ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2005-06-01, 23:44

Patrik

Globetrotter
Patrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: sep 2003

Rykte: 0

Standard Bila i Irland
Hej!

Vi kommer i sommar att resa till Irland en vecka och köra runt lite med hyrbil.
Tar tacksamt emot förslag på sevärda platser samt resrutter! Jag har väldigt
dålig kunskap om Irland, så även de mest självklara sevärdigheterna uppskattas :roll:

Vi utgår ifrån Shannon.

Patrik
Svara med citat

Gammal 2005-06-09, 15:26

Ninna

Standard Araan Islands
Araan Islands en liten ögrupp på 3 öar och den största heter Innishmore och är väligt naturskön och en av de få platser du kommer nära höga klippor. Kan göras på en dag eller med övernattning. Hyr en cykel på ön eftersom bilar inte få tas med.

Baltimore och Clear island är också väldigt fina ställen med mycket djurliv.

Killarney är en sommar stad med mycket att see och göra.

Och massor mera.....

Cliffs of mohar är över reklamerat.
Svara med citat

Gammal 2005-06-09, 23:19

Patrik

Globetrotter
Medlem

Standard
Tusen tack för tipsen! Jag ska kolla upp de platserna lite bättre. Aran Islands ser fantastiskt vackert ut
Svara med citat

Gammal 2005-06-20, 02:01

Patrik

Globetrotter
Medlem

Standard
Ville bara lägga till några länkar som jag hittat :

http://www.tourismireland.com/swe/index.cfm
Irländska Turistbyrån - mycket bra sida där det även går att beställa informationsmaterial. Låg och väntade i brevlådan efter bara 2 dagar

http://www.irishtourist.com/holiday_...ive_days.shtml
Irish Tourist - resplan för en 5-dagars bilsemester på Irland. Dock inte exakt som vi tänkt osss även om resans längd blir densamma.

På midommardagen bär det iväg!
Svara med citat

Gammal 2005-06-20, 15:36

Ninna

Standard hostels
Tänkte bara passa på och rekommendra ett hostel om ni åker till Killarney, Neptunes hostel ligger mitt i stan och har bra priser och är ett av de renaste och trevligaste jag har varit på.

I Cork, om ni vill åka till en härlig hippie liknande stad för party, Kinlay House. Annars är det inte mycket att se i Cork. Förutom Blarney Castle och Midleton whisky Distillery.

Här i Cork har vi haft 2 hel sköna varma veckor nu mellan 15 up till 20 grader så det gäller att packa blandat

Ha en trevlig resa
Svara med citat

Gammal 2005-06-24, 14:08

Patrik

Globetrotter
Medlem

Standard
Jag tror inte att vi åker till Cork, men finns tid är det inte omöjligt att vi åker mot Killarney på slutet. Vi ska se U2 i Dublin
på måndag så pga av det blir det lite snålt med tid att ta ut svängarna för mycket... Tack så mycket för tipsen ! ! !
Svara med citat

Gammal 2005-12-27, 10:46

Katta

Medlem
Katta är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: dec 2005

Standard
Vill bara lite allmänt berätta om mina bilresor på Irland.

Eftersom Irland inte är så stort går det alldeles utmärkt att bila runt, man vänjer sig ganska snabbt vid vänster trafik. Därimot är vägarna ganska små och man bör akta sig för kor och får.

Min första bilresa var från Dublin, upp till Nordirland, hoppa runt på stenarena på Giant's Causeway, ner till Galway, runt Ring of Kerry och tillbaka med stopp i Limerick, Kilkenny mm. Detta tog tre dagar har jag för mig.

Andra gången tog jag en sydligare rutt, började i Dublin, över till Galway, ner via Dingle, Cork, Cobe och tillbaka till Dublin. Tog något längre tid än norra rutten.

Det finns många fina ställen på Irland, men jag rekommenderar just att bila runt, för många ställen är ganska små, så det räcker att titta till och sedan köra vidare. Finns många slott och ruiner att stanna till vid och vackra kustvyer som man bara måste fotografera för det där perfekta vykortet.

Bed & Breakfast finns överallt och de flesta jag bott i har varit toppen!
Svara med citat
Svara

« - | Bila i Irland. »

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8