ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-08-24, 13:46

Mattias69

Nykomling
Mattias69 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 0

Standard Flyg till Dublin med Ryanair
En lite dum fråga, men jag och hustrun har bokat en resa till Dublin nu i mitten av september och vi flyger med Ryanair. Landar vi då på flygplatsen som verkar ligga någon mil norr om centrala Dublin och hur tar man sig då in till centrum på bästa sätt?

Det är första besöket på Irland varav orsaken till min fråga.
Svara med citat

Gammal 2011-08-24, 14:14

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Eftersom det bara verkar ligga en flygplats inom överskådligt avstånd ifrån Dublin så misstänker jag att det är den ni landar på.

Vad jag kan se på satelitfotona så finns det ingen järnväg, med reservation för tunnelbana då. Men det verkar som att det är BUSS som gäller, eller taxi.

Gammal 2011-08-24, 14:23

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Såhär skriver Ryanair själva på sin hemsida:

"Ryanair’s low cost flights to Dublin Airport land 10km north of the city on Ireland’s east coast. A 30-minute bus ride after your direct Dublin flight you can be enjoying a full Irish breakfast and coffee in Bewley’s Oriental Café on Grafton Street."
Svara med citat

Gammal 2012-03-03, 16:47

Gäst

Standard Ryan Air har sin bas på Irland.
Hej. Ryan Air har sin bas på Irland. Så det är det enda landet vad jag vet som dem landar på "den riktiga" flygplatsen. Vilket gör att oavsett vilket bolag du åker med så kommer du att landa på Dublins stora flygplats. Det absolut lättaste sättet att ta sig in till stan är med någon av bussarna. Kostar ca 20 kr och det är jättelätt att hitta rätt om du vet vilken stadsdel du ska av i. Lycka till och njut av Dublin.
Svara med citat

Gammal 2012-03-04, 10:03

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej. Ryan Air har sin bas på Irland. Så det är det enda landet vad jag vet som dem landar på "den riktiga" flygplatsen.
Att ryanair kommer från Irland har inget att gör med vilken flygplats dom landar på på Irland. Dom landar där dom får bra priser. Det finns många fler ställen där dom landar på huvudflygplatsen, exempelvis i Polen landar dom på huvudflygplatserna i alla städer utom Warszawa. Dom landar även huvudflygplatserna i Madrid, Barcelona, Alicante, Pisa, Liverpool, Edinburgh, Kanarieöarna, Malta och många, många fler ställen i Europa.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8