hej... själv så var jag på Margarita i april i år.. bodde då ca 10 min med gångavstånd från stranden.. då låg temperaturen på 30+ eller mer varje dag och strålande solsken!! det bästa är att vattentemperaturen ligger nästan på detsamma..
Affärer o liknande hittar du i porlamar, men som sagt så tar det inte så lång tid att ta sig dit med taxi o priset är billigt.. kostar nästan inget att ta taxi, bestäm bara pris innan o inte efter färden!!!! så ni inte får betala överpris.. finns även lite marknadsstånd längs stranden
Måste tipsa om restaurang o utestället Woddys.. härligare uteställe får man leta efter.. stämningen är fantastisk o personalen är underbart trevlig.. tyvärr så är ju inte stället så stort, men det finns ju även andra större uteställen i porlamar som tex Nicci beach.. men jag lovar inget slår stämningen på lilla woodys.. dessutom är det riktigt billigt.. en drink där kostar inte många svenska kroner o då snålar de VERKLIGEN INTE med spriten..
det finns restauranger längs hela stranden praktiskt taget, o deras fisk är nog faktiskt bäst. Om ni följer vägen bort från stranden o längs stora vägen bort.. kanske 15-20 min promenad så kommer man till ett litet lokalt gatukök.. jag lovar de har de bästa hambugarna i världen, vattnas fortfarande i munnen när jag tänker på dem, o jag som inte ens gillar hamburgare annars.. men dem måste ni testa!!!
Jag hoppas verkligen att ni kommer få en fin resa, o det är jag säker på att ni kommer.. människorna därborta är underbara, o det är lätt att få vänner.. har fortfarande kontakt med flera stycken därborta.. stranden är hur vacker som helst med palmer o kristallblått vatten....
Hur hade ni tänkt att bo därborta? hotell eller hyra lägenhet? hur länge hade ni tänkt stanna? Hör gärna av dig på min hotmail-adress eller lägg till på msn så kan vi snacka mer om du vill ha lite mer tips eller kanske berätta hur du upplevde resan senare.. min adress är
Maria_Akerberg_@hotmail.com
Ha det fint...