ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-01-27, 19:23

Gäst

Standard Hotell Coco Paraiso
Undrar om det är någon som bott på detta hotell? Är det ett bra hotell? Hur ser stranden ut vid hotellet?
Svara med citat

Gammal 2007-01-30, 15:36

Göran

Standard
Det är ett charmigt mindre hotell med ungefär 25 rum (inget är likadant möblerat som något annat). Säger du till i receptionen så får du låna strandhanduk och solstolsbiljett som gäller på ett par restauranger vid standen i Playa el Aqua som ligger ca 50 meter från hotellet. Det har frukost buffé och en tempererad pool.

Stranden Playa el Aqua är den mest kända på ön då det är där de flesta hotellen ligger. Själv så åkte jag och familjen taxi till 3-4 andra stränder när vi var där. Manzanillo som ligger 5 minuter där ifrån med taxi eller playa Zaragossa ca 30 minuter med taxi t ex. (Båda bättre än Playa el Aqua enligt min mening.)
Svara med citat

Gammal 2007-01-30, 18:18

Gäst

Standard Coco Paraiso
Tack för ditt svar och tipset på badhanddukar/solstolsbiljett. Vi kommer att åka till IM i mars. En fråga till som jag hoppas någon vill besvara. Jag är inte så berest så frågan är kanske fånig, men om man åker taxi till t.e.x en annan strand ska man avtala med chauffören om en tid han kommer och hämtar eller hur gör man? Tacksam för svar.
Svara med citat

Gammal 2007-01-31, 07:26

jeja

Standard Re: Coco Paraiso
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst

Tack för ditt svar och tipset på badhanddukar/solstolsbiljett. Vi kommer att åka till IM i mars. En fråga till som jag hoppas någon vill besvara. Jag är inte så berest så frågan är kanske fånig, men om man åker taxi till t.e.x en annan strand ska man avtala med chauffören om en tid han kommer och hämtar eller hur gör man? Tacksam för svar.
Det är absolut ingen fånig fråga, har själv varit på IM och kom hem 20/1. Chaufförerna frågade faktiskt oss när de släppte av oss om vi ville ha retur och isåfall när de skulle hämta oss. Ett tips även om det finns priser uppsatta på hotellen för de flesta stränder, gör upp priset innan du hoppar in i bilen och att du också vill ha retur resa. En annan strand som är fin är El Yaque, windsurfarnas strand. Ha det jättebra på denna underbara ö.
Svara med citat

Gammal 2007-02-05, 21:58

nik'n'even

Standard coco paraiso
Ett tips är att inhandla myggmedel, finns på IM också. Ta med någon salva, kanske härifrån. Det finns ganska mycket mygg på Coco Paraiso.
Svara med citat

Gammal 2007-02-11, 11:19

Gäst

Standard Coco Paraiso
Har läst i andra trådar på reseforumet att många hotell har stängsel och vakter. Har Coco Paraiso det också. Tacksam för svar.
Svara med citat

Gammal 2008-09-22, 18:37

Göran

Medlem
Göran är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 0

Standard Rulle
Hej Rulle.

Jag och familjen funderar på att åka tillbaka till Margarita nu i vinter, och då bo på Coco Paraiso som senast. Vet du om det är lika fräscht nu som för fyra år sedan.
Svara med citat

Gammal 2008-09-23, 13:46

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hej Göran....å alla andra också så klart!
Jag vet ärligt talat inte hur det var för fyra år sedan och inte heller hur det är nu....allt i jämförelsens namn. Vad jag vet är att alltjämt så är det hotellet som man hör mest bäst om och minst (inget alls faktiskt) skit om. Patricia som äger hotellet har alltid hållt ordning och reda där och det känns som hon fortsätter i samma stil.
Till "Gäst" som inledde denna tråd med sina frågor, så kan jag bara säga att Ni har gjort ett bra val, inte enligt mig, men enligt alla de gäster av alla nationaliteter som har passera min restaurang under de snart två åren som jag har haft den. Min restaurang är den som Patricia skickar sina gäster till och den ligger tvärs över gatan. Där kan Ni får hjälp, tips och råd avseende det mesta... ja, dvs förutom en massa god, mat, goda drinkar och trevligt bemötande!
Där hittar Ni bland annat mig (Rulle), min son Patric, Dayanna (svensk servitris från Waxholm) och en ett antal mycket trevliga och kunniga venezolaner.
Väl mött på 7th Heaven/Septimo Cielo....eller som svenskarna säger..."Sjuan"
Varma och soliga morgonhälsningar (07.15) från Isla Margarita - Playa el Agua! / Rulle
Svara med citat

Gammal 2008-09-23, 18:34

Göran

Medlem
Göran är inte uppkopplad

Smile
Tack för svaret och hoppas att vi ses till vintern (om ekonomin tilllåter det).
Svara med citat

Gammal 2008-09-23, 18:53

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
Då hoppas Vi på god tillväxt i den då....så Vi får ses över något kallt å gott nere vid stranden! :-)
Svara med citat

Gammal 2008-10-10, 15:12

Gäst

Standard Coco Paraiso
Hejsan,
kom hem från IM i måndags 6/10 efter en underbar vecka. Vi bodde på Coco Paraiso är och helt nöjda både med personal och hotellet för övrigt. Litet och mysigt, rent och snyggt. Efter att ha åkt runt en del och sett andra hotell så tyckte jag faktiskt att vi bodde på det bästa! De andra hotellen ffa all inclusive hotellen, såg mer eller mindre ut som bunkrar. Vi åkte med framtidsresor och har bara positiva erfarenheter. Det som var negativt var själva resan med byte i Caracas, det var otroligt rörigt och enorma slingrande köer till bla passkontrollen.
Men jag skulle inte tveka att åka tillbaka om jag fick möjlighet (råd)
Svara med citat

Gammal 2008-10-10, 16:52

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
Hej på Er som åkte hem nu den 6/10...

Det glädjer mig att höra Era kommentarer om Coco Paraiso, då jag själv starkt rekomenderar just det hotellet och sedan Coral Caribe och Costa Linda...just för de INTE har all inklusiv! Det känns som det är just där som de stora hotellen snubblar

Hoppas på manna från himlen för Er del om inte annat, så att Ni kan återvända! Mvh Rulle
Svara med citat

Gammal 2008-10-31, 11:25

Gäst

Smile Bra ställe att bo på
Bodde där för några år sedan och det var toppen.
Svara med citat

Gammal 2008-11-25, 16:02

Göran

Medlem
Göran är inte uppkopplad

Talking Nu kommer vi.
Hej igen Rulle.

Har nu bokat tre veckor till Venezuela och Coco Paraiso med Framtidsresor.
Svara med citat

Gammal 2008-11-26, 14:13

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
Gott snack Göran....när är det Ni kommer?
Jag passar på att lämna en väderrapport från Playa el Agua....då de flesta sidor på nätet allt som oftast har en DYSTER prognos, men så har ju metrolger ALDRIG varit några höjdare på sitt jobb,och nu för tiden än värre, då vädret gör lite som det tycker. Klockan är nu 08.41 här borta och när jag titta ut genom mitt köksfönster (400 meter från stranden) så ser jag en blå himmel, några små moln och massor av sol...å de e redan bra varmt. Just another day in Paradise!

Varma hälsningar från Margarita! / Rulle
Svara med citat

Gammal 2008-12-01, 16:49

Göran

Medlem
Göran är inte uppkopplad

Standard
Vi dycker upp i mitten av februari.

Och jag är inte ett dugg avundsjuk (ljuger bara lite). Här (i Göteborgsområdet) är ca. 4 grader varmt, mulet/dimma och duggregn just nu.
Senast redigerad av Göran den 2008-12-01 klockan 16:52.
Svara med citat

Gammal 2008-12-09, 02:43

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
Hmmmm...nu växte allt näsan en LITEN bit på dig! :-) Jaja, men då så är ni ju snart här...lite jul...lite nyår...å ja, sedan är det ju nästan dags! Vi ses! / Rulle
Svara med citat

Gammal 2009-01-26, 09:44

Göran

Medlem
Göran är inte uppkopplad

Talking Snart dax
Hej Rulle.

Lyfter mot Venezuela om ett par veckor, vi börjar med några dagar på fastlandet innan det blir dags för Margarita. Är det något du vill ha från Sverige om det blir plats över i resväskorna?
Svara med citat

Gammal 2009-01-27, 14:51

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
Hallå där....ja, påfyllningskorvar med lingonsylt och kanske lite svenskt smågodis eller någon god Marabou (inte ren choklad). Ni får ha en bra resa, så ses Vi när Ni har anlänt till ön och Coco Paraiso. Titta in på sjuan och är jag inte där så be barpersonalen ringa mig. På kvällarna så är det oftast en lång ung man med mina drag där, det är min son Patric. :-) / Rulle
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8