|
|

2007-01-21, 10:44
|
|
|
Flamenco
Vi var nere på isla och bodde på Flamenco var missnöjda över Jul och Nyår, de vi pratade med upplevde i stort sett det likadant. Någon skrev om de små butikerna och de trevliga restaurangerna, de små butikerna är typ 2 stycken och matställen finns det naturligtvis, men speciellt trevliga var dom inte och dyrt skulle jag nästan säga, när en pizza kostar runt 60:- svenska.
Vaktern på hotellet avrådde att gå vissa kvällar, vilket inte känns lustigt!
Hur som helst så är väl den största kritiken till hotellet (Flamenco). Maten tog slut, fanns knappt sittplatser, bestick och tallrikar tog slut. Maten öppnade klockan 19, tog man inget bord runt 18.30 fick man gå och leta och vänta, hoppandes på att folk var klara och möjligtvis lämnar bordet. Vilket ofta inte är troligt, eftersom det inte finns någon annanstans att sitta.
Kan fortsätta hur mkt som helst....men No more detta resmål! Det lustiga är att samtliga som tycker att det är så underbart resmål kan inte ha vart någon annastans!
Använd safty boxen, risk för att bli bestulen är hög! De var folk som blev det....
|
|
|

2007-01-21, 18:55
|
|
|
Re: Flamenco
Citat:
|
Ursprungligen postat av Anonymous
Vi var nere på isla och bodde på Flamenco var missnöjda över Jul och Nyår, de vi pratade med upplevde i stort sett det likadant. Någon skrev om de små butikerna och de trevliga restaurangerna, de små butikerna är typ 2 stycken och matställen finns det naturligtvis, men speciellt trevliga var dom inte och dyrt skulle jag nästan säga, när en pizza kostar runt 60:- svenska.
Hur som helst så är väl den största kritiken till hotellet (Flamenco). Maten tog slut, fanns knappt sittplatser, bestick och tallrikar tog slut. Maten öppnade klockan 19, tog man inget bord runt 18.30 fick man gå och leta och vänta, hoppandes på att folk var klara och möjligtvis lämnar bordet. Vilket ofta inte är troligt, eftersom det inte finns någon annanstans att sitta.
Kan fortsätta hur mkt som helst....men No more detta resmål! Det lustiga är att samtliga som tycker att det är så underbart resmål kan inte ha vart någon annastans!
Använd safty boxen, risk för att bli bestulen är hög! De var folk som blev det....
|
Jag och min familj med tre småbarn bodde på flamenco nov06. Upplevde inte alls det du beskriver. Antingen hade ni extrem otur den perioden eller så är ni extremt gnälliga. våran resa till Isla och boende på Flamenco var toppen. den bästa sem vi haft och då är vi väldigt beresta av oss. vi tog taxi på kvällarna till olika restauranger helt okej. Favvostället blev San griego och deras restauranger. där var det även billigt. Var hittade ni de engelsktalande vakterna på hotellet? Vi fann då inga förutom de i receptionen. Visst kriminaliteten är hög men inte värre än någon annanstans. Sunt förnuft gäller. Om inte jag missminner mig sprängde man på turiststråk i Thailand nyåret. Isla är paradiset. Billigt om man åker ifrån turistomr. Flamenco är inte super toppen. Men duger mkt bra. Rent fint, enformig men fräsch mat. Hörde ingen annan som klagade heller. det var många barnfamiljer på hotellet när vi var där. Så bli inte rädda för föregående inlägg. Ni missar ngt om ni inte åker dit.
|
|
|

2007-01-22, 08:21
|
|
|
För att besvara detta , vi reser en hel del och är inte direkt rädda för att prova nya saker heller.
Men om du upplever detta som drömstället så kan ni ej ha vart på många ställen, då talar jag både om ön och boende!
|
|
|

2007-01-22, 11:20
|
|
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av gäst
För att besvara detta , vi reser en hel del och är inte direkt rädda för att prova nya saker heller.
Men om du upplever detta som drömstället så kan ni ej ha vart på många ställen, då talar jag både om ön och boende!
|
Jag håller med ovanstående. Jag är oxå berest av mig. Tyckte Isla margarita var drömmen. flamenco helt okej. hörde inte heller någon som klaga. Var där över jul och nyår 06. vi reste runt mkt på ön. Tyckte det var underbara plaster och upplevelser. Ni måste vara lite gnälliga. visst var det mycket folk vid måltiderna men du överdriver tycker jag. som sagt som tidigare sa. Åk dit annars missar ni något. allt är billigt om man bara kommer ifrån turistomr. Föredrar Isla före thailand.
|
|
|

2007-01-23, 13:57
|
|
|
Härligt Lotta, skönt att höra lite possitivt om flamenco. Det lät ju lite hemskt att man inte skulle få någonstans att sitter eller mat. Sedan är det ju en annan kultur vi åker till så man inte förvänta sig att allt är som hemma. Vi ser fram emot vår resa och vår vistelse på Flamenco
|
|
|

2007-01-23, 14:29
|
|
|
Citat:
|
Härligt Lotta, skönt att höra lite possitivt om flamenco. Det lät ju lite hemskt att man inte skulle få någonstans att sitter eller mat. Sedan är det ju en annan kultur vi åker till så man inte förvänta sig att allt är som hemma. Vi ser fram emot vår resa och vår vistelse på Flamenco
|
När åker ni Var inte rädd att göra utflykter med de privata arrangörer. Försäkringar gäller trots att ving och fritidsresor säger att det inte gör det. Du får valuta för pengarna på utflykterna. San Griego är ett måste. Vacker solnedgång. Bra restauranger. Vi snorklade oxå på en utflykt. Så fina fiskar och koraller. Min treåring snorklade med flytväst. Guiderna hjälpte henne. Kan säga så mkt om Isla...men det måste upplevas. Ett annorlunda resmål. Helt fantastiskt. Vi kommer att åka tillbaka 2008. Har inget att klaga på. Vi är en väldigt berest familj. Isla är det resmålet vi har tagit till våra hjärtan...du kommer förstå vad jag menar när ni varit där....
|
|
|

2007-01-23, 18:49
|
|
|
Citat:
|
Citat:
|
|
Jag och min familj med tre småbarn bodde på flamenco nov06. Upplevde inte alls det du beskriver. Antingen hade ni extrem otur den perioden eller så är ni extremt gnälliga. våran resa till Isla och boende på Flamenco var toppen. den bästa sem vi haft och då är vi väldigt beresta av oss. vi tog taxi på kvällarna till olika restauranger helt okej. Favvostället blev San griego och deras restauranger. där var det även billigt. Var hittade ni de engelsktalande vakterna på hotellet? Vi fann då inga förutom de i receptionen. Visst kriminaliteten är hög men inte värre än någon annanstans. Sunt förnuft gäller. Om inte jag missminner mig sprängde man på turiststråk i Thailand nyåret. Isla är paradiset. Billigt om man åker ifrån turistomr. Flamenco är inte super toppen. Men duger mkt bra. Rent fint, enformig men fräsch mat. Hörde ingen annan som klagade heller. det var många barnfamiljer på hotellet när vi var där. Så bli inte rädda för föregående inlägg. Ni missar ngt om ni inte åker dit.
|
Mycket kan nog sägas om Flamenco Villas & Beach i Playa el Agua.
Vi är 2 familjer som reser mycket tillsammans och kom hem från Isla Margarita lördag 20/1.
Rummen är helt OK rent och snyggt men hotellet var fullbelagt mao 364 gäster om man inte räknade in alla barn. Matsalen har sittplatser för 130 gäster plus "a la carte" restaurangen som tar ca 30 gäster så visst var det svårt att både få bord och mat. Det kunde ta upp till 2 timmar vilket vi inte var förberedda på. Vi lyckades heller aldrig få varm mat så räkna med magsjuka, vi klarade oss i 3 dagar och är fortfarande dåliga trots läkarbesök där och här hemma.
Playa el Agua är uppbyggt för turister, affärerna och marknaden stänger runt 18.00 och de flesta restauranger runt 19.00, det var en handfull som var öppna därefter. Ska man ut och äta så gör inte det i Playa el Agua för det är dyrt, en förrätt 2 köttbitar 3 öl och en flaska vatten gick löst på 600 SEK (ungefär samma priser på de restauranger som har öppet kvällstid).
Ett par vi träffade åt på Mama's i Juan Griego ett flertal gånger och tyckte det var jättebra där, ingen aning om prisläget.
Ön i sig själv är jättetrevlig, missa inte att besöka Miguel & Leo på Kaikachi (gula kiosken) som ligger längst stranden.
|
|
|

2007-01-23, 18:50
|
|
|
Citat:
|
|
Instämmer helt och fullt,
|
|
|

2007-01-23, 19:37
|
|
|
kom just hem från margarita. ni har ju blivit grund lurade, kom hem föra veckan. en middag gick på 200 till 300 för 2 vuxna och 2 barn inkl drickat
och vi var ute och åt 20.00 21.00 på kvällen.
underbart ställe :-D :-D :-D
|
|
|

2007-01-25, 13:10
|
|
|
Citat:
|
kom just hem från margarita. ni har ju blivit grund lurade, kom hem föra veckan. en middag gick på 200 till 300 för 2 vuxna och 2 barn inkl drickat
och vi var ute och åt 20.00 21.00 på kvällen.
underbart ställe :-D :-D :-D 
|
Som vi nämnde var det en handfull restauranger öppna efter 19.00 i själva Playa el Agua.... kostnad ja det beror ju helt på vad man äter eller hur? det var bara en indikation på vad vi betalade
|
|
|

2007-01-25, 15:38
|
|
|
mycket gnällspikar! hyr en bil ta en taxi... åk nån annanstans.
|
|
|

2007-01-29, 12:54
|
|
|
Citat:
|
mycket gnällspikar! hyr en bil ta en taxi... åk nån annanstans.
|
Varför kallar du folk för gnällspikar när de uttrycker sin åsikt om ett hotell och resmål?
Detta är väl ett forum där du har rätt att säga din mening, det kanske finns familjer som har sparat under en väldigt lång tid för att kunna göra en resa och eftersom det verkar vara mest all inclusive betalar man ju även för maten. Det finns kanske de som inte tycker att de då har råd att slänga ut ännu mer pengar på mat eftersom resan är hyfsat dyr.
Man ser faktiskt saker på olika sätt. Ha en bra dag
|
|
|

2007-01-29, 13:23
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Jeja
Varför kallar du folk för gnällspikar när de uttrycker sin åsikt om ett hotell och resmål?
Detta är väl ett forum där du har rätt att säga din mening, det kanske finns familjer som har sparat under en väldigt lång tid för att kunna göra en resa och eftersom det verkar vara mest all inclusive betalar man ju även för maten.
|
Exakt! Det är det som är poängen med detta forum.
Att dela med sig av just sina upplevelser om ett resmål.
Superbra att det finns olika åsikter, alla har vi olika åsikter om vad som är bra, dåligt, dyrt billigt.
Helt ok att gnälla på ett resmål
|
|
|

2007-01-30, 14:18
|
Reg.datum: jan 2007
Rykte: 0
|
Hotell Flamenco
:lol: Ja det var mycket bud om flamenco. Vi åker ner 20 mars och ska bo där. Jag har skickat mail till fritidsresor och de har ej hört några som helst klagomål om detta hotell av sina gäster där nere. Så nu kan vi vara lugna, självklart kan man inte vänta sig att det ska vara som hemma kramisar Ewa
|
|
|

2007-01-30, 14:56
|
|
|
Re: Hotell Flamenco
Citat:
|
Ursprungligen postat av hultan
:lol: Ja det var mycket bud om flamenco. Vi åker ner 20 mars och ska bo där. Jag har skickat mail till fritidsresor och de har ej hört några som helst klagomål om detta hotell av sina gäster där nere. Så nu kan vi vara lugna, självklart kan man inte vänta sig att det ska vara som hemma kramisar Ewa
|
Ibland är det bättre att stoppa huvudet i sanden som charterarrangör...
|
|
|

2007-01-30, 15:46
|
|
|
Citat:
|
|
Oroa er inte...Vi var nöjda med flamenco....rent och snyggt på området..vi åkte med tre småbarn. hörde ingen som klagade när vi var där.
|
|
|

2007-03-06, 13:27
|
|
|
Citat:
|
|
Såg och hörde en del som klagade till resebyrån, men det ligger väl inte i deras intresse att redovisa för folk som frågar....
|
|
|

2007-03-06, 13:29
|
|
|
Citat:
|
Citat:
|
|
Såg och hörde en del som klagade till resebyrån, men det ligger väl inte i deras intresse att redovisa för folk som frågar....
|
Man kan bara hoppas att alla som klagade på plast även klagar när de kommer hem, vi har gjort det och får en viss ekonomisk kompensation men det borde vara mer än de erbjudit så vi får väl gå tillbaka
|
|
|

2007-04-16, 09:02
|
|
|
Jag tyckte att det mesta var helt fantastiskt på isla margarita, så till er som inte varit där än...ÅK!!!
Bodde på Flamenco, och skulle göra det igen, det räcker väl att säga det? Allvarligt, man får det man betalar för. Betalar man för ett 2-stjärnigt hotell så får man inget lyxhotell....är det svårt att förstå? Tur att det även verkar finnas några andra positiva på denna sida iallafall.
Stranden manzanillo var fantastisk och alla de andra också för den delen. Livet är för kort för att vara negativ (okej, lite negativ kan man väl få vara, om det hänt något hemskt eller så), har man köpt en resa och tagit sig dit så är det väl bara att njuta, eller hur?! Sol, värme och fantastiska människor...duger inte det? Allt är inte som hemma, så det så.
Hej hopp alla som skriver bra saker om IM!
|
|
|

2007-04-17, 16:27
|
Reg.datum: apr 2007
Rykte: 0
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Positiv
Jag tyckte att det mesta var helt fantastiskt på isla margarita, så till er som inte varit där än...ÅK!!!
Bodde på Flamenco, och skulle göra det igen, det räcker väl att säga det? Allvarligt, man får det man betalar för. Betalar man för ett 2-stjärnigt hotell så får man inget lyxhotell....är det svårt att förstå? Tur att det även verkar finnas några andra positiva på denna sida iallafall.
Stranden manzanillo var fantastisk och alla de andra också för den delen. Livet är för kort för att vara negativ (okej, lite negativ kan man väl få vara, om det hänt något hemskt eller så), har man köpt en resa och tagit sig dit så är det väl bara att njuta, eller hur?! Sol, värme och fantastiska människor...duger inte det? Allt är inte som hemma, så det så.
Hej hopp alla som skriver bra saker om IM!
|
Jag kan inte riktig hålla med dig om att man alltid ska vara så positiv på det här forumet. Det är inte riktigt juste mot andra att säga att allt är toppen på IM när det finns en mindre glamorös baksida. Jag tror nog att de flesta som läser om IM och inte varit där, vill ha en så objektiv bild som möjligt.
För egen del kan jag säga att hade jag vetat innan jag åkte dit det jag vet idag, hade jag aldrig bokat detta resmål. Det finns så ofantligt många andra ställen att åka till som är både vackrare, renare och mysigare än denna karga och skräpiga ö. Visst har var och en rätt att säga att man upplever det som paradiset på IM, men man måste även ha rätt att säga motsatsen om man känner så.
Jag kan t.ex hålla med om att stranden i Manzanillo är jättefin, men måste samtidigt säga att badvattnet är väldigt grumligt, verkar innehålla en hel del föroreningar.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|