|
7th - Vår FÖRSTA misssnöjda gäst!
|

2007-03-09, 15:04
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 0
|
7th - Vår FÖRSTA misssnöjda gäst!
Det var väl oundvikligt att det skulle ske förr eller senare, men inte blir det roligare för det? Jag har försökt att växa sakta och nobbat alla reklamerbjudanden och sagt att Vi ska växa med Vårt rykte, och DET har Vi sanneligen gjort. Det har blivit fler och fler gäster för var dag och alla rekomenderar vidare och igår så släppte väl proppen på något sätt, för Vi vart fullkomligen invarderade av svenskar. Jättekul, men när man inte riktigt har räknat med det så vart det väl lite rörigt, det tog lite tid, oxfilén tog slut (det kommer 200 nya friska kilon idag). Vi gjorde alla Vårt bästa och alla (nåja, nästan) var jättenöjda, utom då ett bord.
De vart lite besvikna att oxfilén var slut (de kom bland de senare gästerna), men beställde istället 3 fiskfilé med skaldjurssås och som kompensation så bjöd jag dem på var sitt glas vitt vin till maten. Den fjärde i sällskapet åt Våra svenska köttbular med gräddsås, potatismos och lingonsylt.
Vi hade som sagt var fullt upp och ALLA ville ju prata med mig om allt mellan himel och jord, så jag hade väl inte så mycket att göra mer med just det bordet, förrens fram tills att de reste sig och skulle gå. Då kom den ena mannen ällskapet fram och sade med bister min; "jag kommer aldrig mera att sätta min fot här! Fy fan!" och så pep han iväg, och där satt jag med "tappad haka".
Nu undrar man vad var det som inte var bra? Tallrikarna var minsann barskapade, så verkar ju inte som det var något fel på maten. Kanske tyckde de att det tog för lång tid, eller vad var det annars? Jag tycker att man har rätt att få veta vad det är som gör gästen missnöjd, och lika självklart få möjlighet att rätta till eventuella fel eller brister.
Nåja, Vi hade "fullt hus" och ALLA andra var supernöjda och öste beröm över, inte minst Vårt kök, och då ett större söällskap var från en hotell & restaurangfamilj från Sverige, så kändes det som Vi fick beröm av både proffs och amtörer (om det nu finns amtörer på service och mat, man känner ju det man känner oavsett).
Vad vill jag nu ha sagt med detta? Jo, att om Ni kommer till oss på "sjunde" eller "sjuan" som en del säger, så skulle det vara en sko som klämmer någonstans någongång, så säg till. Vi är människor av kött och blod, men Vi vill ju självklart att Ni ska vara nöjda fram tils det Ni Ni går därifrån.
En tid framöver så kommer Vi sannolikt ha lite "växtverk", men jag hoppas Ni har överseende med det i så fall. Fall in i den karibiska lunken, ta en öl, ett glas vin eller en god fruktig drink och koppla av. Maten kommer tids nog och jag kan lova att den är värd att vänta lite på. :-)
Väl mött på 7t Heaven / Septimo Cielo (Sjunde Himlen)
Varma & soliga 8) häslningar från PEA (Playa El Agua)
www.isla-margarita.se / runar.hellstrand@telia.com
PS: Dessutom så visade det sig att de hade lämnat 10 000 Bs för LITE till notan, och det är ju faktiskt ett lagbrott, även här. Nu var det kanske ett MISSTAG (man hoppas ju) och då har i vart fall även han/de visat med önskvärd tydlighet att de inte heller är perfekta! :roll:
|
|
|

2007-03-09, 16:20
|
|
|
Jaha ??
Ärligt talat, vem bryr sig ??
Min käre restaurangägare, vem bryr sig om dina missnöjda kunder.......eller din oxfile........eller ditt ego.
Herregud, det finns öar i Karibien som är överlägsna, men svenskarna är likriktade och konformiga som vanligt. Snart har Hugo Chavez tagit över Isla Margarita och alla tråkiga svenska charterturister som varit på Mallorca och Kanarieöarna (åhh, vi måååste åka dit alla andra varit och ta med oss svenskt kaffe också) hittat ett nytt billigt resmål.
Ett par år till, sedan är Isla Margarita ett minne blott, när nyhetens behag försvunnit och resebolagen fått ta hand om tillräckligt med rånade/mördade/våldtagna svenska lättlurade turister.
|
|
|

2007-03-09, 16:29
|
|
|
Nu, Rulle, har du väl snart gjort tillräckligt med reklam över din restaurang och ditt boende du hyr ut. Du är ju inne på var och varannan tråd. Det räcker nu! :roll:
|
|
|

2007-03-09, 16:35
|
|
|
fattigas ö
undrar varför jänkarna inte sätter sin fot på isa margarita?
Jo därför att det finns så mycket bättre öar att åka till för samma pris men europeerna har ännu inte fattat detta .
Ska man åka till de bästa öarna i karibien då ska man ta reda på vart amerikanerna åker. dom har koll på detta på samma sätt som vi europeer har koll på medelhavet.
|
|
|

2007-03-09, 18:26
|
|
SUCK! Att Ni bara orkar!
OM Ni nu inte vill åka hit, så slipper Ni ju, eller hur? Ni är ju inte ett dugg bättrre än de som skriver in till kvällstidningarna och klagar på TV-programmen, när det finns både kanalväljare och av/på-knapp!
Läs det Ni vill läsa här i forumet och hoppa över det som Ni inte gillar, det kan ju inte vara så svårt? :-)
Ha en bra dag i alla fall, det kan Ni behöva! :-)
Greeetings from the sun 8) & fun :lol: ! / Rulle
PS: Jag har grannar som är jänkare och en hel del gäster från både USA & Canada! Mindre glada toner mellan Busch & Chavez gör att många därifrån tror att de skulle löpa större risker här än andra, vilket är helt felaktigt.
|
|
|

2007-03-09, 18:32
|
|
|
Re: fattigas ö
Citat:
|
Ursprungligen postat av G-host
Jo därför att det finns så mycket bättre öar att åka till för samma pris men europeerna har ännu inte fattat detta .
Ska man åka till de bästa öarna i karibien då ska man ta reda på vart amerikanerna åker. dom har koll på detta på samma sätt som vi europeer har koll på medelhavet.
|
DU SKULLE ALDRIG HA RÅD ATT ÅKA TLL ÖAR DÄR AMERIKANERNA BRUKAR SEMESTRA...TÄNK PÅ DRICKSKULTUREN VI SVENSKAR INTE ÄR VANA VID, BARA FÖR AT NÄMNA EN ENDA SAK.
|
|
|

2007-03-09, 18:42
|
|
|
IM är nog det mest överreklamerade semesterstället. Var där i tre veckor och visst var det fina stränder och vacker solnedgång, men inte så mycket mer. Ni som tycker att det är så vackert där, var hittar ni det vackra. ? Åker man till Grand Canaria, så är det minst lika vacker och desutom mycket renare.
Jag känner mig mycket besviken på att Ving målade upp IM som paradiset på jorden, hoppas att ni som ska dit har det i åtanke.
Det är smutsigt, man är hela tiden rädd att bli rånad, tar man en Taxi på kvällen måste man kolla att föraren inte besökt samma bar som dig, kalla detta charmigt, men det tycker inte jag. :?
|
|
|

2007-03-09, 22:57
|
|
|
Re: 7th - Vår FÖRSTA misssnöjda gäst!
Citat:
|
Ursprungligen postat av margarita
Det var väl oundvikligt att det skulle ske förr eller senare, men inte blir det roligare för det? Jag har försökt att växa sakta och nobbat alla reklamerbjudanden och sagt att Vi ska växa med Vårt rykte, och DET har Vi sanneligen gjort. Det har blivit fler och fler gäster för var dag och alla rekomenderar vidare och igår så släppte väl proppen på något sätt, för Vi vart fullkomligen invarderade av svenskar. Jättekul, men när man inte riktigt har räknat med det så vart det väl lite rörigt, det tog lite tid, oxfilén tog slut (det kommer 200 nya friska kilon idag). Vi gjorde alla Vårt bästa och alla (nåja, nästan) var jättenöjda, utom då ett bord.
De vart lite besvikna att oxfilén var slut (de kom bland de senare gästerna), men beställde istället 3 fiskfilé med skaldjurssås och som kompensation så bjöd jag dem på var sitt glas vitt vin till maten. Den fjärde i sällskapet åt Våra svenska köttbular med gräddsås, potatismos och lingonsylt.
Vi hade som sagt var fullt upp och ALLA ville ju prata med mig om allt mellan himel och jord, så jag hade väl inte så mycket att göra mer med just det bordet, förrens fram tills att de reste sig och skulle gå. Då kom den ena mannen ällskapet fram och sade med bister min; "jag kommer aldrig mera att sätta min fot här! Fy fan!" och så pep han iväg, och där satt jag med "tappad haka".
Nu undrar man vad var det som inte var bra? Tallrikarna var minsann barskapade, så verkar ju inte som det var något fel på maten. Kanske tyckde de att det tog för lång tid, eller vad var det annars? Jag tycker att man har rätt att få veta vad det är som gör gästen missnöjd, och lika självklart få möjlighet att rätta till eventuella fel eller brister.
Nåja, Vi hade "fullt hus" och ALLA andra var supernöjda och öste beröm över, inte minst Vårt kök, och då ett större söällskap var från en hotell & restaurangfamilj från Sverige, så kändes det som Vi fick beröm av både proffs och amtörer (om det nu finns amtörer på service och mat, man känner ju det man känner oavsett).
Vad vill jag nu ha sagt med detta? Jo, att om Ni kommer till oss på "sjunde" eller "sjuan" som en del säger, så skulle det vara en sko som klämmer någonstans någongång, så säg till. Vi är människor av kött och blod, men Vi vill ju självklart att Ni ska vara nöjda fram tils det Ni Ni går därifrån.
En tid framöver så kommer Vi sannolikt ha lite "växtverk", men jag hoppas Ni har överseende med det i så fall. Fall in i den karibiska lunken, ta en öl, ett glas vin eller en god fruktig drink och koppla av. Maten kommer tids nog och jag kan lova att den är värd att vänta lite på. :-)
PS: Dessutom så visade det sig att de hade lämnat 10 000 Bs för LITE till notan, och det är ju faktiskt ett lagbrott, även här. Nu var det kanske ett MISSTAG (man hoppas ju) och då har i vart fall även han/de visat med önskvärd tydlighet att de inte heller är perfekta! :roll:
|
Hej Rulle
Bry dig inte om de giftiga kommentarer på den här sidan. Jag tror att de är avundsjuka på dig. Nu förstår jag varför du lämnade Sverige och flyttade till Margarita. Och medan du bor på en solig och varm plats året runt och umgås med olika människor sitter de här "giftiga ormar" här instängda i sina hem, buttra och sura och inte ens pratar med grannen, eller ännu värre, går sjukskrivna på grund av depression.
Kerstin
|
|
|

2007-03-09, 23:16
|
|
Jag överlever både det och sannolikt dom också! :-)
Tack för det Kerstin, men jag tar inte åt mig nämnvärt. var och en gör ju sina val och jag har gjort mitt. Vi lever rimligtvis konsekvenserna av Våra egna val, och jag klagar inte.
Jag har visserligen häcken full mest hela tiden, men det är skönt att bo och arbeta i ett annorlunda klimat, både vädermässigt och mentalt! :-)
Många varma tankar & hälsningar från IM! / Rulle
|
|
|

2007-03-10, 09:42
|
|
|
Re: 7th - Vår FÖRSTA misssnöjda gäst!
Citat:
|
|
Hej Rulle.
Läs gärna mitt mail. En del människor skulle nog stanna hemma och låta bli att förgifta luften för andra. Jag har varit på Margarita två gånger och stortrivts. Jag vet att det finns fler karibiska öar och mitt mål i livet är att försöka besöka så många som möjligt (har ingen ambition att åka till svenne-landet Thailand). Bara jag hör ordet Thailand reser sig mina hårstrån, va fan är det för kul att åka till ett land som ALLA svenskar snart har varit i? Stå på dig Rulle, kommer jag till Playa el Agua igen så garanterar jag att jag har med lingonsylt (det funkar ju inte utan eller?.)
Förresten hur har du det med isterband? Det gillar svensken också..
Puss
Heléne
|
|
|

2007-03-10, 14:58
|
|
...jag är vaccinerad!
:-).....ja, mot såna där attacker! *skrattar* :lol:
Jag trivs här och det gör det stora flertalet också, oavsett nationalitet. Allt fler av mina gäster blir stamgäster och kommer tillbaka med jämna mellanrum. De som inte gillar det eller tror att de inte kommer att göra det, kan som sagt var lika gärna bli hemma eller esa någon annanstans.
Jag tror Vi nöjer oss med köttbullar så länge. Det har många runt om i världen hört talas om och vill gärna prova. :-)
Tacl för uppmuntrande ord i alla fall, och förhoppningsvis så syns Vi någon gång framöver här.
Varma tankar och soliga 8) hälsningar! / Rulle
|
|
|

2007-03-10, 18:36
|
|
|
Re: ...jag är vaccinerad!
Citat:
|
:-).....ja, mot såna där attacker! *skrattar* :lol:
Jag trivs här och det gör det stora flertalet också, oavsett nationalitet. Allt fler av mina gäster blir stamgäster och kommer tillbaka med jämna mellanrum. De som inte gillar det eller tror att de inte kommer att göra det, kan som sagt var lika gärna bli hemma eller esa någon annanstans.
Jag tror Vi nöjer oss med köttbullar så länge. Det har många runt om i världen hört talas om och vill gärna prova. :-)
Tacl för uppmuntrande ord i alla fall, och förhoppningsvis så syns Vi någon gång framöver här.
Varma tankar och soliga 8) hälsningar! / Rulle
|
Hej Rulle
Och grattis. Du har lyckats med det jag har gått och drömt i många år (jag menar ett litet hotell på Margarita och dessutom en restaurang). Jag har varit på många ställen i världen på grund av mitt jobb som resemontör och uppskatat varenda sekund jag har fått uppleva en annan kultur. Varje land har sin charm och Venezuela är absolut ett av mina favorit länder, framföralt Isla de Margarita. Själv är jag gift med en vacker venezuelanska och vi åker till Venezuela vartannat år . Synd att vi inte visste någonting om dina lägenheter när vi var på Margarita juni 2006 men vi kommer säkert att kontakta dig nästa gång. Har redan rekommenderat din restaurang till svärmor som bor i Puerto La Cruz och till svågern som är kock. Han lär ha blivit nyfiken på dina svenska köttbullar. Själv kommer jag att beställa "filete de Pargo, eller Mero, eller Sierra och en kall Polar så klart den dagen jag sätter min fot på Septimo Cielo.
Mucha suerte en el futuro.
|
|
|

2007-03-10, 20:22
|
|
Gracias, amigo mio!
Hola Amigo!
...då sitter vi ju hur som helst lite i samma båt, för min sambo är från Venezuela, närmare bestämt från Punto Fijo - Estado de Falcón.
Jag är faktiskt nöjd med mitt liv här, även om jag nu har häcken full för jämnan och undra lite vad f-n man håller på med. men så får man en lugnt stund, en bit god matnere på stranden, en kall Polar och så känns livet med ens toppen.
Precis som du säger så har jag lyckats förvekliga vad som för många bara blir just en dröm, så jag har absolut ingen anledning att klaga. Jag får fler och fler besökare för var dag på restaurangen och 99 % är 100 % nöjda och mycket mera kan man inte begära. Då känns det helt enkelt rätt, och man orkar några mil till. :-)
Mandar mis saludos a tu esposa y por su puesto, un dia en el futuro, bien venido. La primera cerveza te brindo yo! Salud & sol por siempre! / Rulle
|
|
|

2007-03-11, 18:57
|
|
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av lena
IM är nog det mest överreklamerade semesterstället. Var där i tre veckor och visst var det fina stränder och vacker solnedgång, men inte så mycket mer. Ni som tycker att det är så vackert där, var hittar ni det vackra. ? Åker man till Grand Canaria, så är det minst lika vacker och desutom mycket renare.
Jag känner mig mycket besviken på att Ving målade upp IM som paradiset på jorden, hoppas att ni som ska dit har det i åtanke.
Det är smutsigt, man är hela tiden rädd att bli rånad, tar man en Taxi på kvällen måste man kolla att föraren inte besökt samma bar som dig, kalla detta charmigt, men det tycker inte jag. :?
|
Mycker korkat av dig att lita på en katalog (Ving). Är man berest tar man reda på fakta om resmålet innan man åker dit. Jag tror inte att Margarita är smutsigare en Goa...tycker att du överdriver och dessutom låter du som en väldigt negativ person som bara väljer att betona det som är dåligt.
|
|
|

2007-03-13, 16:18
|
|
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Anonymous
Citat:
|
|
DU SKULLE ALDRIG HA RÅD ATT ÅKA TLL ÖAR DÄR AMERIKANERNA BRUKAR SEMESTRA...TÄNK PÅ DRICKSKULTUREN VI SVENSKAR INTE ÄR VANA VID, BARA FÖR AT NÄMNA EN ENDA SAK.
|
Men hallå. Kostar inte så mycket att åka kryssning från miami, eller direkt till Cozumel, eller Aruba eller vart man nu vill åka. Vadå drickskultur förresten, tala för dig själv att du inte har råd eller att du inte är van. Kom in i matchen, Isla Margarita är nyhetens behag, the flavor of the month, ett dagslända.
Kvalitet vinner alltid i längden. Margarita är ett överskattat resmål som enbart blomstrar just nu tack vare smart marknadsföring från resebolagen som tjänar grova pengar på lättlurade europeer som tror att dom kommit till paradiset. Snarare paradisets smustiga bakgård.
|
|
|

2007-03-14, 18:40
|
|
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Joe Montana
Citat:
|
Citat:
|
|
|
Men hallå. Kostar inte så mycket att åka kryssning från miami, eller direkt till Cozumel, eller Aruba eller vart man nu vill åka. Vadå drickskultur förresten, tala för dig själv att du inte har råd eller att du inte är van. Kom in i matchen, Isla Margarita är nyhetens behag, the flavor of the month, ett dagslända.
Kvalitet vinner alltid i längden. Margarita är ett överskattat resmål som enbart blomstrar just nu tack vare smart marknadsföring från resebolagen som tjänar grova pengar på lättlurade europeer som tror att dom kommit till paradiset. Snarare paradisets smustiga bakgård.
|
Var på Aruba juni 2003 och bodde på Aruba Marriott Resort & Stellaris Casino. Åt pasta al Alfredo på deras rest. Tuscany(inne på hotellet) och betalade 35 dollar (endast pasta rätten kostade så där mycket)för att inte nämna vad en flaska vin kostar och alla dricks man lämnar. Det enda som är värt att se på Aruba är havet (Baby beach är en av de finaste stränderna)...och lika fint hav såg jag på Los Roques i Venezuela . Annars finns ingenting att se på Aruba än "The natural bridge"...och förresten, jag såg inte EN ENDA svensk på hotellet. Så det är inte alls så billigt som du VILL tro.Tycker att det finns mer att göra och se på Margarita
|
|
|

2007-03-14, 18:56
|
|
BÅDE pasta & vin för samma pris!
Nu så har jag inte varit på Aruba, men jag tycker att alla får åka vart de vill och lägga hur mycket pengar de vill på i princip vad f-n som helst!
Låt de som vill åka till vad det nu må vara, göra det och sluta hålla på å hacka på varandra. De e ju för f-n som en jävla sandlåda här ibland!
Kan i alla fall informera Er om att här kan man få en pasta OCH en flaska gott vin för de pengarna, right down on the beach!
Live your life your way and let the other do the same! 8) /Rulle
|
|
|

2007-03-14, 19:01
|
|
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Joe Montana
Citat:
|
Citat:
|
|
|
|
Jag håller med den som var på Aruba 2003. Ön är svindyr och överreklamerat resmål. Sjäv bodde på The Mill Resort december 2005 och man ska lämna dricks till höger och vänster, vilket man inte gör i Sverige. Hade mycket roligare i La Asuncion (Margaritas huvudstad) december 2006 än i Oranjestad (Arubas huvudstad).
|
|
|

2007-03-15, 15:04
|
|
|
Konstigt folk
Inget att göra på Aruba ? Ni skämtar. Bästa semestern jag någonsin haft.
Kan varmt rekommendera Marriott där, kanonbra hotell med härlig personal och ett riktigt trevligt läge.
Fanns hur mycket som helst att göra på Aruba, så mycket att vi knappt hann med allt vi ville göra. Snorkling/dykning på både rev/vrak, katamaranturer, djuphavsfiske, tennisturneringar, casinon, golftävlingar, jeepsafaris, ett kanonmodernt gym på hotellet, superbra mat till rimliga priser (åkte inte all-inclusive, varför bara äta/dricka på ett ställe när man har en hel ö att pröva på), helikopterturer, kanonbra shopping inne i stan och party hela natten lång om man ville ha det också. Lägg till detta kanonbra stränder för oss som älskar vattensport, bra kommunikationer med både taxi och buss och modernt överallt där det behövdes med alla bekvämligheter. Dessutom en imponerande organisation när vi behövde få tag på en läkare mitt i natten efter en liten "olycka".
Skulle inte kalla Aruba varken dyrt eller överreklamerat, snarare ett lysnade resmål och en riktig pärla i Karibien. Vad gäller dricksen så märks det knappt av ändå, är man van vid USA så är det ingen skillnad. Förresten, ger ni ingen dricks på Isla Margarita ?? Snålt i så fall, det bör man faktiskt göra till de som arbetar för att man själv skall bli nöjd.
So long och krama varandra på semstern
|
|
|

2007-03-15, 19:37
|
|
|
Re: Konstigt folk
Citat:
|
Ursprungligen postat av Rock´n roll
Inget att göra på Aruba ? Ni skämtar. Bästa semestern jag någonsin haft.
Kan varmt rekommendera Marriott där, kanonbra hotell med härlig personal och ett riktigt trevligt läge.
Fanns hur mycket som helst att göra på Aruba, så mycket att vi knappt hann med allt vi ville göra. Snorkling/dykning på både rev/vrak, katamaranturer, djuphavsfiske, tennisturneringar, casinon, golftävlingar, jeepsafaris, ett kanonmodernt gym på hotellet, superbra mat till rimliga priser (åkte inte all-inclusive, varför bara äta/dricka på ett ställe när man har en hel ö att pröva på), helikopterturer, kanonbra shopping inne i stan och party hela natten lång om man ville ha det också. Lägg till detta kanonbra stränder för oss som älskar vattensport, bra kommunikationer med både taxi och buss och modernt överallt där det behövdes med alla bekvämligheter. Dessutom en imponerande organisation när vi behövde få tag på en läkare mitt i natten efter en liten "olycka".
Skulle inte kalla Aruba varken dyrt eller överreklamerat, snarare ett lysnade resmål och en riktig pärla i Karibien. Vad gäller dricksen så märks det knappt av ändå, är man van vid USA så är det ingen skillnad. Förresten, ger ni ingen dricks på Isla Margarita ?? Snålt i så fall, det bör man faktiskt göra till de som arbetar för att man själv skall bli nöjd.
So long och krama varandra på semstern
|
VAD HAR DU PÅ DEN HÄR SIDAN ATT GÖRA? DET ÄR ETT FORUM OM ISLA MARGARITA, INTE ARUBA, ELLER HAR DU INTE MÄRKT DET?
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|