|
|

2006-12-14, 22:48
|
|
|
Kriminellt
Det har pratats en del om hög kriminalitet på IM, är det någon som varit där och kan vidareutveckla det lite, eller själv råkat illa ut. Är det överfall på öppen gata, mord, misshandel, eller inbrott och stölder på hotellen som florerar mest.
En fredag eller lördagkväll i vilken sömnig svensk småstad som helst är ju risken stor att bli nerslagen bakifrån av nåt jävla pucko, men ingen säger att vi har hög kriminalitet, särskilt inte i en sömnig småstad.
Jag åker helst inte på semester utan min systemkamera och har ingen lust att få en bula bak i skallen för att bli av med den.
Och givetvis så har vi alltid värdebox på hotellen.
Jag tror många drar sej för att besöka vissa resmål om det sägs vara hög kriminalitet.
Thailand har ju också kriminalitet, men dit åker ju många svenskar, och jag har aldrig hört ordet kriminalitet i samband med Thailand.
Kan det vara för att straffen är riktigt hårda. Hörde om 4 år för en mopedstöld.
Polisen där kanske ställer upp mer för turisterna än de gör på IM.
Givetvis krävs ju sunt förnuft, att ge sej in i en mörk gränd på någon bakgata, det är ju som att be om att bli nerslagen och rånad,
Och det inte bara på IM, det är ju lika överallt.
Intressant om någon ville ta upp tråden och berätta om sina erfarenheter.
|
|
|

2006-12-16, 18:22
|
|
|
Ledsen att säga, men IM är inte värre än någon annan plats på jorden. Du måste alltid ha koll på din omgivning var du än befinner dig. Dumt att tro något annat. Reser alltid med minimum av värdesaker, men kameran, den finns med. Håll i den - låt andra inte märka att den är dyrbar och du klarar dig perfekt.
|
|
|

2006-12-16, 18:28
|
Reg.datum: nov 2006
Rykte: 0
|
IM, var är det?
Kollade lite i forumen och insåg att det var en ytterst dum fråga. Är väl inte så uppdaterad
// Mari
|
|
|

2006-12-20, 18:25
|
|
|
Jag var aldrig orolig.... kände mig mer osäker sedan när jag kom hem och gick omkring i stockholm
|
|
|

2008-12-09, 10:58
|
|
|
Venez....
Min väns kille blev skjuten och mördad med 50 skott för ett par dagar sen....var dock i Caracas och han var medlem i ett "Gäng"....Venezuela kan var farligt om du åker till fel ställe och du ska helst ha en pålitlig guide....Ungefär samma som om du skulle åka till Brasilien.
|
|
|

2008-12-09, 12:51
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 0
|
Ja du, jag bor här permanent, i Playa el Agua, och visst HÖR man att det händer saker mellan varven, men jag har dock aldrig råkat ut för något själv. Så är det ju även hemma och lite varstans. Nu så är ju detta ett relativt fattigt land, så det som inte är så märkvärdigt värdefullt för oss, kan representera en eller flera månadslöner här. Med sunt förnuft, typ som att hålla sig där det är belysning och människor efter det har blivit riktigt mörkt och att lämna guld och annat onödigt (som man ju faktiskt klarar sig bra utan på en semester) hemma, så menar jag på att man klarar sig bra. Bläddra heller inte med onödigt mycket pengar, särskilt inte när man berusad betalar barnotan innan man skall gå hem. Ta en taxi hem när det är mörkt och sent....det kostar så lite.....år det svårt att få fatt i någon gång så brukar Vi försöka hinna med att köra hem våra gäster. Mvh Rulle på 7th Heaven
PS: Kommentaren här ovan känns väl LITE extrem och out of line i sammanhanget.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|