ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-03-02, 15:54

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous

Var uppmärksam då ryktet säjer att Framtidsresor ligger nära en konkurs. Vet dock om det bara är ett rykte eller om det ligger något i det hela
Beställde biljetter via Ving, de har släppt ut resor till IM, även över jul och nyår. Tog all inkl - men - det blir nog många besök till sjunde himlen! :smt041
Svara med citat

Gammal 2007-03-02, 16:03

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard Framtidsresor!
Gällande Framtidsresor, så har jag själv hjälp ett antal av deras gäster som har haft problem på plats! De har balnd annat stått utan boende osv. varför? Ja, ärligt talat så vet jag inte rikjtigt vart det har felat, men gästerna/resenärerna har blivit lidande och sedan har det varit svårt för dem att få någon upprättelse. Deras ansvar gentemot resenär har väl inte upplevts som det bästa, men deras personal på plats har gjort vad de har kunna för att lösa problemen med bakbundna händer.
Sarri, Madde och alla andra (och det ska Ni ha all ära för) gjorde så gott de kunde, men man kunde ju ha väntat sig lite mera från ledningen! ANSVAR gentemot kund ALLTID!
De har i rättvisans namn säkert gjort många resenärer nöjda, det tror jag visst, men det är ju när problemen dyker upp, som kvalitéerna visar sig. Det är inget svårt att driva ett serviceföretag så länge allt fungerar. Det är när det inte gör det, som skillnaderna visar sig!
Isla Margarita är i alla fall en underbar ön (jag bor ju här :-)) och det finns all anledning att resa hit. Formerna för resandet passar olika för olika männikskor och många väljer t.ex. all inklusive den första gången för att kolla hur det är och återkommer sedan och söker då en annan boendeform för att bättre kunna njuta av bland annat den kulinariska mångfalden.

Väl mött på Restaurant - Beach Club & Bar - 7th Heaven / Septimo Cielo

Mvh Rulle / www.isla-margarita.se 8)
Svara med citat

Gammal 2007-03-02, 18:29

Standard Re: Framtidsresor!
Citat:
Ursprungligen postat av margarita

Gällande Framtidsresor, så har jag själv hjälp ett antal av deras gäster som har haft problem på plats! De har balnd annat stått utan boende osv. varför? Ja, ärligt talat så vet jag inte rikjtigt vart det har felat, men gästerna/resenärerna har blivit lidande och sedan har det varit svårt för dem att få någon upprättelse. Deras ansvar gentemot resenär har väl inte upplevts som det bästa, men deras personal på plats har gjort vad de har kunna för att lösa problemen med bakbundna händer.
Sarri, Madde och alla andra (och det ska Ni ha all ära för) gjorde så gott de kunde, men man kunde ju ha väntat sig lite mera från ledningen! ANSVAR gentemot kund ALLTID!
De har i rättvisans namn säkert gjort många resenärer nöjda, det tror jag visst, men det är ju när problemen dyker upp, som kvalitéerna visar sig. Det är inget svårt att driva ett serviceföretag så länge allt fungerar. Det är när det inte gör det, som skillnaderna visar sig!
Isla Margarita är i alla fall en underbar ön (jag bor ju här :-)) och det finns all anledning att resa hit. Formerna för resandet passar olika för olika männikskor och många väljer t.ex. all inklusive den första gången för att kolla hur det är och återkommer sedan och söker då en annan boendeform för att bättre kunna njuta av bland annat den kulinariska mångfalden.

Väl mött på Restaurant - Beach Club & Bar - 7th Heaven / Septimo Cielo

Mvh Rulle / www.isla-margarita.se 8)
Ligger den långt från le flamboyant, Din restaurant ? Vi ska dit i september, till isla. Är det mycket turister på isla då också? Svenskar eller andra ? Vi kanske kommer till din resaurant fast vi har all incluse...... 8) 8)
Svara med citat

Gammal 2007-03-02, 19:11

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard ...den ligger inte långt från Rio de la plata (Taube) :-)
Hejsan!

Nä, den ligger inte långt ifrån Flamboyant, kanske 800-1000 meters promenad längs playan. Många med all inklusive kommer några gånger under vistelsen bland annat till oss och äter. Även om en del all inklusive hotell har hyfsad mat så blir det som sagt var lite tradigt att äta på samma ställe hela tiden. Man blir ju rätt snart "bekant" med maten.
September är slutet på sommarhögsäsongen då det kommer lite av varje hit till ön. Dels många sydamerikaner som har semester mellan mitten av juli till slutet av september, men även en hel del européer som inte riktigt törs lita på solsken och värme där, för sina surt förvärvade semesterveckor! :-) De senaste åren har det varit en hel del italienare undet slutet av sommaren, men skandinaverna breder ut sig mer och mer över hela året. Det är lite som det var med Thailand i början, alla åkte det dit när det var som "hetast" och numera så åker folk dit året om.

Jag bor som sagt var här permanent och njuter av all tider året runt. Var tid har sin charm, värmen & solen, de något svalare perioderna, massor med folk och de lite lugnare perioderna.

Skriver Ni direkt till mig via hemsidan eller via runar.hellstrand@telia.com så kan jag skicka en karta och en kopia av vägskylten så kan Ni knappast missa det! :-)

Soliga 8) hälsningar! / Rulle
Svara med citat

Gammal 2007-03-07, 18:14

Standard
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av lenita

Enligt reseledare från framtidsresor på plats på IL är framtidsresor nära konkurs, så var lite försiktiga med det företaget. Jag har pratat med Ving och de kommer att släppa alla sina resor till nästa år den 10/3, så det är bara att vara allert. Vill dock varna för Flamenco, välj hellre ett dyrare hotell om ni ska till IL.
Oj, att jag inte läste detta innan! Har beställt via Ving idag - och till Flamenco! Varför denna varning? :smt018
Det finns flera länkar på sidan om Flamenco, vi var ett ressällskap på 5 personer som ha rest mycket i våra dagar men vi har aldrig råkat ut för något som detta. De flesta hotellen är ju all inclusive mao du har betalat maten när du åker dit och förväntar dig att du SKA FÅ MAT och att den ska vara VARM.... maten räckte inte alltid till alla och den aldrig någonsin varm. Vi blev sjuka på vår andra semesterdag och vi fick campolybakter av hotellmaten, det är fler som drabbats av samma sak på just Flamenco. Om alla har klagat till Ving så har de en jättehög av klagomål
Svara med citat

Gammal 2007-03-09, 08:57

Göran

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Åke

Citat:
Ursprungligen postat av Göran

Kolla med Framtidsresor (de har en sida på nätet), de är det bolaget som har störst erfarenhet av Margarita och Venezuela. Vi var två vuxna och två barn som åkte fyra veckor i februari-mars 2005 och vi betalade inte mer än 35-36.000:- då.
Det var inte mycket till sida. :? Man kan inte se vad dom har för resor......Måste man ringa dit? :x
// Åke jag vet inte vilken sida du var inne på men jag kollade sidan idag (http://www.framtidsresor.se/) och då gick det att kolla resemål i Brasilien, Costa Rica och Venezuela. Går du tex in under rubrikerna rundresor Expedition Angel Falls eller Venezuela Morrocoy National Park – Paradisöar så får du beskrivet vad som väntar dig varje dag. Går du sedan in på prislistan så kan du se vad du får betala. Vad mer begär du?
Svara med citat

Gammal 2007-03-09, 09:03

Standard
Citat:

Citat:

Citat:

Kolla med Framtidsresor (de har en sida på nätet), de är det bolaget som har störst erfarenhet av Margarita och Venezuela. Vi var två vuxna och två barn som åkte fyra veckor i februari-mars 2005 och vi betalade inte mer än 35-36.000:- då.
Det var inte mycket till sida. :? Man kan inte se vad dom har för resor......Måste man ringa dit? :x
// Åke jag vet inte vilken sida du var inne på men jag kollade sidan idag (http://www.framtidsresor.se/) och då gick det att kolla resemål i Brasilien, Costa Rica och Venezuela. Går du tex in under rubrikerna rundresor Expedition Angel Falls eller Venezuela Morrocoy National Park – Paradisöar så får du beskrivet vad som väntar dig varje dag. Går du sedan in på prislistan så kan du se vad du får betala. Vad mer begär du?
sägs att framtidsresor är på fallrepet.... kolla upp dem innan du bokar resa
Svara med citat

Gammal 2007-03-09, 12:33

Åke

Medlem
Åke är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Standard
Citat:

Citat:

Citat:

Citat:

sägs att framtidsresor är på fallrepet.... kolla upp dem innan du bokar resa
Det var lite hoppackat på sidan jag öppnade så jag kan inte se det.Men jag tänker iallafall inte beställa nån resa av dom,Var bara nyfiken.Har beställt av fritidsresor....Åker i september.. :lol: :lol:
Svara med citat

Gammal 2007-03-09, 13:11

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av lenita

Enligt reseledare från framtidsresor på plats på IL är framtidsresor nära konkurs, så var lite försiktiga med det företaget. Jag har pratat med Ving och de kommer att släppa alla sina resor till nästa år den 10/3, så det är bara att vara allert. Vill dock varna för Flamenco, välj hellre ett dyrare hotell om ni ska till IL.
Nära konkurs, undrar hur de kan få fram 2 mille då!

Ställd resegaranti enligt Kammarkollegiet

556617-7845
Framtidsresor i Göteborg AB
GÖTEBORG

Ställd resegaranti 2007-03-09: 2 000 000 kronor

Kammarkollegiets beslut: 2 000 000 kronor
Svara med citat

Gammal 2007-03-09, 20:55

lenita

Standard
Det var ju jätte kul att det bara var dumma rykten, säkert en jättebra resebyrå
Svara med citat

Gammal 2007-03-15, 14:29

Standard
Res 2 Betala för 1 till Isla de Margarita

50% på alla avgångar med Framtidsresor

12 april - 18 juni

Palm Beach*** "all inclusive" 2 pers 11590:-

+ flygskatt 2220:-/pers.

Coco Paraiso*** "frukost" 2 pers 10 690:-

+ flygskatt 2220:-/pers.
Svara med citat

Gammal 2007-03-15, 16:45

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard Coco Paraiso är att rekomendera!
Vad jag har hört av alla svenskar som har bott på olika ställen, så är de som valt Coco Paraiso med bara frukost de som har med till freds med sitt val. :-)
Svara med citat

Gammal 2007-03-19, 12:10

Göran

Standard
Bodde fyra veckor på Coco Paraiso 2005 och var supernöjd. Bara att äta frukost på morgonen och sedan gå ned till stranden eller ta en taxi om man ville till en som var badvänligare tex Zaragosa 8) . På kvällen så åt man på valfri restaurang tex Papa Hotspott eller tairestaurangen på samma gata. Även en hamburgare på Margarita cafe blev det någon kväll med en kille på gitarr som satt och spelade och sjöng hela kvällen. Vi fick extra bra service pga av barnen (speciellt 1,5 åringen som charmade alla) så var inte rädda för att åka med barn.
Svara med citat

Gammal 2011-02-10, 15:19

Fredrika

Thumbs up
jag åkte med Framtidsresor 1999 samt 2003 och nu ska vi ut och åka nov 2011 galapgos here we come !!
Svara med citat

Gammal 2011-02-13, 14:13

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
Jag håller precis på att boka några biljetter till några bekanta som skall komma till påsken, då landar biljetterna, i detta fall CPH-FRA-CCS-PMV, på mellan 700-800 EUR t/r, reguljärt....då bokar jag dem härifrån och på så vis så blir det lite billigare!

Om någon är intresserad så är det bara att höra av sig. Jag hyr även ut boenden om nu någon skulle ha missat det...och har även Restaurang 7th Heaven nere på stranden här i Playa El Agua!

Varma hälsningar från "Maggan" / Rulle på Sjuan
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8