ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-02-26, 20:08

Standard flygpriser
Vill så gärna åka till Isla Margarita....Vilket flygbolag säljer de billigaste flygbiljetterna från Stockholm till Porlamar vid jul och nyår - någon som vet? Tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2007-02-26, 23:25

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Från vilken stad? Hur länge vill du stanna? Flygpriser är en färskvara som ändras dagligen beroende på tillgång, efterfrågan, oljepris och kampanjer.

Om man vill resa reguljärt blir det troligen 2 byten åt varje håll vilket drar upp priset. Bästa lösningen är charterbolagen som förhoppnigsvis kommer flyga direkt även nästa säsong.

Räkna med minst 8000-10.000 kr per person tur och retur.
Svara med citat

Gammal 2007-02-27, 07:50

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Micke

Från vilken stad? Hur länge vill du stanna? Flygpriser är en färskvara som ändras dagligen beroende på tillgång, efterfrågan, oljepris och kampanjer.

Om man vill resa reguljärt blir det troligen 2 byten åt varje håll vilket drar upp priset. Bästa lösningen är charterbolagen som förhoppnigsvis kommer flyga direkt även nästa säsong.

Räkna med minst 8000-10.000 kr per person tur och retur.
Som sagt, vi ska från Stockholm. Undrar när Ving släpper ut sin katalog?
Svara med citat

Gammal 2007-02-27, 14:11

Standard
Resebolagen brukar lägga ut resmålen på nätet innan katalogen kommer ut. Dessutom finns det ofta mer att läsa om resmålet och fler hotell att välja bland på nätet än i katalogen. Så jag rekommenderar dig att bevaka när de lägger ut resmålet på nätet och beställa i mycket god tid. Vi var på Isla de Margarita nu i februari och vi bokade resan i slutet på juni förra året och då var det nästan fullbokat just den tiden vi ville åka. Vi fick inte det hotell vi skulle velat ha, utan fick nöja oss med ett annat hotell, vilket blev en stor besvikelse.
Svara med citat

Gammal 2007-02-27, 14:41

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous

Resebolagen brukar lägga ut resmålen på nätet innan katalogen kommer ut. Dessutom finns det ofta mer att läsa om resmålet och fler hotell att välja bland på nätet än i katalogen. Så jag rekommenderar dig att bevaka när de lägger ut resmålet på nätet och beställa i mycket god tid. Vi var på Isla de Margarita nu i februari och vi bokade resan i slutet på juni förra året och då var det nästan fullbokat just den tiden vi ville åka. Vi fick inte det hotell vi skulle velat ha, utan fick nöja oss med ett annat hotell, vilket blev en stor besvikelse.
Har frågat olika resebolag men de kan inte ge något svar förrän i april månad men ska hålla mig a'jour för att kunna hitta den bästa resan. Fritidsresor har kommit ut med sina resor men vill dock jämföra lite. Kan dock hända att man väntar för länge :smt102
Svara med citat

Gammal 2007-02-28, 13:30

Göran

Standard
Kolla med Framtidsresor (de har en sida på nätet), de är det bolaget som har störst erfarenhet av Margarita och Venezuela. Vi var två vuxna och två barn som åkte fyra veckor i februari-mars 2005 och vi betalade inte mer än 35-36.000:- då.
Svara med citat

Gammal 2007-02-28, 14:16

lenita

Standard
Enligt reseledare från framtidsresor på plats på IL är framtidsresor nära konkurs, så var lite försiktiga med det företaget. Jag har pratat med Ving och de kommer att släppa alla sina resor till nästa år den 10/3, så det är bara att vara allert. Vill dock varna för Flamenco, välj hellre ett dyrare hotell om ni ska till IL.
Svara med citat

Gammal 2007-02-28, 15:40

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av lenita

Enligt reseledare från framtidsresor på plats på IL är framtidsresor nära konkurs, så var lite försiktiga med det företaget. Jag har pratat med Ving och de kommer att släppa alla sina resor till nästa år den 10/3, så det är bara att vara allert. Vill dock varna för Flamenco, välj hellre ett dyrare hotell om ni ska till IL.
Oj, att jag inte läste detta innan! Har beställt via Ving idag - och till Flamenco! Varför denna varning? :smt018
Svara med citat

Gammal 2007-02-28, 15:52

Standard
Jag instämmer i varningen om Flamenco. Vid hemresan från Isla Margarita i februari pratade jag med en kvinna som bott på det hotellet. De fick kyckling och ris varenda dag. Hon var så trött på detta och skulle inte äta kyckling och ris på mycket länge. Oturligt nog var det kyckling och ris på planet hem. :? Kvinnan berättade dessutom om en otrevlig incident en natt, då tre män knackade på dörren och när kvinnan öppnade (hon hade glömt lägga på säkerhetskedjan) trängde de sig in i rummet och slog hennes sovande man i ansiktet för att få honom att lämna ifrån sig nyckeln till säkerhetsboxen. Turligt nog var han väldigt svårväckt, så de gav sig iväg igen med oförrättat ärende. Jag rekommenderar er att försöka byta hotell.
Svara med citat

Gammal 2007-02-28, 16:04

Standard
Citat:

Jag instämmer i varningen om Flamenco. Vid hemresan från Isla Margarita i februari pratade jag med en kvinna som bott på det hotellet. De fick kyckling och ris varenda dag. Hon var så trött på detta och skulle inte äta kyckling och ris på mycket länge. Oturligt nog var det kyckling och ris på planet hem. :? Kvinnan berättade dessutom om en otrevlig incident en natt, då tre män knackade på dörren och när kvinnan öppnade (hon hade glömt lägga på säkerhetskedjan) trängde de sig in i rummet och slog hennes sovande man i ansiktet för att få honom att lämna ifrån sig nyckeln till säkerhetsboxen. Turligt nog var han väldigt svårväckt, så de gav sig iväg igen med oförrättat ärende. Jag rekommenderar er att försöka byta hotell.
Hm, det hörs inte bra! Måste nog ändra mig! :smt100
Svara med citat

Gammal 2007-02-28, 16:45

Linda...

Standard
Citat:

Citat:

Hm, det hörs inte bra! Måste nog ändra mig! :smt100
detta sker överallt på Islas hotell. Vi bodde på flamenco nov 06 med våra tre små barn. Vi var supernöjda. Maten är enformig. Men det är den överallt. Men vi höll oss friska i magen. Många glömmer att det är ett fattigt land. så maten är tydligen detsamma överallt på hotellen. Vi skulle definitivt välja Flamenco igen om vi skulle åka tillbaka. Visst kriminaliteten är hög. Men sunt förnuft räcker långt. Det skedde ett mord på marknaden när vi var där. Den som låg ca 3 km bort från vårat hotell.
Svara med citat

Gammal 2007-02-28, 18:44

lenita

Standard
Undrar om det inte var mig du pratade med. Det finns mycket att säga om Flamenco, och det största felet var nog inte maten ändå. Mycket grönsaker, och kyckling. Kycklingen serveras både till frukost, lunch och middag.
Det var skitigt runt polen, engångsmuggarna fick ligga och skräpa runt papperskorgen i över ett dygn. All drinkar serveras i engångsmuggar.
En del kvällar finns det ingen stans att sitta, du får köa till maten både till frukost och middag. Maten var kall. Har aldrig blivit dålig i magen tidigare, och trots Dukural, fick jag mig en släng.
Polen är skitig, en morgon simmade det en död kackelacka bland resterna av sololja och annat smått och gått.
Rummen är så mörka att du knappt ser att läsa en bok på kvällen. Elen var under all kretik, vi var fler som fick stötar vid buffén och nere vi strandbaren.
Du måste vara ute kl 0600 och boka stol vid polen, finns bara 25 st till 350 gäster, och senast klockan 0730 vid havet. Var väldigt försiktig när ni badar i havet, under de tre veckor vi var där drunknade 5 st, alltid rödflagg.
Man kan väl tycka att jag är gnällig, men ingen och jag menar ingen av de vi var i kontakt med var nöjda med hotellet.
Svara med citat

Gammal 2007-02-28, 19:02

Standard
gnällspik.
har just kommit hem, inga fel på hotellet.
har du alldrig varit utanför sveriges gränser eller?
stanna hemma dååååå
Svara med citat

Gammal 2007-02-28, 19:09

lenita

Standard
Varför tar du det så personlig, det jag skiver är ju sant, fast det är väl knappast inte ditt fel. Det är synd om folk som lägger ner en himla massa pengar och tror att de ska få något som de inte får, och blir väldigt besvikna, för det måste du ju hålla med om att det fanns de som var det.
Svara med citat

Gammal 2007-02-28, 19:53

Standard
Citat:

Varför tar du det så personlig, det jag skiver är ju sant, fast det är väl knappast inte ditt fel. Det är synd om folk som lägger ner en himla massa pengar och tror att de ska få något som de inte får, och blir väldigt besvikna, för det måste du ju hålla med om att det fanns de som var det.
Funderar på att byta till "bättre" hotell men när jag läser om fyrstjärniga hotell verkar det inte vara mycket bättre där heller. Blir lite fundersam. Men jag är tacksam när ni tar upp viktig info! :smt045
Svara med citat

Gammal 2007-02-28, 20:08

lenita

Standard
Nu får jag alla på mig, men ska jag vara riktigt ärlig, så tycker jag att du ska boka till ett annat resemål. Finns ställen som ger mycket mer för pengarna än IL.
Svara med citat

Gammal 2007-02-28, 21:13

Standard
Citat:

Nu får jag alla på mig, men ska jag vara riktigt ärlig, så tycker jag att du ska boka till ett annat resemål. Finns ställen som ger mycket mer för pengarna än IL.
Gran Canaria och Teneriffa är ju säkra kort men vädret - fast alltid bättre än i Sverige vid jul-nyår. Får kalla kårar!!:smt114
Svara med citat

Gammal 2007-03-02, 14:04

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard Flyg - mat & annat på Margarita!
Ska man ha bara flygstolar så blir det faktiskt oftast BILLIGAST att flyga regujärt och då kan man dessutom boka i god tid (11 månader innan som regel), medan charterbolagen släpper sina resor långt senare. Charterarrangörernas sk direktresor är desssutom sällan helt direkt.
Avseende maten så är det SJÄLVKLART så att det inte blir något toppklass på maten på ett sådant ställe. De lagar mat till 100-talet gäster och som afta sedan skall hållas varm eller kall under flera timmar. Om man bli nöjd eller inte beror lika SJÄLVKLART på hur kräsen man är. För många (mig bland annat) så är maten och drycken minst 50 % av resan och då är ju faktiskt kanke inte all inklusive ett bra alternativ.
Vi ha den senaste tiden haft många gäster från bland annat Flamenco och Portofino som har varit mycket missnöjda med maten.
Även om maten håller hysad kvalité så blir det ofta lite tradigt att äta på samma ställe var eviga dag/kväll.

Väl mött på Restaurant - Beachclub - Bar - 7th Heaven / Septimo Cielo, mitt på Playa El agua. Där hittar Ni menyer på bland annat svenska och personal som pratar som oftast svenska, engelska, spanska och ibland även tyska, italienska och franska.

Mvh Rulle / www.isla-margarita.se 8)
Svara med citat

Gammal 2007-03-02, 15:03

Åke

Medlem
Åke är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Göran

Kolla med Framtidsresor (de har en sida på nätet), de är det bolaget som har störst erfarenhet av Margarita och Venezuela. Vi var två vuxna och två barn som åkte fyra veckor i februari-mars 2005 och vi betalade inte mer än 35-36.000:- då.
Det var inte mycket till sida. :? Man kan inte se vad dom har för resor......Måste man ringa dit? :x
Svara med citat

Gammal 2007-03-02, 15:20

Standard
Var uppmärksam då ryktet säjer att Framtidsresor ligger nära en konkurs. Vet dock om det bara är ett rykte eller om det ligger något i det hela
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8