ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-03-21, 20:39

anna123

Standard hotel portofino
hej!
innan jag åkte till isla margarita där vi bodde på hotel portofino så läste jag mycket om andra som skrivit om hur dom upplevde hotelet.
Jag har skrivit ett ett dagboksinlägg om hur jag upplevde hotelet och även beskrivit lite om hur hotelet är "upplagt". Om någon är intresserad så är ni välkommna att få läsa hur jag upplevde hotelet och även få ta del av de bilder som jag lagt in.
Mvh, Anna

http://www.resedagboken.se/Default.a...urneyId=176726
Svara med citat

Gammal 2007-04-09, 22:01

Maria & Pärra

Standard Hotel Portofino
Hej
Vi kom hem i går från Isla Margaritha och hotell Portfofino.
Blev först besviken över att det ej fanns någon balkong men det hade mindre betydelse när vi utforskat hotellets övriga faciliteter. Bra mat i två större restauranger, det finns även en Mexicansks och en pizza restaurang.Pubar vid polen och stranden med enormt trevlig personal.Ett gäng ungdomar (20-30 års åldern) undehöll oss från morgon till kväll utan att vara för påträngande.Rena & frächa rum med AC, bra loobby bar.
Stranden är lagomt stor med vajande palmer och ibland höga vågor.Polerna är 2 större och två barnpoler. Vädret 35 grader och linne på kvällen. Återvänder gärna.
Svara med citat

Gammal 2007-04-10, 11:05

Standard Re: Hotel Portofino
Citat:
Ursprungligen postat av Maria & Pärra

Hej
Vi kom hem i går från Isla Margaritha och hotell Portfofino.
Blev först besviken över att det ej fanns någon balkong men det hade mindre betydelse när vi utforskat hotellets övriga faciliteter. Bra mat i två större restauranger, det finns även en Mexicansks och en pizza restaurang.Pubar vid polen och stranden med enormt trevlig personal.Ett gäng ungdomar (20-30 års åldern) undehöll oss från morgon till kväll utan att vara för påträngande.Rena & frächa rum med AC, bra loobby bar.
Stranden är lagomt stor med vajande palmer och ibland höga vågor.Polerna är 2 större och två barnpoler. Vädret 35 grader och linne på kvällen. Återvänder gärna.
Jag håller med om att hotellet och dess område var rent och fräscht. Ni hade nog tur med rumtilldelningen och att allt fungerade som det skulle, till skillnad mot oss. Vi drabbades av en antal fel på toalett, dusch, handdukstilldelning, AC m.m. Det blev ganska påfrestande i längden.
Maten, visst var den god, men varmhållningen var under all kritik, med alltid ljummen mat som följd. Det var något alla vi pratade med klagade över. Har de kanske ändrat på detta den senaste tiden. Vi kom hem för knappt två månader sedan och det är kanske möjligt att de hörsammat kritiken, vem vet?
Svara med citat

Gammal 2007-04-12, 11:47

Smyge

Standard Porofino - vilken slum!
Vi Bodde tre veckor på Hesperia Isla Margarita, och fastnade 48 timmar med planet och fick bo på Portofino.

I jämförelse är Portofino en förslummad fabrik med ljummen och tråkig mat.
Svara med citat

Gammal 2007-04-12, 12:29

Standard Re: Porofino - vilken slum!
Citat:
Ursprungligen postat av Smyge

Vi Bodde tre veckor på Hesperia Isla Margarita, och fastnade 48 timmar med planet och fick bo på Portofino.

Korkat. Jämförelsen syns även på stjärnor och pris.
Svara med citat

Gammal 2007-04-12, 21:51

Maria & Pärra

Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous

Citat:

Vi pratade med många av hotellets gäster både från Norden och övriga länder men klagomålen och "gnällen" var inget samtalsämne som tog speciellt stort utrymme, snarare positiva saker om hotellet. När det gäller värmen på maten så var det inte heller något som det pratades om, vi hade inte ett enda magproblem. Jag kan föstå att humöret inte var på topp när man dels fick vänta i 48 timmar samt byta ner sig från Hesperia Isla som är ett betydligt dyrare hotell, kanske det kan ha påverkat de enormt tråkiga uttrycket "förslummad fabrik med ljummen och tråkig mat".
Svara med citat

Gammal 2007-04-19, 00:24

Standard Hundarna!
Är det någon som nyligen kommit hem från Portofino som vet hur hundarna har det (den större svarta killen, den vita tiken, den spräckliga tiken och den lilla svarta/bruna/vita tiken)?

Någon kanske till och med har bilder?

Så fina och vänliga!
Svara med citat

Gammal 2007-04-19, 13:13

Standard Hundar
Så fina och vänliga - jo visst var dom det. I januari så var dom dessutom så fulla med loppor och löss, och annat skabb, de gjorde inte annat än kliade sej hela dagarna. Så jag är förvånad att dom ännu är i livet, och inte har kliat ihjäl sej. Jag har tre - fyra bilder på dom som jag kan maila över till dej om du vill uppge en mailadress.
Svara med citat

Gammal 2007-04-19, 13:45

annah

Standard
hehe...jag tyckte det var rätt äckligt så som turisterna klappade och även matade dessa hundar på hotell portofino. som sagt dom var fulla med loppor...mest äckligt var väll när turisterna matade hundarna intill sina bord vid restaurangen. Men som sagt söta var hundarna iaf
Svara med citat

Gammal 2007-04-20, 02:20

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av annah

hehe...jag tyckte det var rätt äckligt så som turisterna klappade och även matade dessa hundar på hotell portofino. som sagt dom var fulla med loppor...mest äckligt var väll när turisterna matade hundarna intill sina bord vid restaurangen. Men som sagt söta var hundarna iaf
vad jag vet "smittar" inte hundloppor människor. och att mata dem är väl förmodligen lika äckligt som att mata svenska hundar.
Svara med citat

Gammal 2007-04-20, 02:29

Standard Re: Hundar
Citat:

Så fina och vänliga - jo visst var dom det. I januari så var dom dessutom så fulla med loppor och löss, och annat skabb, de gjorde inte annat än kliade sej hela dagarna. Så jag är förvånad att dom ännu är i livet, och inte har kliat ihjäl sej. Jag har tre - fyra bilder på dom som jag kan maila över till dej om du vill uppge en mailadress.
Hej! Du får väldigt gärna skicka bilderna!
tina_sve@hotmail.com

Tusen tack!
Svara med citat

Gammal 2007-04-20, 10:28

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Eller ännu hellre, skapa ett konto här på Reseforum.se och lägg upp bilderna i "Resebilder".. Det skulle vara uppskattat!
Svara med citat

Gammal 2007-04-20, 12:47

Standard
Tja, varför inte, det kan väl ordnas så också
Svara med citat

Gammal 2007-04-20, 20:16

annah

Standard
hund loppor kan absolut hoppa över till människor..hehe menade att det är ofrächt att mata hemlösa djur när man sitter och äter, speciellt på restaurang då djuren i fortsättningen även kommer fram till människor som inte vill ha dem intill sig då man äter. Tycker det är lika ofräch att mata djur vid bordet hemma i Sverige. Men det är upp till varje människa att ta risken att få hundloppor.. 8)
Svara med citat

Gammal 2007-04-22, 15:22

Citat:

Citat:

jo men inte så stor prisskillnad som skillnaden är.
men vädret var likadant iaf, det skulle va det ända... :roll:
Svara med citat

Gammal 2007-04-22, 15:31

Standard
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av annah

vad jag vet "smittar" inte hundloppor människor. och att mata dem är väl förmodligen lika äckligt som att mata svenska hundar.

tyckte det det var ostädat å ha massa byrackor lösspringande, elr var
dom oxå betalande gäster till den utsökta buffe´n ops: 8)

eller var buffe´n egentligen till för hundarna? dvs hundmat :wink:
eller var dom där för musiken? dvs samma 24/7 :-D

hundarna borde va värda bättre mat, typ svensk, finns det ingenstans
där dom serverar det?
så kan dom hänga där istället :wink:
Svara med citat

Gammal 2009-04-08, 14:38

Gäst

Standard job
Hej i am studying service management(hotell and tourism chef)in university and can speak fluently 5 languages looking för jobb?
Svara med citat

Gammal 2009-04-08, 14:40

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej i am studying service management(hotell and tourism chef)in university and can speak fluently 5 languages looking för jobb?
sina-anari@hotmail.com
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8