ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-11-17, 07:03

Mettias

Nykomling
Mettias är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 0

Standard Lifta till och på Irland
Jag och en kompis har pratat om att ta oss till Irland i vår/i början av sommaren. Eftersom ingen av oss har någon vidare inkomst att tala om hade vi tänkt försöka göra detta på en väldigt liten reskassa.

Det finns självklara hinder i det här med att resa så billigt som möjligt i och med att Irland är en ö. Så jag undrar om det finns någon som kan rekommendera någon väg att ta, då man till största delen kan lifta eller åka billigt med färjor.

Sen undrar vi om det finns något sätt att komma i kontakt med Irländare som tar emot backpackers för övernattning för en billig slant/hjälp med arbete, om detta då möjligen finns.

Någon som har gjort en liknande resa och kan berätta rent allmänt hur det var, vad man bör tänka på mm?
Svara med citat

Gammal 2010-03-23, 17:52

Gäst

Standard
Tja!

Jag och en polare kommer göra en budgetresa till Irland mellan den 5e maj och den 13e maj. Vi har bara fixat resa dit samt biljetter till två konserter vi ska se. Vi kommer antagligen att tälta på något bra ställe vi hittar trots att allemansrätten inte gäller.

Om ni vill/vågar så kan ni alltid couchsurfa hos någon. Det är helt klart det billigaste. CouchSurfing - Participate in Creating a Better World, One Couch At A Time

Have fun! När drar ni?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8