ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-02-15, 12:57

Åke

Medlem
Åke är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Rykte: 0

Standard Hotell Le flamboyant
Skulle vilja veta om någon bott på detta hotell. Hur är det? personal, städning, rummen, omgivning.Ja allt :roll: . Ska inte dit föränn i höst men vore kul att veta. Hör av er....
Svara med citat

Gammal 2007-02-15, 14:16

Standard
Hej!
Jag o min kille åker den 9 mars och ska bo där Tycker det verkar helt underbart, jag skriver och berättar när vi varit där!

Anneli
Svara med citat

Gammal 2007-02-17, 15:18

Tessanoper

Standard
Vi var där i november och det var utmärkt.
Hotellet kändes lagom stort. Det var bra städning och gav man lite dricks till städerskan blev den ännu bättre. Maten var ok. Mycket fisk fanns, som inte vi gillade. Men det fanns alltid 5-6 rätter att välja på så man hittade alltid något som passade.

Rummet som vi hade va ganska stort med på dubbelsäng och en enkelsäng. Det fanns kylskåp och tv och även hårtork i badrummet.
Vi hade även en stor klädkammare där även safety-box fanns.

Personalen va bra men i stort sett bara de som arbetar i receptionen kan engelska. Övrig personal var i stort sett bara spansktalande.

Flamboyant ligger i utkanten av alla hotell som ligger på rad efter stranden. Så det var möjligt att knalla iväg en bit och få en ensam del av stranden som annars är inrutad för alla hotell. Strandbaren öppnade vid kl 11 och öppet till kl 16, så där var det bara att hämta vatten, öl och drinkar. Runt hotellet inom ett par hundra meter finns internetcafé med telefon, marknad och några restauranger. På marknaden växlade vi våra usd som vi hade med och fick ca 20 % mer än vid växling på bank. Finns även en affär ca 500 m från hotellet som är mer prisvärd än lilla affären på hotellområdet. Utanför hotellet finns även en taxistation och där fanns nästan alltid en el flera bilar lediga. Enkelt med taxi eftersom de kör med fasta taxor. Inne i receptionen finns en lista med taxipriser och det är bara att stämma av med chauffören att priset stämmer.

Det var aldrig problem att få solstolar och parasoll på stranden men vid poolen var det värre pga alla som la ut sina handdukar tidigt på morgonen.

Kom ihåg adapter, de kör med 110V och jag tror de harsamma kontakter som i usa. Tips också med ficklampa då det blev strömavbrott. Vi hade väl strömavbrott 4-5 ggr på 2 veckor. Avbrotten varade allt mellan 2 minuter och 3 timmar och när det blir mörkt redan kl 18 så blir det svårt att se inne på rummet. Nåt vi missade.
Svara med citat

Gammal 2007-03-24, 18:17

Standard
Jag har nyligen kommit hem från Isla Margarita och hotell Le Flamboyant i Playa el Agua. Jag skulle nog vilja kommentera Tessanoper lite, då jag inte riktigt håller med på allt.
Det är framför allt två saker: Maten och växlingen.
Maten har jag svårt att kalla ok. Väldigt enahanda med nästan samma rätter hela tiden. Den varmhölls på ett felaktigt sätt så att bakterietillväxten måste vara riskabelt stor. Dessutom verkar det som att det som inte gick åt ena dan återkom i annan form nästa dag. Då måste riskerna bli ännu större. Både jag och min sambo blev magsjuka ett par gånger var, trots att vi var väldigt försiktiga med vad vi åt.
När det gäller växlingen förstår jag inte riktigt hur Tessanoper kommer fram till 20% överkurs. Om man växlar i bank fick man 2140 bolivarer per usd, medan svartväxlarna (det är olagligt, men som jag uppfattar det ganska ofarligt) gav 3500 bolivarer per usd. Alltså en överkurs på över 60%!
För övrigt hade vi endast ett strömavbrott på våra två veckor.
Svara med citat

Gammal 2008-08-11, 14:11

Gäst

Standard Nu 2008?
Någon som varit där i år och kan skriva nåt?
Bra och dåligt
Svara med citat

Gammal 2008-08-11, 14:18

Giwa0500

Nykomling
Giwa0500 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Standard Kolla in tripadvisor
Le Flamboyant Hotel (Playa el Agua, Margarita Island) - Hotel Reviews - TripAdvisor

Där hittar du resenärers åsikter om hotellet.
Svara med citat

Gammal 2009-02-08, 16:58

pilens

Nykomling
pilens är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Smile Bara positivt!
Vi bodde på hotel Le flamboyant 19/1-26/1-2009.
Vi har då inget att klaga på, städningen var bra lite dricks till städerskorna så hade man alltid nya vatten flaskor i kylen.
Vad det beträffar maten så tyckte vi att den var riktigt bra vi var ju skeptiska innan vi åkte pga allt vi läst om detta.
Men det klart e man van operakällaren eller dyliga resturanger så ska ni nog inte åka hit.
Om ni har funderingar på utflykter så kan jag rekomendera att ni tar lokala arrangörer i stället för resebolagen som är mycket dyrare.
Snacka med Vincent på Playa de Auga han har alltid en Svensk tröja eller flagga på sig han har bra priser och det blir en upplevelse vill jag lova!
Vad det gäller pengar använd inte kort, Cash is king! Dollar.
Växla på Ofelias 4,7 ibland mer.
Ta gärna taxi till lite olika stränder vi kan rekomender Play Carib,Manzanillo
de finns hur mycket som helst bara åk!
Vi är jätte nöjda med Isla de Margarita och kan defentivt tänka oss att åka tillbaka!
Svara med citat

Gammal 2009-02-08, 17:50

Gäst

Standard Le Flamboyant
Hej. "Pilens"Tack för inlägget om Le Flamoyant. Mycket bra att läsa det, vi åker till
Margarita i morgon och ska på på just det hotellet.
Vi är också förrutom utflykt till Canaima lite sugna på att göra en tur till Caracas, kanske någon som har några bra tips? Vi funderade på att kanske försöka få tag i en engelsktalande guide som kan ta oss runt i Caracas.
Stefan
Svara med citat

Gammal 2009-02-17, 09:05

Gäst

Standard Tips
Hej! Vad kan man anse vara lagom att ge i tips - på restauranger, till guider, taxichaufförer och till städerskorna på hotellet. Vill dom ha dollar eller sin egen valuta?
Tack för era erfarenheter!
Svara med citat

Gammal 2009-02-17, 19:35

pilens

Nykomling
pilens är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Smile Dricks!
Hej!
Det klart att dom är glada för dollar, men vi gav dricks i bollivarer!
Vi lade en 10-15 bollivarer till städerskorna varannan dag ungefär ca:20-30kr.
Vad det gäller taxi så gör alltid upp om priset innan ni åker iväg, sen är det upp till er om ni vill ge lite extra till chaufören det är inget dom räknar med.
På resturanger tar dom offtast en serveringsavgift, sen är det samma här! Det är lite hur nöjda ni blir men en 10% är nog uppskattat!

Ha det gott!
Svara med citat

Gammal 2009-02-22, 18:45

Gäst

Thumbs up Flamboyant
Kan bara säga toppen toppen
bodde där 5-19 feb 09
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8