ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-01-13, 15:08

Helena B

Standard Hotell Portofino
Hej, vi åker till Isla de Margarita i februari o ska bo på hotell Portofino. Är det någon som har bott där tidigare som kan berätta om det finns balkonger till rummen..?

Mvh. Helena
Svara med citat

Gammal 2007-01-15, 17:19

Standard
Vi ska också bo på Hotel Portofino, men åker inte förrän den 2 februari, så det vore jättekul om ni har möjlighet att berätta lite här om hur ni upplevde hotellet och dess omgivningar. Service, mat, standard m.m. Har ni några andra upplysningar eller tips, så dela gärna med er av det också. Hoppas ni får en riktigt trevlig semester. :P
Svara med citat

Gammal 2007-01-17, 16:09

Helena B

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous

Vi ska också bo på Hotel Portofino, men åker inte förrän den 2 februari, så det vore jättekul om ni har möjlighet att berätta lite här om hur ni upplevde hotellet och dess omgivningar. Service, mat, standard m.m. Har ni några andra upplysningar eller tips, så dela gärna med er av det också. Hoppas ni får en riktigt trevlig semester. :P
men ni åker ju före oss :P
Svara med citat

Gammal 2007-01-17, 16:23

Standard
Så tokigt det kan bli... Jag svarade egentligen på ett annan insändare, men svaret hamnade tydligen lite fel. Hursomhelst, jag hoppas vi alla får en superduper trevlig och skön semester :!: :smt041
Svara med citat

Gammal 2007-01-23, 19:08

annas

Standard portofino
hej hej! vi är en familj som ska åka till isla margarita och bo på hotell portofino. Vi åker den 2:a mars så ni andra som ska ditt får gärna skriva och berätta hur eran resa blev :P skriv gärna lite kommentarer om hotellet också . mvh, anna
Svara med citat

Gammal 2007-01-25, 09:36

Standard
ingen? :roll: som kan berätta lite om portofino?
åker oxå den 2 feb.

mvh
Svara med citat

Gammal 2007-01-25, 12:22

Standard
tack! fanns en hel del att läsa där.
Svara med citat

Gammal 2007-02-01, 08:22

Standard
japp, då blir det avresa imorgon, åker med 2 kompisar,
nån mer här som skall åka?
Svara med citat

Gammal 2007-02-01, 08:32

Carre

Standard
Jag förstår mig inte på den där sidan ops: haha, finns det ingen annan sida som har bra information ?
Svara med citat

Gammal 2007-02-02, 17:53

Standard Portofino
Portofino är ett riktigt stort hotellkomplex med några år på nacken, enkla slitna men ändå trivsamma rum, stenhårda sängar, balkonger saknas.
Underbart trevlig personal, rent och fint, det städas och fejas för jämnan, både invändigt och ute.
Tre pooler, en strandpool med hålligång och tävlingar gympa m,m. En lugn pool med lugn musik och inget hålligång, en sportpool. Ca 400 m härlig sandstrand med härliga vågor som drar in från Atlanten, var försiktig med undervattenströmmar, fyra tillbud som jag vet där personer fick hjälpas iland efter att ha tagit sej för långt från stranden och inte orkade tillbaks för strömmarna, men det går att bada även med röd flagg om man håller sej nära stranden.
Till höger när man kommer ner till stranden så går man över kullarna och så har man hela 4 km strand till att vara på.
Två restauranger, två snacksrestauranger pizza och så, strandbarer, poolbarer som öppnar kl 11, glöm inte beställa en "guarapita" barmästaren kan blanda den.
Allt är inte bra med Margarita, men vi längtar tillbaks redan. Lite för hög kriminalitet för mitt tycke.
Alldeles för skräpigt på ön, det verkar som befolkningen kastar sitt skräp där dom står och går.
Så skillnaden mellan hotellområde och utanför var himmelsvid.
Men gud vilket underbart klimat.
Svara med citat

Gammal 2007-02-02, 17:58

Standard Portofino
Glömde bort barnpoolen, samt att maten var godkänd.
Svara med citat

Gammal 2007-02-03, 02:07

Carre

Standard
Tack för bra information
Svara med citat

Gammal 2007-02-21, 14:02

erikk

Standard hotel portofino
är det någon som nyss komit hem från isla margarita och som bott på hotel portofino som kan berätta lite mer om hotellet? ligger det långt ifrån resturanger? andra hotell? vet att det är all inclusiv men vill jue inte bara spendera tiden på hotellet. Någon som har tips på någon bra resturang? någon maträtt som man inte får missa ect.
mvh erik
Svara med citat

Gammal 2007-02-22, 18:21

Standard Re: hotel portofino
Citat:
Ursprungligen postat av erikk

är det någon som nyss komit hem från isla margarita och som bott på hotel portofino som kan berätta lite mer om hotellet? ligger det långt ifrån resturanger? andra hotell? vet att det är all inclusiv men vill jue inte bara spendera tiden på hotellet. Någon som har tips på någon bra resturang? någon maträtt som man inte får missa ect.
mvh erik
Hej!
Vi kom hem precis från Portofino.
Det var väldigt bra. Helt nöjd!
Men man får inte tro som vissa svenskar att det är som hemma eller som jag har hört vid flera tillfällen tidigare - BÄTTRE I THAILAND - Åkt dit då!!!
Tag seden dit du kommer och anpassa dig.
Utnyttja de fina stränderna (kilometerlånga standprommenader), sol och bad.
Poolerna på Portofinovar flera stycken MEN de gick inte att simma i dem -grunda bassänger med trappor efter kanterna eller sneda väggar, MEN då får man köra VATTENGYMPA.
Det var underhållning varje kväll -en fin danstrupp på ca 20 pers.
Trevlig underhållning med stor rekvisita och mycket stor repertoar.
Aktiviteter vid poolen och på stranden varje dag.
Vågorna är stora och ofta är det strömmar i vattnet - så se upp!
Trevlig personal som var mån om oss!!
Maten var "lagad" och inte europeisk turistmat vilket jag uppskattde mycket (som har arbetat med mat!). Inga lövbiffar med pommes...HURRA!! Massor av frukt till måltiderna.
Använd tiden och njut.
Du kan inte ändra på andra länder efter "dina värderingar"!
Det är en annan kultur - inte svensk.
Harriet
Svara med citat

Gammal 2007-02-22, 21:24

oldie

Globetrotter
oldie är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Blev riktigt glad av ditt inlägg, Harriet - tänk om flera kunde tänka likadant
Vi hade också en underbar vistelse på Isla M för ett tag sedan!
Svara med citat

Gammal 2007-02-26, 12:59

Standard
Smaken på maten på Portofino var det inte något fel på och vi upplevde att det var ganska varierade maträtter i buffén, men maten var alltid ljummen och riskerna med för dåligt uppvärmd mat känner väl de flesta till. Vi var dåliga i magen vid flera tillfällen under vår vistelse, vilket med ganska stor sannolikhet berodde på just detta.
Självklart ska man inte förvänta sig att allt fungerar som hemma i Sverige när man åker utomlands, men vissa saker tycker jag man kan kräva ska fungera när man betalat dyra pengar för en charterresa, och det är i första hand en fungerande toalett och dusch på rummet samt att man får handdukar att torka sig med. Detta fungerade mycket dåligt för oss och vi fick ägna mycket tid åt att krångla med såväl personalen på hotellet samt Fritidsresors personal för att få det åtgärdat, vilket jag inte tycker att man ska behöva lägga ner tid och krafter på. Vi åkte på semester för att få ha det skönt och koppla av efter en otroligt hektisk tid och betalade dyrt för det dessutom. Det är lite skillnad om man åker reguljärt, men är det charter har man lite andra krav på arrangemangen.
Renligheten på hotellet kan man däremot inte klaga över, det var otroligt välstädat både inom- och utomhus.
Svara med citat

Gammal 2007-03-01, 14:09

Standard
Kom nyss hem från Portofino. Inget att klaga på. Maten visserligen ljummen, men allt annat fungerade bra. Kanske inte lika snabbt som hemma, men bra ändå.

Hälsa Umberto i lobby baren från Senor Jorge från Finland. Han är en ypperligt bra bartender!
Svara med citat

Gammal 2007-03-20, 18:22

Standard
ja alla upplever saker olika, det sämsta med portofino e ju läget,
måste åka taxi , (iofs billigt) om man inte vill va på hotellet hela tiden.
maten var varierande inte alltid en höjdare, speciellt inte frukosten.
sen kan man inte äta nånting mellan måltiderna, å då menar jag ingenting.

nä köp mat o ha på rummet, just in case :wink:
Svara med citat

Gammal 2007-03-21, 20:29

anna o agge

Standard hotel portofino
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous

ja alla upplever saker olika, det sämsta med portofino e ju läget,
måste åka taxi , (iofs billigt) om man inte vill va på hotellet hela tiden.
maten var varierande inte alltid en höjdare, speciellt inte frukosten.
sen kan man inte äta nånting mellan måltiderna, å då menar jag ingenting.

nä köp mat o ha på rummet, just in case :wink:
hmm, vi undrar lite över om du var runt hela hotelet under din visstelse på portofino. Snackbaren och pizzerian hade jue nästan ständigt öppet. Resturangerna hade öppet mellan 07-10, 12-15, 18-22. Efter kl 22 sa fanns snackbaren öppen till 01 pa natten.
Dessutom kan man faktiskt gå över till playa el augua pa ca 15 min, ligger pa andra sidan berget (finns en stig att följa). Max 5 min med taxi. Man upptäcker rätt mycket om man tar sig utanför hotelets bom
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8