ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-02-21, 23:08

snart semester

Standard Coche- Punta Blanca Ocean Club & Isla Marg. Dunes Hotell
Hej! Åker i mars till Coche island 1 v och 1 vecka till Isla de Margarita.
Hade bokat Coche paradis men fick byta hotell på grund av att någon rik snubbe bokat 80 rum plus abonnerat hela pool området!!! Kan man göra så

Så vi blir flyttade till det nybyggda hotellet Punta Blanca Ocean Club.
Är det någon som vet något om det?

Andra veckan bor vi på Isal de Margarita på Dunes Hotell. Är det någon av er som vet något om det.

ha det bäst
snart semester
Svara med citat

Gammal 2007-02-23, 10:50

Standard
Vi bodde 2 veckor på Punta Blanca Ocean Club och det hotellet är klart det bästa på Coche Island, du kommer inte bli besviken!!!! Jättemysig anläggning och jättegod buffémat och fräscht är det. Vi hade en kanonbra semester och är jättenöjda. Men var beredd på att det är en ö där det inte finns några affärer eller ngt att göra. Här är det Lugn & Ro som gäller. Jättefin vit strand!!!! Vi hörde när vi var där många som bodde bl a på Coche Paradise som ville därifrån, de blev då förflyttade av Fritidsresor till Isla Margarita, men sedan så ångrade dem "bytet" för det är mycket mysigare på Coche Island. Från Isla Margarita tar man en liten båt till Coche, tar ca 30 min. Det var en liten halvläskig resa måste jag säga....väldigt liten båt, mycket folk och bagage, och dem körde fort + att det blåste och var hur vågigt som helst. Det blåser mycket hela tiden där...När vi åkte var det dessutom jättemörkt ute så man såg ingenting......ja det var en "upplevelse". Dessutom satt min man med vår 2-åriga son UTAN flytväst....så det enda man satt och tänkte på var att; hoppas vi inte slår runt. Hoppas jag inte skrämt upp dig nu......Du kommer stortrivas där!!!! Just det på hotellet finns en liten bar där det ibland är lite lättare underhållning........men inget jättedrag om man säger så.......vill man ha party så är det Isla Margarita som gäller enligt vad jag har hört.

Trevlig semester!

Gabriella.
Svara med citat

Gammal 2007-02-23, 21:54

snart semester

Standard Tackar
Tack för det - känns skönt att veta att hotellet är bra. Vi reser med barn, våra tvillingar 5 år gamla. Båtresan verkar lite oroväckande men vi får se till att fixa flytvästar till barnen och även oss själva om det finns många.

Lugn och ro samt sol och bad blir perfekt.
Bara två veckor kvar, häääääääääääärligt
Svara med citat

Gammal 2007-02-26, 10:30

Standard Detta kan ni titta på.....om ni vill.....
Enligt Fritidsresor så skulle det finnas vuxenflytvästar under sitsarna i båten....så ni får väl kika där.

Bara lite info....
På hotellet ni skulle bott på från början så finns det papegojjor och en leguan som går fritt som ni kan titta på om dina barn tycker sånt är kul! Det är bara att gå in på det hotellet och gå igenom och hoppas på att ni ser dem!

Hoppas ni får lika fint toppenväder som vi hade på Coche Island!!
Svara med citat

Gammal 2007-02-28, 03:33

Jensp

Standard
Var bara glad att du får bo på Punta Blanca! Ön är underbar, men har sådär erfarenhet av Coche paradise. Allt är vackert, personalen trevlig. Men ack sådan dålig mathållning!
Svara med citat

Gammal 2008-03-01, 18:28

Gäst

Standard Nyligen hemkomna, vill varna
Vi kom hem för en vecka sedan från Coche och just Punta Blanca Ocean Club och vill varna er då hela familjen nu misstänks ha Salmonella och har nu varit i kontakt med både press och Fritidsresor för att de ska agera. Jag själv blev sjuk redan efter två dygn på ön och blir nästan aldrig sjuk när jag reser - inte ens Egypten...

Det stämmer bra att det finns att önska av renligheten på hotellet (vet inget om de andra hotellen) vårt handfat torkade man aldrig av, poolens reningssystem verkar inte fungera som det ska pga lågt vattenstånd och vissa dagar och nätter gick det knappt att spola på toaletterna pga brist på vatten. Det var vissa dagar även väldigt svårt att duscha pga för lite vatten.

Vi förstod på övriga gäster att 70% av gästerna blev sjuka och guiden sa att det var värre på Isla Margarita så var försikitga, packa med er mycket vätskeersättning. Väl på ön varnade man även för malaria via myggor så myggspray är inte fel.

Jeepsafarin på Margarita var trevlig, att simma med delfiner på Margarita var även det kul men vi lämnade Coche 8 på morgonen och fick ingen mat förutom chips förrän 16 (fanns inget att köpa).

Det stämmer bra att det inte finns mycket att göra på Coche, jag kan rekommendera ett besök på stranden El Amore och byn brevid och några gäster vi pratade med tyckte att öturen var trevlig men tyvärr det nästan alltid någon i vårt sällskap som var sjuka så den hann vi inte med.

Jag hoppas att ni kommer att ha en bra semester men personligen kommer jag aldrig att återvända till den ön och är mycket besvikna på att Fritidsresor har ett hotell där så otroligt många blir sjuka.
Svara med citat

Gammal 2008-03-01, 18:30

Gäst

Standard Flytvästar
Fritidsresor har sedan två veckor sedan flytvästar till barn och till de vuxna finns på båtarna, det är bara att säga till.

För båtarna som går mellan öarna rekommenderar jag att vara ute i god tid om ni åker med dem, vi insåg flera gånger att förboka inte betydde nånting och en dag hade man fullastat båten med sprit så alla fick inte plats utan fick vänta på båten en timme senare...
Svara med citat

Gammal 2008-03-03, 15:48

Gäst

Thumbs up
Vi kom hem från Dunes i lördags och vi vill åka tillbaka på en gång. Dunes är ett underbart hotell med allt du kan önska dig. Stranden är otroligt fin. Det är ett stort hotell men trots det så fanns det alltid plats vid poolerna och det var aldrig svårt att få solstolar på stranden.

Frukostbuffén är gigantisk. Likaså kvällsbuffén där de har olika teman varje kväll. Lunchbuffén besökte vi endast en gång, om vi åt lunch på hotellet så gjorde vi det i strandresturangen som hade buffé och a la carté.

Personalen på hotellet var otroligt glada och hjälpsamma. En vattenslang under handfatet i ena badrummet gick helt av en dag och en timme senare hade vi ny slang och renstädat. Dessutom slutade vår ac att fungera två kvällar, men det var också löst en timme senare (de var tvungna att stänga av systemet och låta isen tina på aggregatet).

Vi åkte med två barn, 1 och 3 år, och personalen gick t o m runt och letade efter oss för att kunna leka med barnen. Oavsett var på ön vi var så pratade de med barnen.

Vi är otroligt nöjda med hela vår resa och framförallt med Dunes och vi önskar vi hade er resa kvar!
Svara med citat

Gammal 2008-03-04, 12:55

Gäst

Standard Dunes - kanonanläggning
Har nyligen kommit hem efter två veckor på Dunes Beach & Spa. Det är en mycket välskött och vacker anläggning. Stor, men det märker man inte mycket av. Ett enormt poolområde och nära till en härlig strand. Stora bufféer till frukost, lunch och middag. Eftersom de är så stora, hittar man alltid några rätter som lockar. Det kommer att bli jättebra!!

Mr Olsson
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8