ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-11-05, 13:31

kim

Standard utflykt
Hittade en utflykt på 7 dagar och skulle kolla om det är någon som varit på en sådan och kan rekommendera det? 550 dollar känns ju väldigt billigt? Om man tittar på fritidsresor så kostar ju en dagstur till orinocco-deltat samma, förutom att det bara är en dag... Eller har jag missat något? Tack på förhand!

kolla här:

Discover Venezuela
Svara med citat

Gammal 2007-12-27, 21:48

peter pan

Talking la isla margarita
hej

hejkommen sedan två veckor från "el paraiso"första ggr för min särbo men jag jhar ju bott i sydamerika.vi tog vårat drickvaccin,och hade inga problem med "magen"åt ju förnuftigt.allt som vi själva kunde skala.och det som var vällagat.kan ju ha underlättat då jag kan spanska ,som blev oerhört uppskattat.bodde på palm beach i 2 veckor.nästa år blir det minst 1 mån.och då tar man med sig mera släkt o vänner.man kan ju inte räkna med samma standard som här.hallå vi är ju i tropikerna.possetivt tankesätt är inte fel.
och så träffar man ju människor från hela världen.
Svara med citat

Gammal 2007-12-28, 22:12

Gäst

Standard
Hej.
Har just kommit hem från Isla Margarita efter 10 veckor,
Var lite lös i magen 1 (en) dag, men det har jag också varit
då jag varit på gourmetmiddagar på Operakällaren.
Tänk på att det kan kanske vara en sedel som har en liten
basselusk när Du skall betala, det måste inte alltid vara maten.
Papa
Svara med citat

Gammal 2008-02-12, 20:32

Gäst

Exclamation Bröllopsresa Hesperia isla margarita
HJÄLP! Här finns så mycket negativt att läsa! vi som ska på bröllopsresa till detta hotell! hur bra funkar all inc här? Det är ju ändå Blue Inc som ska vara det bästa *orolig* Eftersom vi åker bröllopsresa, det är ju one in a lifetime förhoppningsvis så vill vi ju att det ska bli bra. Vi har inga barn men vill ha god mat, bra service och så lyxigt som möjligt. Kan ni råda oss ni vana resenärer för det är inte vi... Vore ett annat hotell bättre där? Vi har fortfarande möjlighet att boka om hotellet....
Svara med citat

Gammal 2008-02-15, 08:58

Gäst

Standard Playa el Aqua eller Porto Cruze?
Ska på bröllopsresa till Isla Margarita i nov 2008, och vi står nu i valet mellan Hesperia Playa el Aqua och Hesperia eller Dunes i portor cruez. Vilken strand / hotell är att rekomendera?

Tacksam för svar :-)
Svara med citat

Gammal 2009-05-15, 18:03

Gäst

Cool pueblo caribe isla margarita
Hej alla glada! =)

Ville bara dela med mig av våra erfarenheter av isla de margarita. Jag och min kille åkte dit 2/4-2009, 2 veckor all inclusive till Pueblo Caribe. Jag hade läste en hel det både dåligt och bra på olika sidor på nätet, så jag/vi försökte att inte ha så stora förväntningar.
Det kan jag faktiskt säga var bra! Vi åkte hit för att komma till värmen och även eftersom priset va ganska bra. Åker man någonstans på grund av priset så ska man nog inte förvanta sig underverk heller men det hotellet vi kom till var verkligen inte som reklamen/bilden visade på Fritidsresors hemsida. Vi var inte så nöjda med hotellet, det luktade mögel på rummet, ac:n fungerade lite som den ville, peronalen på detta hotell va inte så gästvänliga. (undantaget för "Amigo", som blev som en vän för oss) Maten ska vi inte ens tala om! Ett par svenska vänner som vi lärde känna där blev även rånade på sin kamera från sitt låsta hotellrum! Dessa stackare blev även av med en del kläder som dom hängt på tork utanför sitt rum på bottenplan. Vi hade balkong och det va väl tur det för ingenting torkar i dessa rum för det är så fuktigt hela tiden så enda sättet att få badkläder/handduk torra är att ha det utomhus.
Men jag vill även tala om att vi hade en underbar semester där just på grund av att vi åkte dit just för vädret, och den kan man inte klaga på! =) Stränderna va fantastiska, framför allt Playa el aqua stranden! Vill du åka till ett billigt land (maten på restaurangen kostar som i Severige eller dyrare, vi betalade 80-90kr för en pizza, men drickat är billigt.) ett land som har ett underbart klimat för att sola och bada så är detta ett fint land. Men vill du unna dig lite lyx under din semester så ska du inte välja i alla fall detta hotell, jag kan inte uttala mig om dom andra hotellen men just nu så har både jag och min kille svårt för att tro att dom skulle bara något bättre. Vi ångrar inte att vi åkte dit men kommer inte åka tillbaka och rekomenderar inga av våra vänner att slösa bort pengar på att åka dit.
Men alla får välja själva men jag villa bara säga: Ha inge stora förväntningar! Då blir du inte besviken om det inte var/är så bra eller så blir du glatt överraskad om du upplever att det är bra! =)
Svara med citat

Gammal 2009-09-10, 10:01

skogstotto

Nykomling
skogstotto är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Standard
Hej Venezuela är ett svårt land att resa som ovan turist .. en djungel att hitta bra rese priser ... svårt att hitta på¨ plats om man inte kan spanska ... dyrt att handla om du reser till typiska turist områden ! och osäkert att växla dollar ... allt detta gör att detta paradis på jorden är outforskat för europeiska turister .... jag håller därför på att jobba fram billiga rese allternativ i Venezuela ... för närvarande kan jag sälja tur och retur resor från 5000 kr och jag har personer på plats som kan ordna med billigt och bra boende ... kolla gärna bilder från morrocoy, tucacas !! ´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8