . Har nån nåt bra förslag :?:
|
|
|

2007-03-21, 19:36
|
Reg.datum: feb 2006
|
IM kan vara ett val för Er!
Hejsan!
Vill man undvika barnfamiljer och annat så KAN ju flygstolar och ett privat boende vara ett alternativ. Jag har en fastighet i Playa El Agua med lgh som jag hyr ut och dessutom så sköter jag ytterligare lgh åt några vänner. Shopping? ja, Sambil shoppingsmall, kan nog hålla dem sysselsatta et par dagar. Där finns det 250 butiker (de flesta med käder, smycken, Nike, Puma, märkesbutiker i överigt, men även billigare affärer.
Där finns även bio, caféer och restauranger som är väl värda ett besök.
Har Ni frågor & funderingar så är det bara att höra av sig via hemsidan eller mail. Ni hittar bägge här nedan på knapparna för länkar.
Mvh Rulle / Isla Margarita
|
|
|

2007-03-22, 06:49
|
|
|
Re: IM eller Thailand?!
Citat:
|
Ursprungligen postat av kouklamo
Så var det då dags för oss att göra det "svåra" valet - vart åker vi i februari/mars 2008? Efter alla sköna junidagar på vår egen paradisstrand o by på Kreta :P vill vi prova nåt nytt mitt i vintern. Har två tonårsdöttrar som också kommer med. Vill inte ha alltför mycket hålligång och barnfamiljeliv runt oss ( ursäkta alla med små barn :!: ) men ändå nåt att fylla vissa dagar med. Att bara vara på stranden orkar vi ungefär halva tiden. Shoppa billigt gillar ju döttrarna också . Har nån nåt bra förslag :?:
|
Rekommenderar Thailand, Hua Hin, där har du allt - eller lite lugnare Cha Am!
|
|
|

2007-03-22, 16:50
|
|
|
har varit på im,och hos rulle.
jag rekomenderar thailand
|
|
|

2007-03-22, 18:43
|
Reg.datum: jan 2007
|
Har varit på både IM och ofta i Thailand. Skulle helt klart föredra Thailand där Kata Beach tillhör mina favoriter.
Till IMs fördel tycker jag klimatet är, det är något svalare än i Thailand.
|
|
|

2007-03-23, 16:48
|
Reg.datum: feb 2007
Rykte: 6
|
IM eller Thailand
Ingen svår fråga för oss! Thailand helt klart. Håller med Oldie om att IM är mer som svensk högsommarvärme och i Thailand är det något varmare. Man behöver inte ha något långärmat på kvällarna som i IM där det alltid blåser. Dessutom är invånarna helt underbara i Thailand, en helt annan mentalitet kanske beroende på deras religion. Vi har aldrig varit rädda för någon kriminalitet och om det hänt något har det faktiskt varit turisters fel. Maten jättegod och inte har vi blivit magsjuka där trots att vi varit där många gånger. Vi gillar också Kata, lite lugnare, men ändå nära Karon och Patong om man vill ha lite liv och rörelse. Normalt inga höga vågor, badvänligt och varmt i vattnet. Dessutom kan man åka longtailboat till Freedom beach och snorkla och mata fiskarna. Vi har nyligen kommit hem från IM och vi säger aldrig mer, men Thailand.... Dit längtar vi redan
|
|
|

2007-03-23, 17:08
|
Reg.datum: jan 2007
|
Vi har bokat in hela december 07 på Kata Beach Resort
|
|
|

2007-03-25, 13:44
|
Reg.datum: dec 2006
|
Citat:
|
|
Hej!
Kom hem idag från IM föredrar Thailand Krabi/Christina
|
|
|

2007-03-25, 14:05
|
|
|
Citat:
|
|
Hej,
Jag kom hem igår, och jag håller med Christina: Thailand är bättre!
I alla fall om man vill uppleva en vacker natur och mycket grönska. IM:s natur består mest av buskar, kaktusar och skräp.
/Gunnar
|
|
|

2007-03-25, 18:13
|
|
|
Thailand så klart
Att besöka en nationalpark på Isla Margarita ,som skall vara de renaste platserna på ön är som att besöka vår kommenala soptipp en blåsvädersdag.
|
|
|

2007-03-25, 18:14
|
|
|
Thailand så klart
Att besöka en nationalpark på Isla Margarita ,som skall vara de renaste platserna på ön är som att besöka vår kommenala soptipp en blåsvädersdag.
|
|
|

2007-03-25, 18:36
|
|
Re: Thailand så klart
Citat:
|
Ursprungligen postat av bol
|
Håller med mycket besviken på den sk.Ö-turen varför lägga ett besök på Sambil OK derfanns ju Mackes råd till Fritidsresor gör en havdagsutflykt istället/Christina
|
|
|

2007-03-25, 19:59
|
|
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Anonymous
Citat:
|
|
Hej,
I alla fall om man vill uppleva en vacker natur och mycket grönska. IM:s natur består mest av buskar, kaktusar och skräp.
.
/Gunnar
|
Hej Gunnar, hej Christina och alla andra svenskar som tycker så mycket om mitt land. Jag är själv thailändska och har bott i Sverige i 10 år och jag måste säga att jag föredrar mitt land framför ert. Synd att ni inte kan vara lika glada, trevliga och ödmjuka som vi är. Istället är ni tråkiga, arroganta, rasistiska och ser buttra ut hela tiden medan vi alltid går med ett leende på läpparna. Fortsätt att åka till Thailand, vi behöver era pengar.
Pranne.
|
|
|

2007-03-25, 21:27
|
|
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
|
Hej,
.
/Gunnar
|
Hej Gunnar, hej Christina och alla andra svenskar som tycker så mycket om mitt land. Jag är själv thailändska och har bott i Sverige i 10 år och jag måste säga att jag föredrar mitt land framför ert. Synd att ni inte kan vara lika glada, trevliga och ödmjuka som vi är. Istället är ni tråkiga, arroganta, rasistiska och ser buttra ut hela tiden medan vi alltid går med ett leende på läpparna. Fortsätt att åka till Thailand, vi behöver era pengar.
Pranne.
|
Men varför åker du inte hem då :?:
|
|
|

2007-03-25, 23:23
|
|
isla margaret
Hej!
Nyss hemkommen IM
Vi bodde på´isla caribe till en början hade fel adress när vi bokade
Hotellet var bra om man plockade bort pellejönsarna som spelade diskomusic dagarna i ända på hög volym man kunde inte lyssna på si n egen MP 3 läsa en bok eller föra ett normalt samtal vi påtalade detta vid flera tillfällen,drog ur kontakten men ingenting fungerade
Stranden flaggade alltid rött,därför trodde jag att vi kunde koppla av vid poolen men icke .Alla är ju inte intresserade av om några spelat bordtennis
dette behöver inte VRÅLAS ut i högtalare Eller om villka som vinner i DIngenting respekterades eller vem som vinner i Dart
Hotellet var bra Personalen pratede mycket dålig engelska
Solstolarna bokas före 5:00 på morgonen så glöm pm Du vill ha stol+Parasoll hristina
|
|
|

2007-10-20, 17:04
|
|
|
Helt klart Thailand!! Sätter aldrig min fot på Margarita igen!
|
|
|

2007-10-23, 10:57
|
|
|
Testa båda själv
Varför inte besöka båda platserna. Vi har varit på Isla och trivdes utmärkt, vi blev INTE magsjuka eller överfallna, klimatet var helt enkelt så underbart man kan tänka sej, det behövdes inte långärmat på kvällen även att det blåste nästan hela tiden, det var en ljummen underbart härlig vind, och det finns barnvänliga stränder utan vågor. Vi hade inte långärmat en enda gång på hela tiden, och inte tuppskinn heller, så det var betydligt bättre än en svensk normalsommar. Vi var där januari i år, och vi tänker nog återvända. Men först ska vi till Asien, men då Thailand har blivit Sveriges granngård, och risken nästan lika stor att man springer på sina arbetskamrater eller bygrannar där som hemma så valde vi istället Kambodja.
Temperaturmässigt är det ju likartat, och jag är lite bekymrad för att värmen ska vara lite för jobbig i Asien, men dels därför som vi ska bilda oss en egen uppfattning. Är värmen jobbig, ja då blir det definitivt Isla i framtiden. Är den acceptabel så kanske vi testar Thailand innan vi åtevänder till Isla.
Men jag tror inte du blir besviken om du åker till Isla, ön har sin tjusning.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|