ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-08-07, 19:41

Rickard

Medlem
Rickard är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Rykte: 0

Standard Tips och råd!
Hejsan!

Jag och min tjej ska resa till Playa el Agua i december med Ving och vi vill veta hur det är där. Hur är vädret? Finns det några butiker där eller måste man åka till Porlamar? Finns det några bra restauranger? Vad kostar taxi och vad kostar det att hyra bil?

Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få.

Ha det toppen allesammans!
Svara med citat

Gammal 2006-08-07, 22:26

Standard
Hej,

Vädret är mycket bra, var där i juli och då var det väldigt varmt, vet inte hur det är i december, jag pratade med en lokal kille på stranden och han sa att deras regnperiod är okt-dec och att temp. sjunker till 26 grader när det är som "kallast".
Det finns inte några butiker vid playa el agua, det är väääldigt lugnt, det finns en liten marknad och många gatuförsäljare. Det finns ett uteställe som heter Woodys också. Vill du ha butiker måste du åka in till Porlamar, tar ca 20 min med taxi, kostar 20 000, max 25 000 Bs.
De restauranger jag kan rekommendera är La isla, Viento en popa och El pacifico, sen ska Biblos vara bra också.
En annan restaurang jag kan rekommendera är Mykonos, den ligger i ett område som heter Pampatar, väldigt mysig!
=)
Svara med citat

Gammal 2006-08-08, 12:57

Standard
Kan alltid shoppa i Sambil, Margaritas mycket populära shoppningcentrum som de är mycket stolta över.. Det finns Mango, Zara och de flesta märkeskläderna där.
Enligt dem på plats är regnperioden i decemeber som sagt
Svara med citat

Gammal 2006-08-24, 12:30

Standard
hej... själv så var jag på Margarita i april i år.. bodde då ca 10 min med gångavstånd från stranden.. då låg temperaturen på 30+ eller mer varje dag och strålande solsken!! det bästa är att vattentemperaturen ligger nästan på detsamma..

Affärer o liknande hittar du i porlamar, men som sagt så tar det inte så lång tid att ta sig dit med taxi o priset är billigt.. kostar nästan inget att ta taxi, bestäm bara pris innan o inte efter färden!!!! så ni inte får betala överpris.. finns även lite marknadsstånd längs stranden

Måste tipsa om restaurang o utestället Woddys.. härligare uteställe får man leta efter.. stämningen är fantastisk o personalen är underbart trevlig.. tyvärr så är ju inte stället så stort, men det finns ju även andra större uteställen i porlamar som tex Nicci beach.. men jag lovar inget slår stämningen på lilla woodys.. dessutom är det riktigt billigt.. en drink där kostar inte många svenska kroner o då snålar de VERKLIGEN INTE med spriten..

det finns restauranger längs hela stranden praktiskt taget, o deras fisk är nog faktiskt bäst. Om ni följer vägen bort från stranden o längs stora vägen bort.. kanske 15-20 min promenad så kommer man till ett litet lokalt gatukök.. jag lovar de har de bästa hambugarna i världen, vattnas fortfarande i munnen när jag tänker på dem, o jag som inte ens gillar hamburgare annars.. men dem måste ni testa!!!

Jag hoppas verkligen att ni kommer få en fin resa, o det är jag säker på att ni kommer.. människorna därborta är underbara, o det är lätt att få vänner.. har fortfarande kontakt med flera stycken därborta.. stranden är hur vacker som helst med palmer o kristallblått vatten....

Hur hade ni tänkt att bo därborta? hotell eller hyra lägenhet? hur länge hade ni tänkt stanna? Hör gärna av dig på min hotmail-adress eller lägg till på msn så kan vi snacka mer om du vill ha lite mer tips eller kanske berätta hur du upplevde resan senare.. min adress är Maria_Akerberg_@hotmail.com

Ha det fint...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8